Announcement

Collapse
No announcement yet.

wlke truss seje ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• wlke truss seje ?

ik heb tot nu toe 2 scanners en 3 led parren .
    maar daar komt nog wel iets bij (1 laser, en 2effecte of scanners).
    ik twijfel tussen normale statieve met laddetruss, normale staieven met echte truss of windups met echte truss.
    led op truss moet klein zijn (b.v. dura truss)
    prijs is zeer important.
    waarschijnlijk wil ik op marktplaats kopen
    prijzen a 70 voor statief met ladder
    prijs a 100 euro voor statief met truss
    prijs a ..... voor windups met truss, want ik kan alleen maar grote setje vinden met grote windups enzo maar dat zoek ik dus niet.

ff dat je het weet.
    ik heb een volkswagen passaat waar 2 grote boxen en 2 scanners, 1 grote movinghead en nog veel meer dingen inpassen , dus auto zit al heeel vol

LET OP : ALS JE ZELF NOG TRUSS TE KOOP HEBT, GRAAG OOK AANBIEDEN:p

Zou zeker met zoveel spullen de ladder truss overslaan!

Voor zo'n 300 euro heb je (nieuw) een setje mat wat matige statieven en deco truss. Voor een aantal honderden meer heb je een setje met 2 Adj ST132 (NIEUW 140 p/st.). En dan voor een kleine 100 euro is er wel wat truss te vinden!

Comment

truss met gewone statieven zou ik persoonlijk niet doen, omwille van de veiligheid enzo.

Comment

Zijn niet stevig genoeg. Is een rot klus om het de lucht in te krijgen. Gaat niet echt hoog (hangt van je statief af!). De poten zijn te klein om het heel hoog te (mogen) plaatsen. En mag nooit veel gewicht aan hangen.

Gewoon twee keer deze kopen, dus nu zitten we op 140 euro. Koop je deze erbij. Zet je die op je statieven en klaar!

Comment

@ JanPetersen:

Nooit, maar dan ook noot merkloze truss kopen om dingen aan op te hangen!

Gewoon (gekeurde) merktruss kopen van Eurotruss of Prolyte waarbij je gewoon belastingstabellen kunt lezen en gebruiken.
          Van merkloze truss weet je nooit wat het 'kan hebben'. Dikke no-go dus.

Comment

Originally posted by ajdeboer View Post
            @ JanPetersen:

Nooit, maar dan ook noot merkloze truss kopen om dingen aan op te hangen!

Gewoon (gekeurde) merktruss kopen van Eurotruss of Prolyte waarbij je gewoon belastingstabellen kunt lezen en gebruiken.
            Van merkloze truss weet je nooit wat het 'kan hebben'. Dikke no-go dus.
            opzich mee eens, maar ik gebruik zelf ook een merkloze truss, maar ik weet dat hij goed is. mn ouders hebben een winkel en daar komen die trussen uit. een deel hangt er nog steeds. die hangen daar 5 jaar non-stop met flink wat gewicht eraan. dus ik weet dat ze mn spullen wel kunnen houden :)

Comment

Dat is natuurlijk een gevaarlijk gok die jezelf maakt, en iets in mij zegt dat er ergens nog een wettelijk schoentje knelt ook

Stel ik moet je als verpleegkundige ( daar leer ik nu voor ;) ) een spuit geven met een bepaald product. Mijn collega heeft het product al klaargemaakt en heeft er niet op genoteerd wat er in de spuit zit. Zou je dan als patient graag hebben dat ik je de spuit geef die normaal wel het juiste product zal bevatten, maat waarover ik geen 100% zekerheid heb?
              Dit kan nu misschien extreem klinken, maar volgens mij gaat het hier ook over hetzelfde principe: verantwoordelijkheid

Comment

Je zal er wettelijk niets over terugvinden behalve wat vage algemene omschrijvingen.
                Maarrrrrr...
                Het is aan ons 'professionals' om te zorgen dat de veiligheid voor '100%' gegarandeerd is.
                Op welke manier dat is, daarover is de wetgever niet expliciet.
                Maar merkloze truss gebruiken getuigt niet van een 'veilige visie'.

0,02

100% kan natuurlijk nooit. (Aardbeving, extreem natuurgeweld), ingecalculeerd in een RI&E.
                Last edited by ajdeboer; Wednesday-10-10-2012, 23:25.

Comment

Toch heb ik liever een Duratruss-systeem, dan iemand die een paar meter gekeurde truss op een paar normale statieven legt. ;)

Ja, de Duratruss systemen zijn aardig merkloos en een belastingtabel ga je niet vinden. Maar wanneer je het slechts voor wat basislicht en een paar effectjes gebruikt is er niets aan de hand. Wel wil ik daarbij aangeven dat het systeem niet bedoeld is om boven publiek te positioneren, of soortgelijke toepassingen.
                  Sterker nog, ik ga liever onder een Duratruss-systeem staan dan onder de gemiddelde zwarte laddertruss-bruggetjes. ;)

Daarnaast zul je ook je gezonde verstand moeten gebruiken. Heb je het geld om 4 flinke movingheads en drie barren met basislicht te kopen, dan kan een degelijk truss-systeem er ook wel van af.

Comment

De mogelijkheid van het gebruik van 'normale' statieven was niet eens in me opgekomen.
                    De eerder genoemde ADJ statieven zijn prima en kosten geen drol.
                    Last edited by ajdeboer; Thursday-11-10-2012, 19:13. Reason: autocorrect aanpassingen...

Comment

Originally posted by Rick View Post
                      Toch heb ik liever een Duratruss-systeem, dan iemand die een paar meter gekeurde truss op een paar normale statieven legt. ;)

Ja, de Duratruss systemen zijn aardig merkloos en een belastingtabel ga je niet vinden. Maar wanneer je het slechts voor wat basislicht en een paar effectjes gebruikt is er niets aan de hand. Wel wil ik daarbij aangeven dat het systeem niet bedoeld is om boven publiek te positioneren, of soortgelijke toepassingen.
                      Sterker nog, ik ga liever onder een Duratruss-systeem staan dan onder de gemiddelde zwarte laddertruss-bruggetjes. ;)

Daarnaast zul je ook je gezonde verstand moeten gebruiken. Heb je het geld om 4 flinke movingheads en drie barren met basislicht te kopen, dan kan een degelijk truss-systeem er ook wel van af.
                      Wat is dan het verschil tussen een prolyte en een duratruss systeem? want ik zie dat de prijs al behoorlijk verschilt.

Comment

DuraTruss past in het rijtje AmericanDJ en consorten
                        Prolyte en Eurotruss zijn echte 'A-merk' trussen.
                        Dus in audio en licht vergelijkbaar met Meyer Sound of Martin Light.

Wel een beetje appels met peren, maar je begrijpt het idee.

Comment

Het mooie van een stukkie truss is dat als je er een beetje fatsoenlijk mee omgaan en fatsoenlijke truss koopt je er lang mee kunt. Je kunt dus nu de goedkoopste rommel kopen en over 3 maanden weer omdat de koppeling stukken zijn afgebroken o.i.d. en zo wordt het een duur grapje.
                          Global truss is ook prima truss, gebruiken wij ook en eigenlijk zijn alleen de hoekstukken minder(maar ook prima bruikbaar). Wij hebben de prolyte compatible truss zodat het ook makkelijk bij te huren is.
                          Last edited by joeri369; Thursday-11-10-2012, 19:41. Reason: typo's

Comment

Mja, Global is nog steeds geen Prolyte...

Comment

Ikzelf ben erg fan van de prolyte. Kost ook niet echt meer dan de duratruss. Is niet heel zwaar. Erg makkelijk vrijwel overal in nl bij te huren. En lekker stevig!

Comment

Working...
                              X