Announcement

Collapse
No announcement yet.

trus licht brug kopen of niet

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• trus licht brug kopen of niet

Hallo,

Ik ben opzoek naar een lichtbrug en ben het volgende tegen gekomen.
    Ik vroeg me af of 250 euro een goed bedrag hiervoor is?
    Of dat ik nu rommel koop.
    De trus soort ken ik niet echt, heeft iemand ervaring met deze trus?

De vraag is dus: is dit een goede koop?
    Alvast bedankt
    Hieronder de foto's

Zo te zien is dit installatietruss, dat voor mobiele truss moet doorgaan. Is in principe geen ramp, maar houd er wel rekening mee dat je iets langer bezig bent met opbouwen.

De statieven lijken mij afkomstig van een Duratruss systeem, die aangepast zijn zodat er ook andere truss-adapters op kunnen. Leuke statieven, maar niet voor extreem zware lasten.

De vraag is voornamelijk, waar ga je het precies voor gebruiken, wat moet er aan komen te hangen en wat verwacht je er zelf van?

Comment

Ik heb 6 scanners en 11 ledparren die ik er aan wil hangen, scanners zijn 10 kg per stuk
      Is het denk ik totaal 80 kg. Zou dat gaan lukken?

Ik ben nnog niet van plan uit tebrijden.
      Op het moment heb ik nog geen stevig systeen waar ik alle scanners aan zou kunnen hangen, zou dit geschikt zijn?

Gr
      Robbert -jan

Comment

Zonder belastingtabellen en specificaties van het systeem is dat niet te zeggen.

Comment

Oké zijn het de statieven van deze set denk u?

Als dat zo is zouden de statieven samen 100 kg kunnen dragen
          De trus lijkt mij robuust genoeg ( of maak ik nu een groote fout)

De verkoper heeft er zelf 4 scanners en 2 dim bars aan gehangen

Comment

Ik denk het, maar dat is op basis van de afbeelding. Dat kan ik dus niet met zekerheid zeggen. Een auto die op een Ferrari lijkt hoeft nog geen Ferrari te zijn. ;)

Daarnaast zul je ook een stukje veiligheidsfactor moeten incalculeren. Dat een statief (of set statieven) 100 kg kan dragen is mooi, maar dat is wel de maximum belastbaarheid. Indien je verlichting gaat hangen zou ik persoonlijk niet veel verder dan de helft van de maximum belastbaarheid pakken als maximum belasting.

Hou daarnaast ook in de gaten dat je systeem al snel instabiel wordt op grotere hoogte en je dus ook rekening moet houden met de positionering van je armaturen.

Persoonlijk denk ik, als je al zo'n uitgebreide lichtset hebt, beknibbel dan ook niet op een goedkoop truss-systeem. Het moet allemaal wel veilig zijn.

Comment

Originally posted by rjant2 View Post
              Oké zijn het de statieven van deze set denk u?

Als dat zo is zouden de statieven samen 100 kg kunnen dragen
              De trus lijkt mij robuust genoeg ( of maak ik nu een groote fout)

De verkoper heeft er zelf 4 scanners en 2 dim bars aan gehangen
              Ik heb dat setje ook gekocht maar de truss gebruik ik niet, dit is zeker niet geschikt om 100kg aan te hangen, als je het veilig wil houden voor jezelf en de gasten dan koop je zwaardere truss en met 2 ADJ st 132 statieven kan je redelijk wat gewicht aanhangen, heb ik ook gedaan na de miskoop van het setje wat jij op het oog hebt en dan ben je enkel maar meer geld kwijt.

Comment

Bedankt jongens voor het meedenken,

ik heb net alleen een telefoontje gehad dat iemand 600 euro bied voor die licht brug en scanners die hij ook nog verkocht.
                hij zei dat hij anders een dief uit zijn eigen portemonnee was... jammer

vond het wel goed dat hij belde!

Comment

die trussen hebben wij hier ook liggen. opzetten in zwaar werk in je eentje, omdat je met moeren en bouten moet werken.. :/

Comment

Working...
                  X