Announcement

Collapse
No announcement yet.

Goedkope trussetjes

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Goedkope trussetjes

Hoe zit het met de goedkope trussetjes? Ik heb het over de: http://www.bax-shop.nl/index.php?a=p...8&product=2549

Ik weet wel dat er geen 135 kilo aan kan hangen, maar hoeveel dan wel ongeveer? heeft iemand er ervaring mee? En hoe hijzen ze?

Beste Roy,

Eindelijk is er een leuke tussenweg tussen de professionele installaties als die van Eurotruss en de goedkope rammelbakken van de goedkopere merken die je helemaal in elkaar dient te schroeven.

Het gewicht wat er aan kan is wel wat aan de hoge kant, dus ik zou er zelf maximaal 80 kg aanhangen. Voor dat geld vindt je nergenst iets beters.

Ik moet zeggen deze set staat nog maar een paar weken in de shop en hij gaat erg hard.

mvg Jochanan

Comment

Heb je er toevallig ook ervaringen mee? Of iemand die dat heeft?

Comment

Ik hem zelf een keer opgebouwd en getest, vandaar dat hij ook in onze shop staat. Voor het geld dus een leuke brug. Ideaal voor drive-in shows, kleine feesten etc.

Comment

kan je deze ook uitbereiden met een deel truss?

Comment

Beste,

Dit is inderdaad mogelijk, maar dan gaat je max. gewicht wat je aan de brug mag hangen wel naar beneden. Klik hier voor het verlengstuk

Tip: Zelf zou ik in een keer door sparen voor een goede truss brug, wanneer je je truss breder wilt maken door een verlengstuk er bij te kopen.

wanneer je meer vragen heb dan horen wij dat graag.

Groetjes
            Thaan

Comment

hoeveel gaat dat naar beneden dat max gewicht??

Comment

2 partysound,

Het ligt heel erg aan de verdeling van je producten welke je eraan gaat hangen. Wanneer je truss gewichten gaat berekenen heb je te maken met point load en divided load. Wanneer je enkel 1 zwaar voorwerp in het midden van je truss hangt zal je max. point load naar beneden gaan hoe langer je truss wordt. Van het duratruss systeem zijn geen gegevens bekend, dus ik kan je daar niks over vertellen.

Bij de echte truss systemen zoals de trussbrug 1 en 2 is dat wel bekend, aangezien deze zijn uitgevoerd met FD33 eurotruss. Zo kan je op 4 meter een point load van max 340 kg en een divided load van 225 kg per meter hangen. Uiteraard moeten je statieven dit ook aan kunnen.

Wat betreft het Dura truss systeem moet je gewoon voorzichtig zijn met zwaardere gewichten dan aangegeven. Persoonlijk zou ik er niet meer aanhangen dan 80% van het opgegeven max. gewicht. Ruw gezegd max. 100 kg.

Comment

heb er zelf ff aangehangen hield die prima :lol: :lol:

Comment

Originally posted by Partysounddriveinn
                    heb er zelf ff aangehangen
                    Ik citeer even. 2 Partysounddriveinn, je truss setje zult even jouw gewicht houden, maar na een aantal uur of een uur heb je een kans dat hij het begeeft of zo gaat doorbuigen dat het gevaarlijk wordt.

en ik geloof niet dat jij het zover wilt laten komen, dat het gevaarlijk wordt of je truss gaat doorbuigen.

Ik hoop dat het wat duidelijker is geworden. :wink:

Groetjes
                    Thaan

Comment

haha zie je mij al uren er aan hangen dat trek ik niet hoor haha.. :shock:

verder gewoon leuk alleen de verbinding tussen de 2 truss delen vind ik zwakjes...

Comment

Originally posted by Partysounddriveinn
                        haha zie je mij al uren er aan hangen dat trek ik niet hoor haha.. :shock:
                        Het is bijna vakantie dus...... :P

Comment

hahah tja ben de hele week vrij dat wel haha 8)

maar nog blijf ik geen uur er aan hangen..

Comment

zo hij is lekker afgeprijsd na dat ik hem gekocht heb :P :P

Comment

ja inderdaad, gister is de zomeractie er in gezet. Er komen nog +/- 4 producten in de webshop die zeer laag zijn.

Comment

Working...
                              X