Announcement

Collapse
No announcement yet.

carre op 6m hoogte krijgen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

@ Dreezer
    Dat iedereen falliet gaat als er berekeningen gemaakt moeten worden is natuurlijk grote onzin.. Weet je dat je ook een rigginsplan met berekeningen moet hebben met een mager trussbrugje van 4 meter? Berekeningen zijn gewoon verplicht of je het nou wil of niet.

@ John
    O.a. lierstatieven moeten jaarlijks gecontroleerd worden, wanneer het wordt afgekeurd mag het niet meer gebruikt worden. Dus ja je kunt gewoon gaan bereken en ervan uit gaan dat alles nog naar behoren werkt en veilig is. Je kunt dus gewoon berekeningen maken....

Comment

dat materiaal jaarlijks gekeurd moet worden weet iedereen wel, zeker in nederland met de Arbo wetgeving.

@rick: als je bij het inhangen ziet dat je truss wat doorbuigt weet je ook wel dat er teveel gewicht aanhangt, heb op groezrock de grid zwaar zien doorbuigen maar heeft ook geen krak gegeven, daar waren volgens mij ook geen berekeningen gemaakt want anders hadden ze hun takels beter gekozen, nu gingen hun achterste takels juist wel en niet in veiligheid

Comment

Originally posted by dreezer View Post
        @rick: als je bij het inhangen ziet dat je truss wat doorbuigt weet je ook wel dat er teveel gewicht aanhangt,
        En hoe ga je dat op dat moment dan oplossen? Tegen je opdrachtgever zeggen:"Oeps, dat is toch iets teveel, ik laat de helft van het licht maar weg", of zeg je "hier mag geen publiek onder komen"?
        heb op groezrock de grid zwaar zien doorbuigen maar heeft ook geen krak gegeven, daar waren volgens mij ook geen berekeningen gemaakt
        Dat moeten zij dan maar volledig zelf weten, ik vind het in ieder geval érg onverantwoordelijk. Je zou je toch afvragen wanneer het eens goed mis moet gaan en er een compleet trusscarré omdondert voordat hier meer aandacht aan wordt besteed in de voorbereiding..
        want anders hadden ze hun takels beter gekozen, nu gingen hun achterste takels juist wel en niet in veiligheid
        Die begrijp ik niet helemaal, wat bedoel je precies?

Comment

Wat een onzin lees ik hier! het is maar goed dat je met de opleiding bezig bent..

Want berekeningen moet je altijd maken...
          Standaard drive in shows met 8 parretjes en 2 effecten hoef je niet echt voor te rekenen maar voor grote evenementen, beurzen etc zou je wel moeten rekenen!

Want besef dat de kosten hoger zijn als er mensen gewond raken door jou constructie.
          Geloof me een kwartiertje rekenen is goedkoper.

Ben ook wel benieuwd naar je leraar wellicht kan hij zich aanmelden op het forum en ons ook uitleg geven?

Comment

Originally posted by Partysounddriveinn View Post
            Want besef dat de kosten hoger zijn als er mensen gewond raken door jou constructie.
            Geloof me een kwartiertje rekenen is goedkoper.
            Om nog maar niet te zwijgen van het vonnis dat je opgelegd krijgt wanneer jíj aansprakelijk wordt gesteld wanneer een dergelijke constructie naar beneden komt zeilen en gewonden, of in het ergste geval, doden maakt.
            Dan kun je de rest van je leven werken voor nop om de schadevergoeding te betalen voor materiaal én nabestaanden. En dan heb je ook nog de psychische kwestie..

Comment

het spel staat recht, door wijziging van het podium zijn de lengtes verandert en komt de carre maar 4m hoog, geen problemen gehad zoals vele van jullie voorspelden

Comment

OMDAT je nu ook een heel ander carre heb.

Comment

de carre is zelfs groter geworden door wijziging van het podium

Comment

Nog steeds benieuwd naar de berekeningen voor dit grote carré, foto's en een materiaallijstje van de truss zelf en hetgeen er in hing...

Comment

wrs komen er volgende week foto's online

Comment

Ja maar des te hoger je gaat des te meer last je van de zwaarte kracht krijgt...

Comment

Working...
                        X