Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alternatief voor ADJ dura truss met windups

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

@ Theo,

Je hoeft echt niet voor elke reactie een nieuwe post te starten. Kan prima in 1 post onder elkaar hoor.

Maar dan vierkant.

Voordeel is dat als je met hoeken gaat kijken je niet met apex down up in out weet ik veel allemaal wat nog meer te maken hebt. Ook de kracht die het kan dragen en dus max overspanning zijn meestal wat groter.

Enne voordeel je kan er altijd je kabels gewoon op leggen,

Comment

Ik zou gewoon Prolyte nemen. Is wat duurder in aanschaf, maar mocht je een keer extra truss in willen huren dan is dat veel gemakkelijker. Ik heb nog niemand gezien hier in de buurt die dura truss verhuurt. Bijna alles is Prolyte of ProTruss/Eurotruss.

Ik zou zelf kiezen voor vierkant. Is wat groter met vervoer maar je kan alle kabels erop gooien, vanplaats alles erin te stoppen. Ook heb je met hoeken veel minder gekloot dan met driehoek, aangezien iedere hoek daarbij anders is.

Comment

Wat is eigenlijk het verschil tussen de DT ST-2800B en de DT ST-2800B-eco, behalve dat de eco 1kg lichter is?
        Waarbij ik vermoedt dat de DT ST-2800B hetzelfde is als de (duurdere) Showtec Basis 2800 (vanwege het gewicht)
        Last edited by Theo56; Thursday-19-12-2013, 18:57.

Comment

Als ik de keuze had zou ik inderdaad ook voor Prolyte gaan, dit i.v.m. het makkelijk bijhuren. Ieder vehuurbedrijf heeft zowat Prolyte en ook allemaal X30v.
          Volgens mij is het bijna nog goedkoper ook, moet je alleen niet vergeten om de bommen, pennen en splitjes bij te kopen ;).

Comment

Ik heb nog eens wat zitten lezen en Prolyte is toch wel gangbaarder en schijnt kwalitatief wat beter te zijn. De prijs van de truss valt reuze mee alleen de bevestigingen zitten er niet bij. Vanwege ruimte in ons busje ga ik toch voor de driehoekige X30d. Klopt het dat ik dan per koppeling 3 van deze http://www.bax-shop.nl/truss-accesso...t-details.html en 6 van deze http://www.bax-shop.nl/truss-accesso...t-details.html plus splits moet bestellen? De pennen zijn niet op voorraad (foei!) dus alternatief deze http://www.bax-shop.nl/truss-accesso...t-details.html of deze http://www.bax-shop.nl/truss-accesso...t-details.html????
            Lijkt misschien beetje domme vraag maar het is mijn eerste truss aankoop.

Comment

Per trussverbinding heb je 3 conische koppelingen nodig, zes pinnen en zes clipjes.

Verder kan het gebeuren dat we opeens bepaalde producten niet op voorraad hebben. Als iemand opeens 50 pinnen bestelt voor een carré, ik noem maar wat... ;)

Wat je ook kunt doen, is aan elk trussdeel standaard een koppeling en een pin met M8 schroefdraad monteren + borgmoer. Dat kun je tijdens transport toch laten zitten en op locatie tik je je truss dan eenvoudig á la male - female in elkaar.

Comment

Dat is een heel goed idee Rick, dan kan het ook niet zoek raken.

Kun je ook nog iets zeggen over mijn vraag over de wind-ups? :

Wat is eigenlijk het verschil tussen de DT ST-2800B en de DT ST-2800B-eco, behalve dat de eco 1kg lichter is?
                Waarbij ik vermoedt dat de DT ST-2800B hetzelfde is als de (duurdere) Showtec Basis 2800 (vanwege het gewicht)

Comment

Originally posted by Theo56 View Post
                  Ik ben er inmiddels wel zo'n beetje uit. Bij de ECO zit de 28 naar 35mm adapter er niet bij en bij de normale wel. Waarschijnlijk zit hij bij de Showtec Basic 2800 dan ook wel.
                  Gisteren heb ik dan ook 2x de Duratruss ST-2800B-ECO bij BAX besteld met adapters en 2x2 meter Prolyte Truss + koppelingen, G-haken enz. Ik ben heel benieuwd.......
                  Last edited by Theo56; Saturday-21-12-2013, 10:18.

Comment

Ik heb de showtec basic 2800 en daar zit de adapter niet bij, je moet hem dus apart kopen, ikzelf heb er 25 euro/stuk voor betaald.
                    Zonder adapter past de spigot van mijn kls 801 mooi in het statief en met adapter kan ik mijn dura truss gebruiken.
                    Moest ik het overdoen dan zou ik voor de basic 3800 gaan voor die 40 euro meer ongeveer, die gaan een meter hoger en laatst kon ik dat wel gebruiken omdat ik op een podium stond en mijn statieven op de grond moest plaatsen dus stons de truss iets te laag om goed te zijn.
                    Last edited by Mol; Saturday-21-12-2013, 18:33.

Comment

Dit is het antwoord van de ADJgroup, waar ook Duratruss ondr valt:

Dit zijn in principe dezelfde statieven alleen is de ST-A28-35 bij de ST-2800B standaard bijgevoegd en bij de ECO Versie niet.
                      Wij hebben daarom alleen de ECO versie in ons programma en leveren de ST-A28-35 als los artikel. ( prijstechnisch blijft dit exact hetzelfde )

Aangezien Showtec en Duratruss beiden Goliath Studio statieven zijn denk ik dat de Duratruss + adapter een betere deal is dan een showtec als je daar de adapter ook nog bij moet kopen.

Ik heb dus gisteren de DT ST-2800- ECO besteld plus de adapters. Ik ben met je eens dat een hogere versie het overwegen waard is, maar ik geloof dat ik dan gelijk naar een zwaardere versie zou gaan, zoals http://www.bax-shop.nl/wind-up-stati...t-details.html. Van Duratruss zal die zo'n € 340,- kosten.
                      Voorlopig heb ik aan 2800 wel genoeg, denk ik
                      Last edited by Theo56; Saturday-21-12-2013, 23:06.

Comment

De Goliath-Studio Pro 3500 wind-up lichtstatief staat op mijn lijstje voor 2014 ;)

Comment

Even BAX vragen of ze de Duratruss versie kunnen leveren. Zelfde ding maar stuk goedkoper.
                          Ik las iets dat in sommige situaties 3 poten niet mogen, maar hoe het precies zit weet ik (nog) niet.

Comment

Ik zie net dat bax redelijk prijzig is met de goliath basic 2800!
                            Ik heb hem an 169 euro gekocht en ik zie hem ook bij andere webshops aan die prijs staan?

Comment

Goliath is sowieso duurder dan Showtec of Duratruss. Ik denk dat de ze de ECO leveren voor de prijs van de normale en dat voor die 169 de adapter er eigenlijk bij hoort te zitten.
                              Maar ook op de site van Goliath, Duratruss etc is het verschil tussen de normale en de ECO niet terug te vinden. Vandaar dat ik Duratruss gemaild heb.

Voor de Pro zou ik dus ook even navragen bij BAX wat de Duratruss moet kosten, want ze kunnen hem vast wel leveren.

Comment

De Goliath statieven kunnen we van elke leverancier krijgen (ADJ, Beglec of Highlite), alleen staat niet alles op onze website. Het ontbreekt ons momenteel nogal aan tijd om dit soort dingen op te pakken, maar we kunnen het op aanvraag wel leveren uiteraard, ook als de prijs van concurrenten lager ligt.

Comment

Working...
                                X