Announcement

Collapse
No announcement yet.

carre op 6m hoogte krijgen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Maar als ik het zo hoor is hier totaal geen rekening mee gehouden.

Comment

Toch raar als daar een opleiding aan vast zit of mischien is dit juist de bedoeling dat de fout wordt opgemerkt.

Comment

In dat geval zou er toch een docent met enige kennis aanwezig moeten zijn en zou ik niet die studenten zomaar wat laten aanmodderen, zeker niet met zware en grote truss-constructies.

Misschien dat dreezer wat meer informatie over de achtergrond van het evenement kan geven.

Comment

de hoogte: 1 het aantal beschikbare trusses liet ons enkel toe om het op ofwel 3 of wel6m te zetten, aangezien er nog een podium ik komt is 3m te laag.

het event: een beurs voor de kunst en techniek richtingen van stedelijk onderwijs van antwerpen te promoten, de bedoeling van de lichtset is enkel en alleen maar voor een modeshow op het podium .

mijn leerkracht heeft het plan van de constructie gezien en vond het goed, hij heeft zelf een riggingcursus gehad van rinus bakker, de man van het riggingwereldje.

de carre komt aan de voorzijde op poten en blijft langs achter op wind-ups staan

Comment

Als hij het heeft gezien, betekent dat dan ook dat jij hier de berekeningen kunt posten die gemaakt zijn om dit carré te berekenen, inclusief alle belastingen en belastingtabellen die gemaakt zijn voor dit carré?

Niks persoonlijks, maar alleen van zien heb je niet zoveel aan als er een trusscarré staat te wankelen. 6 meter is veel te hoog voor een doorsnee truss, of je moet scheerlijnen gaan trekken om alles netjes in orde te hebben.

Zonder berekeningen heb ik hier zware twijfels bij, want ik weet niet wat er zoal aan komt te hangen.

Is het niet mogelijk om gewoon 4 stukken van 1,5 meter bij te huren, zodat je carré op 4,5 meter hoogte komt? Dat is dan toch wel voldoende? En om de kosten hoef je het niet te laten, zeker niet wanneer je al een carré neer kunt zetten qua budget.

Comment

ons kost het niks, het wordt gemaakt met al ons praktijk materiaal dat wij voorhanden hebben in de klas, budget voor iets extra is er niet

Comment

In dat geval zou ik graag de berekeningen eens willen zien die gemaakt zijn voor het carré.
                Ik vind het erg vreemd dat iemand die nota bene een riggingcursus heeft gehad een carréconstructie met bepaalde belasting kan beoordelen door alleen maar met zijn ogen te kijken.

Comment

als elke firma bij elke carre dat ze zetten berekeningen moeten maken dan kost het de huurder heel wat meer geld en gaan ze het nooit verhuurd krijgen, heb het trouwens nagevraagd bij een bevriende firma en heb hem het lichtplan laten zien en volgens hem mag dit geen enkel probleem geven

Comment

Wanneer er trussconstructies worden neergezet die ook nog eens met het een en ander belast worden én worden neergezet op een plaats waar publiek er onderdoor loopt, mag ik van iemand die een riggingcursus heeft gevolgd toch wel verwachten dat dit carré netjes berekend wordt aan de hand van belastingtabellen en veiligheidsfactoren.
                    En ik mag ook aannemen dat de allereerste regel is die hij leerde: Veiligheid voorop!
                    Zéker wanneer er publiek onder dit carré aanwezig is.

Comment

komt een podium onder, het echte publiek niet

Comment

Dus de heren en dames op het podium gaan rond het carré lopen in plaats van er onder? Zijn nog steeds mensen.

Comment

Originally posted by dreezer View Post
                          komt een podium onder, het echte publiek niet
                          Artiesten zijn idd veel minder waard.

Dek jezelf iig in door een mailtje te sturen naar prolyte. Dan heb je zwart op wit of dit kan of niet...

Comment

ik zou eigenlijk zelf niet weten waarom ik nu opeens massa's extra berekeningen moet beginnen maken voor een structuur die ik al eerdere keren gezet heb, dat mensen beginnen te lullen over zwaardere truss nemen terwijl er nog niets over het soort truss gezegd is,...
                            het gewicht van het aantal lampen dat erin komt is gewoon verwaarloosbaar.
                            bij de meeste technieker is er ook nog zoiets als een buikgevoel van dit moet lukken of dit gaat erover, als elke firma voor alle constructies die ze maken een berekening moeten maken bleven nu enkel de multinational firma's over.

veiligheid staat bij ons ook nog steeds voorop.

Comment

ik zou eigenlijk zelf niet weten waarom ik nu opeens massa's extra berekeningen moet beginnen maken voor een structuur die ik al eerdere keren gezet heb, dat mensen beginnen te lullen over zwaardere truss nemen terwijl er nog niets over het soort truss gezegd is,...
                              bij de meeste technieker is er ook nog zoiets als een buikgevoel van dit moet lukken of dit gaat erover, als elke firma voor alle constructies die ze maken een berekening moeten maken bleven nu enkel de multinational firma's over.

En zo is dat, helemaal mee eens!
                              Wordt er ook wel eens gekeken naar de mate van beschadigingen aan de te gebruiken truss? Krassen en dergelijke zie je zo, een flinke deuk ook. Maar wie zegt dat de lasnaden nog goed zijn? Of de borgpennen van de koppelstukken?Worden de steels na elk gebruik opnieuw gekeurd? En de slings? En je takels, want die houden vaak een hoop gewicht omhoog, worden die iedere keer gekeurd?
                              Volgens mij niet, na een klus verdwijnt alles in een rek, en de steels en takels worden in een kist gepleurd.
                              En wij maar rekenen met de waarden die gelden voor een nieuw en ongebruikt stuk truss of rigging materiaal.

Je kan berekenen wat je wil, maar met slijtage die onzichtbaar is valt niet te rekenen.

En inderdaad, als we echt officieel gaan werken kan je nergens meer aan de bak omdat het te duur is door het berekenen.

gezond verstand, dat is de enige belangrijke factor.

Comment

Als je dit al vaker hebt weggezet, mag ik aannemen dat je hier op het begin een berekening voor hebt gemaakt? Hiernaast verwacht ik niet dat jullie een of andere specifieke zware truss hebben gebruikt, maar eerder FD-33 o.i.d. Maar als dit niet zo is, verneem ik graag welk merk en type jullie dan gebruiken.
                                Welke lampen komen er dan in te hangen? En dit is niet zomaar verwaarloosbaar, want voor een modeshow komen er echt geen PAR 16 spotjes in te hangen.
                                Als ik denk dat ik op de snelweg best wel 180 kan rijden, geeft de politie me dan ook gelijk als ik me ergens uitsmeer in de vangrail en hierbij 4 andere auto's met allerlei mensen meeneem in die vangrail?!
                                Daar heb ik inmiddels mijn twijfels bij..

Comment

Working...
                                X