Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hoe deze truss aan elkaar koppelen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoe deze truss aan elkaar koppelen

Een tijdje geleden kocht ik 6 podiumdelen (2 delen is 1 podium)
    Nu heb ik ze eindelijk opgepoetst en ik merk dat de spigots er niet bij waren, dus de verkoper even een mailtje gestuurd en hij antwoorde dat hij ze niet heeft, toen ik vroeg welke truss het is zodat ik de spigots kan bestellen kreeg ik geen antwoord meer (verkopen kunnen ze goed maar als .....) nu kom ik hier even met de vraag of iemand zou weten welke spigots ik moet hebben of mischien een andere oplossing om ze aan elkaar te zetten.

Gele pijltje moet dus met het rode pijltje verbonden zijn.
    Zoals je ziet heeft het gele pijltje een kleinere diameter dan het rode pijltje, ik dacht ze passen mischien zo in elkaar maar nee ik krijg de kleine diameter niet in de grote.

In principe is het NOOIT aan te raden om 2 soorten truss door elkaar te gebruiken, als het wel de zelfde koppeling is dan kan je het wel doen maar zul je de belastings/doorbuigings tabellen flink moeten afwaarderen.

Gezien het niet dezelfde truss/koppeling is zou ik zeggen: niet proberen aan elkaar te koppelen.

Comment

Het is niet om licht aan te hangen, het zijn redelijk zware podiumdelen dus kan er niets verkeerd gaan, ze mogen enkel niet uit elkaar schuiven.

Dit is het plaatje die de verkoper heeft gepost toen hij ze verkocht.

Last edited by Mol; Friday-23-03-2012, 19:18.

Comment

De verkoper heeft gereageerd op mijn bericht op een ander forum en heeft gemaild naar de persoon waar hij de delen heeft gekocht, dus ik wacht nu even zijn antwoord af.

Comment

Kan je anders niet een soort klem maken die op de kleine tussen ''balkjes'' vast klemt? Zodat ze niet uit elkaar schuiven?

Comment

Als de verkoper niet weet welke truss het is dan zal ik inderdaad een soort klem moeten maken/kopen en waarschijnlijk is er wel iets te vinden in een doe het zelf zaak.

Comment

Twee dubbele halfcouplers, eentje aan het ene trussdeel, de tweede aan de andere truss. Vervolgens aan elkaar maken met een extra stukje buis.

Comment

Je hebt het niet in elkaar gezien dan?

Comment

Neen enkel die foto, de delen stonden per 3 op een op maat gemaakt wielplaat.
                  Toen ik ze bekeek dacht ik dat ze in elkaar paste omdat er 3 delen zijn met grote diameter en 3 delen met kleinere diameter zoals ok mijn foto te zien, maar ze passen dus net niet in elkaar, het scheelt niet veel.

Comment

Wat is de binnendiameter van de dunne en dikke stukken? Wellicht dat we je aan de hand van die gegevens beter kunnen helpen.

Comment

Ik zal ze morgen eens opmeten, ze staan in mijn opslagplaats.

Comment

Originally posted by dj_rob View Post
                        Twee dubbele halfcouplers, eentje aan het ene trussdeel, de tweede aan de andere truss. Vervolgens aan elkaar maken met een extra stukje buis.
                        swivel coupler noemt men de door jou bedoelde koppeling

Comment

Working...
                        X