Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hoe moet dat ???

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoe moet dat ???

hoi,

Ik heb een vraag over hoe ik mijn lampen op moet hangen. Ik wil binnenkort een lichtbrug kopen, ik denk dat het een van deze 2 zal worden:

Deze complete lichtbrug is ideaal voor de beginnende DJ die slechts een paar lichteffecten of parren wil ophangen. Bij uitbreiding kan hij altijd nog dienst doen voor backdrops of zelfs beamerschermen!

of deze

Volgens Showtec hoeven truss-systemen niet duur te zijn. Dat bewijzen ze met dit systeem dat bestaat uit twee statieven en een laddertruss van 3 meter. Hierdoor kunt u uw hele lichtshow de lucht in brengen.

Maar hoe kan ik daar mijn lampen aan ophangen met klemmen of zo ??
    Ik heb de volgende lampen:

2x led par kort
    1x mushroom lichteffect
    1x scanner the winner
    1x scanner nog niet bekend

Geen idee hoe dat zou moeten

Alvast bedankt ;)

Mvg Dennis

http://www.bax-shop.nl/haken-safetys...t-details.html

Tadaaaaaa.

Natuurlijk is dat niet de enige haak. Er zijn zoveel verschillen soorten. Kijk hier dan maar even: http://www.bax-shop.nl/haken-safetys...art=0&limit=15

Comment

Ja het makkelijkst is een gewone standaard g-haak. Als je het goed wil doen zou ik wel meteen wat steeltjes mee bestellen.

Ook zie ik dat 1 scanner nog niet bekend is wat het moet worden. ALs ik jou was zou ik een 2de winner kopen. 2 de zelfde scanners is in de meeste gevallen veeeeel mooier dan dat je 2 verschillende neemt. Met 2 de zelfde kun je alles mooi synchroon laten draaien, dat ze zeg maar het zelfde doen, Met 2 verschillende zit je altijd met verschillende licht opbrengst, kleur en gobo's.

Comment

Wat bedoel je met steeltjes

Comment

Een steeltje is een stalen kabeltje met aan 1 kant een lusje en aan de andere kant een carabijn haakjes. Deze kind je aan de beugel van de lamp doen en aan je lichtbrug.

Ze worden ook geregeld safety genoemd.

Comment

Ik denk dat het wel mooier is maar ik wil een scanner met draaiende gobo's, dat heeft de the winner helaas niet. maar ik zie nu ook dat bij deze

Volgens Showtec hoeven truss-systemen niet duur te zijn. Dat bewijzen ze met dit systeem dat bestaat uit twee statieven en een laddertruss van 3 meter. Hierdoor kunt u uw hele lichtshow de lucht in brengen.

al schroeven zitten waar ik dan misschien mijn lampen aan kan hangen. Weet iemand misschien ook als ik bij deze lichtbruggen

of deze

Deze budgetvriendelijke lichtbrug is voor allerlei doeleinden in te zetten. Of er nu licht aan moet hangen, of een backdropje, of wellicht heeft u alleen de statieven nodig voor een klus? Het kan allemaal met de LB-30!

de T-bar er af kan halen en later als ik meer lichten heb en meer ruimte nodig heb dat ik ze er dan weer terug op kan doen.

Comment

Zoals ik het op de foto kan zien kan je de T-barren er gewoon afhalen.

Comment

Bij dat soort bruggen kun je de T-bars er meestal af halen.

Wel raden wij eigenlijk altijd aan om G-haken of halfcouplers te gebruiken om je verlichting op te hangen, omdat je dan niet altijd gebonden bent aan dezelfde positie op je lichtbrug, plus het inhangen van je verlichting gaat wat sneller. Met een vleugelmoer is dat wat omslachtiger. ;) (Spreek uit ervaring...)

Bedenk hiernaast nog even wat je precies nu wilt hebben, maar ook wat je in de toekomst wilt. Immers, lichtbruggen zoals diegene die je voorstelt zijn prima om zomaar een paar lampjes aan te hangen, maar als je toch wat wilt uitbreiden gaat het instabiel en onveilig worden. Misschien is het dan verstandig om een stapje hoger te gaan, zodat je in ieder geval een stabiele basis hebt, ook wanneer je je verlichting uitbreidt.

Het American DJ Duratruss systeem is een stuk stabieler dan de bruggen die je voorstelt en kan ook nog worden uitgebreid met een extra verlengstuk tot 4.5 meter totaal.

Hiernaast kan je deze brug met de twee statieven omhoog takelen, waardoor je veel makkelijker je lichtbrug omhoog krijgt. Plus, de statieven zijn redelijk aan het gewicht, zodat ze stevig blijven staan.

Comment

Kan hij dit aan?

Helaas ligt die lichtbrug buiten mijn budget dan zou ik geen scanner meer kunnen kopen. Ik dacht aan deze lichtbrug en deze scanner, dan zou het er zo uit zien.

2x led par (4,6 kg)
                  1x Blowstar lichteffect (4 kg)
                  1x scanner the winner (11,5 kg) (50 x 20 x 14 cm)
                  1x scanner Showtec Genesis (11 kg) (66 x 33 x 34 cm, vrij groot)
                  kabels en haken (10 kg)

totaal gewicht 41,1 kg

zou dat kunnen met die lichtbrug

Comment

Ik raad je echt aan om gewoon een 2de winner te kopen, anders ga het er normaal gesproken echt niet uitzien.

Mocht je nou echt een scanner met roterende gobo's willen zou ik de winner verkopen en twee eurolite tsl-200 led scanners kopen.

Comment

Originally posted by dennis639 View Post
                      Helaas ligt die lichtbrug buiten mijn budget dan zou ik geen scanner meer kunnen kopen. Ik dacht aan deze lichtbrug en deze scanner, dan zou het er zo uit zien.

2x led par (4,6 kg)
                      1x Blowstar lichteffect (4 kg)
                      1x scanner the winner (11,5 kg) (50 x 20 x 14 cm)
                      1x scanner Showtec Genesis (11 kg) (66 x 33 x 34 cm, vrij groot)
                      kabels en haken (10 kg)

totaal gewicht 41,1 kg

zou dat kunnen met die lichtbrug
                      Specificaties:
                      - instapmodel lichtbrug voor de beginnende DJ of drive-in show
                      - ook erg geschikt voor montage van backdrops of videoschermen
                      - maximale breedte: 310 cm
                      - maximale hoogte: 255 cm
                      - diameter truss: 38 mm
                      - Maximum gespreide belastbaarheid: 60 kg
                      - geleverd als set, bestaande uit twee statieven, twee dwarsliggers en twee T-bars
                      - montage-materiaal meegeleverd

Dus ja, dat kan!
                      Zijn jou kabels trouwens zo zwaar? :P

Ook ik zou ook echt 2 dezelfde scanners kopen.
                      Dit is veel mooier!

Comment

Movinghead

En in plaats van de scanner (Showtec Genesis), deze movinghead ongeveer even duur en ook met roterende gobo's. Omdat er word gezegd dat twee verschillende scanners niet mooi zijn maar een scanner (the winner) en een andere movinghead kan dat wel.

Comment

Een scanner en een movinghead naast elkaar die hetzelfde moeten doen is nog slechter.

Gewoon nog een winner kopen, of de winner verkopen en twee dezelfde scanners/movingheads kopen.

Comment

lichtbrug is een goede keuze, al zou ik zelf doorsparen voor een grotere(wind ups, meer gewicht).

Qua scanners: of 2 scanners of 2 movingheads, is het mooist. Nooit 2 verschillende, want dan loopt het niet synchroon(als ik het goed zeg).

Ik zou persoonlijk voor movingheads gaan.

Comment

Je kunt nu voor de LTS-50 lichtbrug gaan en dat zal waarschijnlijk net stabiel genoeg zijn voor wat je er allemaal aan wilt hangen, maar besef wel heel erg goed dat wat je er nu aan wilt gaan hangen bijna het maximum is. Het blijft een instapmodel lichtbrug voor een paar parretjes en lichteffectjes, wil je er meer aan gaan hangen dan moet je toch meer gaan denken aan een Dura Truss systeem.

Persoonlijk zou ik dan ook liever nu een stapje hoger gaan qua lichtbrug, dan dat je nu al begint met movingheads en scanners. Zorg eerst dat je basis op orde is. :)
                              Immers, als je een Ferrari koopt zet je die ook in een mooie garage en niet in een boerenschuur. :mrgreen:

Comment

Working...
                              X