Announcement

Collapse
No announcement yet.

Base plate voor prolyte truss

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Base plate voor prolyte truss

Welke base plate koop ik best om een 2m driehoek truss van prolyte te gebruiken om movingheads op te plaatsen, het zijn compacte movingheads, dus niet te groot. (Beams MHL 30-spot)

Truss: http://www.bax-shop.nl/prolyte-x30d-...t-details.html

Baseplate voor de driehoekige X30D truss van Prolyte. Geschikt voor het plaatsen van truss op de grond of tegen de wand.

Alleen is ie niet zo heel groot, dus rechtopstaande stukjes die ergens staan waar iemand tegenaan kan lopen/vallen...
    Misschien handig om de baseplate dan weer op een grotere plaat te schroeven, hoe zwaarder hoe beter (maar niet voor je rug).

Comment

Ik had die al zien staan maar die is inderdaad te klein en ligt vlug tegen de grond, voor ik hem op een andere plaat schroef bestaan er mischien betere/mooiere oplossingen.

Comment

Wij hebben zelf platen gesneden met een plasma snijder uit een grote plaat staal. Hebben toen 3x een spigot precies door de midden gedaaan. Er gaten in geboord en er draad ingetapt. Deze er weer opgebout en klaar.

Dan kun je hem zo groot en klein maken als je zelf wil. Maar vergis je niet dat 2m echt behoorlijk hoog is om als losse paal neer te zetten. Klein beetje scheef onder is heel veel scheef boven.

Comment

Ik ben aan het kijken hoe ik het best mijn 4 movingheads en mijn 4 ADJ spherion ballen kan opstellen, en ik dacht dat ze mooi zouden staan op rechtstaande truss van 1.5m of 2m

Link naar de spherion: http://www.youtube.com/watch?v=x3tuQ_x_8aU
          Last edited by Mol; Sunday-11-03-2012, 13:48.

Comment

Een 1,5m gaat nog wel dan staat het vaak nog wel redelijk stabiel.

Wij zelf gebruiken meestal maar een meter stuk met daarop een movinghead of een scherm of gewoon een spiegelbol. Maar dan moet ik wel zeggen dat dit meestal op een podium is.

Comment

vaak genoeg 2m of zelfs 3m op een grote baseplaat (75x75cm plaatstaal) en dan wel vierkante truss, maar dat maakt erg weinig uit.
              Daarop zitten dan vaak 2 sunstrips en bovenop nog een movinghead.

Comment

ik zou ook met zulke hoogtes iets van een doek of bekisting onder om de truss doen, dronke mensen klimmen in alles wat los en vast staat

tevens zou je indien je het te wankel vind, iets van stoeptegels of dergelijks om de base plate kunnen leggen en deze met een bandje vast zetten, dat zorgt in ieder geval al voor meer gewicht van onder als counter balans

Comment

Ik heb 2 base plates laten maken bij lokale metaalboer
                  kost je 200 eu koop je halve truss spigotte erbij
                  alleen die van mij wegen per stuk 64kg (beetje zwaar)
                  maar kan 21kg op 2m hoogte eraan zetten (afmeting 80x80cm)

succes

Comment

Een plaatselijke metaalboer zal er 2 maken van 0,5cm dik en 80 x 80cm
                    Hij zal ook U lijsten erop lassen zodat de kleinere baseplaten erin geschoven kunnen worden.

Comment

ik ben een beetje laat maar probeer hier eens http://www.rdav-aluminium.nl/baseplates.html

Comment

Ik heb er intussen al laten maken door een vriend, voor 50 euro had ik 2 zware baseplates van 80x80cm, daarna laten poederlakken en ik heb 2 goedkope baseplates ;-)

De volgende 2 zijn ook al in de maak.

Comment

Working...
                        X