Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tv monteren op statief

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tv monteren op statief

Ik heb een Samsung 32" Lcd tv die ik gebruik voor de videoclips als ik ga draaien.

Voorheen zette ik deze altijd neer op 2 op elkaar gestapelde tafels maar ik zie in dat dit niet de beste en veiligste manier is.

Ik heb nu een ophangsysteem bedacht waarover ik graag jullie mening zou hebben.

Als basis wil ik een American DJ LTS-15s lichtstatief kopen.
    De tv wil ik ophangen aan een VOGEL'S EFW 6305 muurbeugel kopen en deze met c haken aan het statief vastmaken.

Zou dit een juiste manier zijn om het te doen?

hoe zwaar is je tv? Denk ook aan de nodige safetys!

Comment

Tv is 28 KG

Safety kabel is inderdaad geen overbodige luxe hier.

Comment

En dan je statief aan de muur vastmaken? Lijkt mij namelijk niet echt stabiel staan wanneer je er aan een kant een tv aanhangt.

Comment

Als de statief op een plek staat waar er geen mensen bij kunnen komen is dit geen probleem. Je moet zorgen dat 1 poot naar voren wijst (daar waar het zwaartepunt van de tv is) en de andere 2 poten opzij/schuin naar achteren.
          Heb zelf ook zo wel eens een flatscreen opgehangen, maar het moet dan wel echt op een plek waar niemand er tegenaan kan stoten of lopen.

Comment

Tv komt als ik hem gebruik recht achter me te staan dus ertegenaanlopen van gasten zal geen problemen geven.

Comment

Zelf geef ik de voorkeur aan clamps boven C en G haken. Gewoon omdat ze steviger zijn, en omdat ze je spullen niet beschadigen. Verder heb je ze net zo snel opgehangen en qua prijs zijn ze ongeveer hetzelfde. Statief staat op die manier echt wel stevig. Wij hebben er ook flink wat gewicht een hangen. Misschien nog een idee om de onderkant van de muurbeugel nog vast te zetten, als dat gaat lukken?

Comment

Kun je een idee geven over hoe ik met clamps kan werken in plaats van haken? evt. met een andere tv steun.

Comment

Originally posted by Thomas_Lubbers View Post
                  Tv komt als ik hem gebruik recht achter me te staan dus ertegenaanlopen van gasten zal geen problemen geven.
                  er tegenaan lopen van de gasten niet, maar misschien loop je er wel zelf per ongelijk tegen aan. (ik wil nu niet zeggen dat je lomp bent, maar als je er de hele avond rond loopt, bestaat er natuurlijk een risico dat je even onoplettend bent en er tegen aan stoot. Het scherm valt dan wel niet op je gasten, maar echt gezond kan het toch ook niet zijn)

Comment

Originally posted by Thomas_Lubbers View Post
                    Kun je een idee geven over hoe ik met clamps kan werken in plaats van haken? evt. met een andere tv steun.
                    werkt in principe op dezelfde manier. je maakt de schroef vast aan de TV-beugel, en je klemt de clamp om de tbar van je statief, en die drai je vast. Klaar is Kees haha :)

Comment

Voor een 32" TV van bekans 30KG zou ik wel echt een degelijker statief nemen:
                      Die ADJ LTS dingen zijn nou niet echt geweldig.

Hier is het inderdaad verstandig om met clamps te werken, al is het maar omdat deze een kleiner moment veroorzaken als een haak.

Comment

Originally posted by SLGV View Post
                        Hier is het inderdaad verstandig om met clamps te werken, al is het maar omdat deze een kleiner moment veroorzaken als een haak.
                        Juist. Door het kleine moment kunnen ze dus meer gewicht dragen. En ze houden je statief mooier :)

Comment

Working...
                        X