Announcement

Collapse
No announcement yet.

Past dit op elkaar?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Past dit op elkaar?

Ik heb hier zelf Pro-Truss liggen. Ik twijfel zelf nog tussen Prolyte en Pro-Truss om aan te schaffen als lichtbrug.

Hier in de buurt verhuren ze Pro-Truss en Prolyte. Mijn vraag is nu, past dit op elkaar? Zodat ik zeker weet als ik iets bij moet huren dat het ook echt wel past.

Of het past of niet: denk eraan dat je belastingtabellen niet meer kloppen als je diverse merken truss gaat combineren. Een iets ingewikkeldere constructie dan een eenvoudige trussbrug van een paar meter is dan niet meer goed te berekenen en dus niet veilig te bouwen.

Prolyte is op het moment erg goedkoop en is overal in Nederland (en ver daarbuiten) bij te huren.

Comment

Pro lyte past wel op pro truss maar andersom niet!

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
        Pro lyte past wel op pro truss maar andersom niet!
        Ik moest even denken wat je hiermee bedoelde, klinkt namelijk heel onlogisch

Maar ik denk dat je bedoeld dat de eitjes van Prolyte niet in de ProTruss passen?
        In dat geval zijn de eitjes van ProTruss in een Prolyte dus te klein. Het past wel, maar het heeft speling.
        Speling tussen je componenten is iets wat je absoluut niet wil in rigging.

Kortom: de combinatie is STERK af te raden.

Comment

De eitjes van een prolyte passen wel in een protruss.
          De eitjes van een protruss passen niet in een prolyte.

Klopt er zal wat speling tussen zitten en is dus sterk af te raden!

Comment

Bedankt voor de reacties.

Ik denk dat ik uiteindelijk dan toch voor Prolyte ga.

Comment

Wij hebben pro truss omdat die van hgl in tilburg afkomt. Dit hebben ze dan ook in overvloet en is anders altijd snel te leveren. De prijs is natuurlijk ook goed. Maar kan me goed voorstellen dat er veel voor prolyte gaan. Heeft toch een betere dekking kwa inhuur beschikbaarheid.

Comment

Prolyte is ook in prijs verlaagd.
                De theaterleverancier van (oost)NL levert het daarom nu ook...

Comment

Als je nu de keuze kan maken tussen Pro Truss en Prolyte zou ik meteen voor prolyte kiezen.

Het is simpelweg de meest gebruikte truss in de professionele wereld op dit moment in nederland. Op moment dat je echt grotere dingen gaat doen is het absoluut prettig als je meteen bij kan huren bij de eerste de beste trussboer op de hoek.

Comment

Ik vroeg dit namelijk, ik heb zelf een Pro-Truss meubel. En de verhuurder hier ook Pro-Truss verhuurt. Echter hebben vrienden van mij waar we af en toe eens wat van elkaar lenen, allemaal Prolyte.

Maar ik zet in ieder geval deze 2 merken niet op elkaar. Wel bedankt voor de reacties! En trouwens, Pro-truss is in mijn geval goedkoper dan Prolyte.

Comment

Working...
                    X