Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alternatief voor ADJ dura truss met windups

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Alternatief voor ADJ dura truss met windups

Ik vind het Adj dura truss er leuk uit zien maar net te smal. En in 4,5m is het misschien krap aan qua belastbaarheid.

Zou je iets samen kunnen stellen met 2x 2m Prolyte X30D en 2 windups van ca 150 euro? En zijn er voor deze truss adapters om ze op een statief te monteren? Ik heb geen zware effecten dus de totale belasting (incl truss) zal niet snel boven de 100kg uitkomen.

Men neemt:

2x Showtec Basic 2800
    2x 28mm - 35mm adapter
    2x American DJ truss-adapter
    3x Duratruss DT-33 1.5m (koppelingen etc. allemaal meegeleverd)

En klaar! :mrgreen:

Comment

Ja, dat zou wel eens heel goed kunnen werken. Is er veel verschil tussen Dura truss en Prolyte?

Comment

In principe is truss gewoon truss. Duratruss doet niet onder voor Prolyte naar mijn mening.

Punt is voornamelijk, wat kun je in je regio bijhuren mocht je eens een grotere constructie willen opbouwen? Meestal gaat het dan om Eurotruss/Prolyte. Dit gaat dan met name om het kunnen koppelen van truss waarbij je belastbaarheid zo goed als gelijk blijft. Je kunt niet zomaar truss X met truss Y koppelen vanwege anders gevormde koppelingen etc.

Denk je geen grote constructies te hoeven bouwen, dan maakt het weinig uit.

Comment

Nee, hooguit iets breder (max 6m) in de toekomst. Een hoogte van 3m lijikt me ook zat. Ik denk dat ik 2 lengtes van 2 m neem.
          Omdat ik dit voor begin volgend jaar begroot zou ik misschien ook dit statief kunnen pakken:
          http://www.bax-shop.nl/wind-up-stati...t-details.html
          Omdat die al 35 mm is. Een voordeel van de Showtec is misschien dat deze met tandwielen werkt?

Comment

De IVA Wind is gebaseerd op de ST-132 van American DJ (die niet meer gemaakt wordt) en werkt door middel van een staalkabel. Duurt alleen even voor die weer binnenkomt.

De Basic 2800 werkt door middel van een directe tandwielverbinding. Is dus iets makkelijker in gebruik. Qua gewicht is hij ook iets lichter dan een ST-132 of soortgelijk.

Comment

Originally posted by Rick View Post
              De IVA Wind is gebaseerd op de ST-132 van American DJ (die niet meer gemaakt wordt) en werkt door middel van een staalkabel. Duurt alleen even voor die weer binnenkomt.

De Basic 2800 werkt door middel van een directe tandwielverbinding. Is dus iets makkelijker in gebruik. Qua gewicht is hij ook iets lichter dan een ST-132 of soortgelijk.
              Ik zag dat Duratruss ook een vergelijkbaar statief heeft
              http://www.bax-shop.nl/wind-up-stati...t-details.html icm met http://www.bax-shop.nl/truss/statief...t-details.html
              Dan heb je alles van 1 merk.

Jullie hebben ook zo veel..... lastig kiezen ;)

Comment

Zijn allemaal hetzelfde, komen van Goliath-Studio af. Highlite (DAP, Showtec etc.), Beglec (JB Systems, Briteq, SynQ) en American DJ (American Audio, American DJ, Duratruss) leveren precies dezelfde exemplaren. Was vergeten dat we ook nog een Duratruss exemplaar hadden. :)

Comment

Persoonlijk zou ik wel meteen statieven nemen die wat hoger kunnen dan 3m. Dat is namelijk echt niet erg hoog. Zeker niet als er de lampen nog onderaan komen hangen.

Heb je een keer de hoogte niet nodig is er niets aan de hand. Draai je het gewoon minder ver uit.

Comment

Bij mijn kleinschalige drive-in show activiteiten kwam ik zelden in zaaltjes waar ik de wind-ups van mijn Duratruss systeempje volledig kon opdraaien. Vaak geldt, hoe groter de locatie, hoe meer ruimte je hebt qua hoogte.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
                      Persoonlijk zou ik wel meteen statieven nemen die wat hoger kunnen dan 3m. Dat is namelijk echt niet erg hoog. Zeker niet als er de lampen nog onderaan komen hangen.

Heb je een keer de hoogte niet nodig is er niets aan de hand. Draai je het gewoon minder ver uit.
                      Heb ik naar gekeken. Maar dan lees ik dat, bij volledig uitdraaien, je de max belasting moet verlagen. Dan zou je dus naar zwaardere statieven moeten en die zijn best duur.

@Rick.... zouden jullie tzt de Duratruss DT ST-3800B ook kunnen leveren?
                      Last edited by Theo56; Thursday-24-10-2013, 13:51.

Comment

Ik heb mijn 2 ADJ ST 132 verkocht en volgende week ga ik 2 nieuwe showtec basic 2800 ophalen, ze bestaan ook in versies die iets hoger gaan maar de basic 2800 vind ik goed genoeg voor de gewone feesten zoals bruilloftjes, jubilee enz want vele zalen hebben een laag plafond en 3m is toch al redelijk hoog, zelfs met mijn winners eraan loopt daar geen mens tegen (nog nooit een persoon gezien die meer dan 2.70m is. Voor grotere fuiven zou ik ook andere komen die hoger gaan. Ik heb mijn ADK ST 132 verkocht omdat ze veel te zwaar zijn, de showtec basis 2800 wegen de helft minder en werken ook niet met een kabel maar met tandjes en ze zouden volgens de shop waar ik ze zal kopen veiliger zijn dan de ADJ omdat ze geen kabel gebruiken? De truss adapters zijn dezelfde die rick al poste en ook dat stukje buis koop ik bij, dan kan ik als ik mijn truss niet gebruik de KLS op het statief plaatsen want de spigot past net in dat stukje buis (adapter)

Op mijn ADJ st 132 en nu dus op de schowtec basis 2800 plaats ik 5m dura truss vierkant met daaraan, 2x kls 801, 4x JB winners, 1x loungelaser en 2x ADJ quad phase wat toch al redelijk gewist is en dat staat stabiel als een huis.
                        Last edited by Mol; Thursday-24-10-2013, 20:14.

Comment

Originally posted by Theo56 View Post
                          Heb ik naar gekeken. Maar dan lees ik dat, bij volledig uitdraaien, je de max belasting moet verlagen. Dan zou je dus naar zwaardere statieven moeten en die zijn best duur.

@Rick.... zouden jullie tzt de Duratruss DT ST-3800B ook kunnen leveren?
                          Jazeker. Wil je die bestellen, neem dan even contact op met de helpdesk.

Comment

Originally posted by Rick View Post
                            Jazeker. Wil je die bestellen, neem dan even contact op met de helpdesk.
                            Goed om te weten dat dat kan. Zoals ik eerder al zei is het voor begin volgend jaar.

Comment

Originally posted by Mol View Post

Op mijn ADJ st 132 en nu dus op de schowtec basis 2800 plaats ik 5m dura truss vierkant met daaraan, 2x kls 801, 4x JB winners, 1x loungelaser en 2x ADJ quad phase wat toch al redelijk gewist is en dat staat stabiel als een huis.
                              Wat is hier het voordeel van vierkant tov driehoekig? Het is natuurlijk sterker maar ook zwaarder.

Comment

Working...
                              X