Announcement

Collapse
No announcement yet.

half couplers

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• half couplers

Is er een mogelijkheid om de schroef die je op een half coupler normaal gebruikt voor verlichting ophangen eruit kunt halen en er een schroefdraad van een keilbout doorheen te steken en deze vast zetten met bouten??
    Of worden de bouten dan te zwaar belast?

Want ik wou een truss aan het plafond bevestigen mbv keilbouten maar weet niet hoe je die keilbouten aan je truss moet monteren;)

en uit het plafond steekt dan een schroefdraad;)

Mag ik als eerste vragen waar het precies voor is? Want zomaar truss in een plafond schroeven lijkt me niet zo'n slim plan... wat voor plafond is het, welk type truss moet er aan komen en wat komt er zoal aan te hangen?

Comment

Waarschijnlijk een fd-25 truss, plafond is van beton en er komen een paar spots aan een rookmacine en evt een paar lichteffecten

Comment

Maar is het voor thuis, voor een club, voor een winkel...?

Comment

Sorry voor in een soort feest locatie;)
          Ik wou de truss zo dicht mogelijk op het plafond hebben omdat hij anders te laag zit..
          Daarop had ik bedacht dat je een keilbout door een half coupler kon doen maar weet niet of dat veilig is?

Comment

Ik zou er vooral niet zelf aan beginnen, omdat dit toch een specifiek klusje is. Zeker als het boven publiek moet komen te hangen zul je rekening moeten houden met belangrijke factoren, zoals o.a. veiligheidsfactoren waarbij je belastbaarheid al gehalveerd wordt. Ook de belastbaarheid van het bevestigingsmateriaal moet daarbij in acht genomen worden én je zult rekening moeten houden met allerlei belastbaarheidstabellen.

Dat is tenminste als je het veilig wilt doen.

Eventueel zou je eens contact kunnen opnemen met onze helpdesk voor een offerte op maat incl. installatie.

Comment

Thanks!

Comment

Working...
              X