Announcement

Collapse
No announcement yet.

carre op 6m hoogte krijgen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• carre op 6m hoogte krijgen

hallo, beste vrienden

ik zit met een probleem, namelijk het volgende:
    ik moet volgende week in een sporthal boven een podium een carre van 8.5 op 10m 6m de lucht in krijgen, er zijn geen mogelijkheden tot takelen (anders had ik geen probleem). ik heb het volgende: 2 wind-ups tot 6m hoogte en 2 wind-ups tot 5m30, aan de voorzijde moeten er op de hoeken 6m truss worden ondergezet, aan de achterkant blijft dit rusten op 2 windups.
    aangezien ik de voorkant op 6m moet krijgen gebruik ik de 2 windups van 6m daar en de 2 kleinere vanachter, het probleem zit hem nu dat ik de constructie ook vanachter op 6m hoogte moet krijgen.
    weet iemand hoe ik hiermee dit op 6m krijg?
    hogere statieven inhuren is geen oplossing.

alvast bedankt.
    Dreezer.

In dat geval gaat het niet werken, veiligheid staat voorop. Je moet toch zorgen voor een setje wind-up towers om het spul te liften.

Heb je dit van tevoren niet kunnen uitvogelen? Ik neem aan dat je met een dusdanig carré ook een trussconstructieberekening hebt uitgevoerd en hierin de max. belastingen hebt doorgevoerd van truss & statief/tower?

Comment

ik had een idee om alles tot zijn max hoogte te draaien, en dan de voorste truss erop te kloppen met 2baseplates van voor en dan die 2 windups naar achter te verplaatsenom ze dan daar op 6m te draaien, is dit haalbaar? ben ook maar een student podiumtechnieken, de verantwoordelijke daar voor het licht. heb daarstraks pas het uiteindelijke ontwerp gekregen hoe ik de trussen moet krijgen

Comment

Inderdaad de enige oplossing die er is wil je niet. Dan gaat het gewoon niet lukken. Ga dan ook niet werken met podiumdeling of iets in die richting. De kans dat je carré dan schuim gaat is veel te groot en dat kunnen je statieven niet aan.

Comment

ik ga proberen nog 2 andere statieven te fixen voor vanachter, zodat met de wissel de achterkant op 4 statieven rust i.p.v. 2

Comment

Ontwerp zou ik in dat geval weggooien of iets met een normaal trussje doen. Je kan immers geen veilige constructie in elkaar tikken op deze manier. Hiernaast moet een dergelijke constructie als deze ook berekend zijn, zeker als je een carré van 6 meter hoogte gaat neerzetten op 4 pootjes! Veiligheid voorop.

Comment

probleem is: zij tekenen, ik moet uitvoeren. het lichtplan mocht ik zelf nog ontwerpen, de trussconstructie en het podium niet, en dan krijg ik opeens op mijn dak als er opeens een projector moet ingehangen worden

Comment

Als zij tekenen, en hier ook kennis over hebben, moeten zij ook beseffen dat sommige dingen niet mogelijk zijn.
                Hiernaast klopt het complete proces ook niet. Bespreek eerst de ideeën en mogelijkheden, ga daarná pas ontwerpen.
                Schuif niet de schuld direct op anderen, maar analyseer het probleem eerst. Wat is de oorzaak van deze miscommunicatie?
                En bespreek ruim van tevoren een lichtplan door met diegene die verantwoordelijk is voor de uitvoering van hetgeen dat op het podium gebeurt. Die weten het beste wat zij willen.

Een beetje logisch denkwerk en goede voorbereiding + communicatie zorgt er voor dat je voor wat minder verrassingen komt te staan.

Comment

ik weet ong. wat het probleem is: ze wisten enkel van 2 wind-ups hoe hoog ze waren en gingen er vanuit dat de rest evenhoog ging zijn

Comment

Ik zou sowieso grotere truss-constructies laten ontwerpen i.c.m. iemand die er verstand van heeft. Dus ook van belastingtabellen, berekeningen, veiligheidsfactoren en rigging van heel het spul. Ieder persoon die een trussbrug kan neerzetten kan ook een carré neerzetten, alleen zijn hier stukken meer verplichtingen aan verbonden, voornamelijk veiligheid. Het is niet zomaar iets dat je even neerzet.

Comment

Waarom eigenlijk zo hoog de meeste carrees zijn ongeveer 4 meter?

Comment

Waarschijnlijk om zo beter uit te kunnen lichten denk ik.. alleen is een dergelijke constructie qua veiligheid erg lastig te realiseren met normale truss.

Comment

de constructie is ook erg groot en de hoogte gaat dan niet helpen des te meer hoogte des te meer je truss het moeilijk krijgt.

Comment

Klopt, omdat je het effect krijgt van een steltloper. Als hij stelten van 1 meter heeft, zal hij sneller ter been en stabieler zijn dan wanneer hij op stelten van 6 meter loopt.

Comment

Nu zal het carre niet zo snel om vallen maar het zal wel snel doorbuigen.

tenzij je met 6 poten gaat werken en een trusje door het midden heen.

Comment

Working...
                              X