Announcement

Collapse
No announcement yet.

Windup systeem werkt niet meer goed

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Windup systeem werkt niet meer goed

Hey,

Ik heb ooit het Dura truss systeem 2de hands gekocht van iemand (jaar geleden ongeveer), en toen had ik helaas niet opgemerkt dat het windupsysteem niet goed werkt. Heb er verder niks meer over gezegd, maar nu wil ik toch eens weten of het te maken is.

Het probleem is namelijk, bij de goede windup hoor je als je draait tiktiktiktiktik en blijft de paal op die hoogte staan.

Bij de slechte windup hoor je afentoe een tikje wanneer je draait tik------tik--tiktik----- en blijft de paal niet op de hoogte staan, maar zakt terug.

Weet iemand of dit te maken is?

Alvast bedankt,
    Milan

Lastig te zeggen. Ik heb eventueel nog een goed statief voor je liggen los, die je kunt overnemen voor 50 euro.

Sinds kort verkopen we ze ook los.

Ik denk dat beide opties prijstechnisch iets interessanter zijn dan het statief repareren. Je zou hem eens kunnen openschroeven en vergelijken met een 'werkend' exemplaar.

Comment

Ik zal hem eens openschroeven binnenkort, is een redelijk oud model aangezien hij niet 2 van die dingen aan de onderkant heeft, maar er maar 1 heeft..

Comment

Mischien zit er vuil en zo in het mechaniek en blijft daardoor het palletje dat hoort te tikken een beetje klem.

Als ik jou was zou ik het met iets smeren voordat je het openmaakt en het niet meer in elkaar krijgt.

succes

Comment

Ik heb ook probleem met 1 statief, gaat moeilijk omhoog en omlaag gaat bijna ook niet, dan moet je helpen duwen en wat friemelen.

Ik ga denk ik kijken voor een ander merk van statieven.

Comment

Daar heb ik dan geen last van, alleen dat hij niet blijft staan en maar af en toe tikt.

Comment

Working...
            X