Announcement

Collapse
No announcement yet.

truss

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• truss

Ik dacht dit te kopen is dit wat voor truss.
    http://www.bax-shop.nl/truss/statief...t-details.html 2x

http://www.bax-shop.nl/lichtbruggen/...t-details.html 2x

en dan 2 statieven is dit wat zo ja ik hoor het graag sta op het punt te bestellen.

dit zijn verlengstukken en is niet echt truss het is een soort van laddertruss..

wat wil je er in hangen?

Comment

Je staat op het punt van bestellen, maar hebt eigenlijk geen idee of het wat is. Nee het is niets. Eerst voor een stel degelijke statieven en dan echte truss. Dit is plastic.

Comment

Heb nu deze truss hoe kan ik diehet beste vas maken (niet met plastice koppelingen)

Maar dan van showtec
        Last edited by djtommie; Monday-27-04-2009, 11:07.

Comment

De bijgeleverde koppelstukken zijn ervoor gemaakt en ja die zijn van plastic, maar is het hele setje niet nogal plastic? Niet teveel aan hangen dus. Max 30kg in mijn ogen.

Comment

Die LTS-50 lichtbrug heb ik zelf ook gehad, wellicht in een ietsje andere vorm, maar het blijft toch hetzelfde. Ik ben toch blij dat ik er vanaf ben en nu werk met mijn Duratruss-systeem. Want wanneer je in deze LTS-50 scanners e.d. gaat hangen, kun je de veiligheid van je publiek en jezelf niet goed garanderen. Door de ladderconstructie kan deze lichtbrug niet veel gewicht hebben en de plastic koppelingen verminderen dit nog eens flink. Leuk om een backdropje aan te hangen, of een sterrendoek, maar verder niet praktisch.
            Afhankelijk van je uitbreidingsplannen kun je wellicht kijken naar het Duratruss-systeem. Meegeleverde wind-up statieven, netjes geborgd, compacte truss en ziet er ook een stuk netter uit in mijn ogen. Eventueel nog uit te breiden naar 4,5 meter, maar dan moet je wel uitkijken met je belasting. Meer dan 2 T4's, 2 scanners en een center-effect (of 2) zou ik er niet aan hangen.

Comment

Ik heb deze gezien is een goede licht brug volgens de specifieken en is 3 hoekige truss.
              Kan maximaal 100 kilo houden ken iemand heefd deze ook en die heefd er zelf een 70 kilo aangehangen en dat hield die prima.
              Is dit wat voor het geld.

Comment

'goede lichtbrug' is een term die je op meerdere manieren kunt opvatten. Voor de prijs? Vast wel. De lichtbrug zelf? Nah..
                Wanneer je met truss gaat werken, zijn wind-up statieven een pré. Immers, het is zeer onveilig om met een grotere belasting met je blote handjes het zwikje omhoog te schuiven, of op een stoel/laddertje te kruipen met je scannertje om je licht er in te hangen.

Iemand die er 70 kg aan licht aan gaat hangen, mag wel eens goed gaan nadenken waar hij mee bezig is. Daar is deze brug gewoonweg niet! voor gemaakt. Ook ligt het er aan hoelang hij die belasting er aan heeft gehangen. Ik gok dat deze lichtbrug met een belasting van 70 kg na een uurtje of 6 hangen finaal ingestort is. En dát is iets waar je goed over na dient te denken als je zoiets neerzet voor je publiek!

Luister nu gewoon eens naar ons advies. Trek iets meer budget uit voor een nette lichtbrug, of blijf anders bij statieven. Ga niet op koopjesjacht, zeker niet wanneer je de veiligheid van je publiek, jezelf en je apparatuur moet garanderen!

Comment

Om Rick aan te vullen. Veiligheid, zeker binnen de EU is een belangrijk punt. Wanneer je zelf niet genoeg budget heb om een nette trussbrug aan te schaffen kun je er altijd één huren bij een lokale verhuurder. Prijzen van truss liggen op 5 euro de meter en wind-ups op 25 de stuk, met sommige verhuurder kun je altijd prijsdeals maken als je vaker huurt.

Comment

Helemaal met Rick en Citybeatz eens, niet gaan stunten met veiligheid. De constructie van deze statieven is niet gemaakt om grote gewichten te houden, dat gaat 5x goed, maar de 6e keer... Voorlopig huren en doorsparen voor een betrouwbaar systeem is gewoonweg de beste oplossing.

Comment

Working...
                    X