Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lichtstatief ook geschikt als speakerstand?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Lichtstatief ook geschikt als speakerstand?

Ik heb 2 lichtstatieven ( http://www.bax-shop.nl/normale-stati...t-details.html )die ik eventueel ook zou willen inzetten als luidspreker statief (met 28 naar 34 adapter).
    Kan dit?

Heeft dat statief niet al 35mm buizen?

En ja, je kunt hem gebruiken als speakerstatief, geen probleem. Je hebt dan alleen niet zo veel aan je maximale hoogte-capaciteit, aangezien je de speaker toch vaak niet veel hoger dan 2m wilt hebben.

Comment

Dit statief heeft een eindbuis van 28. De hoogte is ook niet zo belangrijk. Ik heb ze min of meer over als ik mijn trussbrug heb en de speakers staan nu op de grond. Ik vroeg me af of ik ze multifunctioneel kon gebruiken. Maar een adapter female 28/male 35 is ook nog niet zo simpel, geloof ik. Het zou een simpele huls kunnen zijn maar ik ben hem nog niet tegengekomen.

Comment

Dan wordt het wel lastig. Misschien loont het dan meer om een apart setje speakerstands aan te schaffen.

Comment

Originally posted by Rick View Post
          Dan wordt het wel lastig. Misschien loont het dan meer om een apart setje speakerstands aan te schaffen.
          Daar was ik inmiddels ook al achter. Speakerstands zijn van spotgoedkoop tot niet duur. Ik zoek altijd wel naar best value for money, maar dan nog is een adapater vermoedelijk relatief duur vergeleken bij een echte speaker stand, die dan ook nog een steviger topbuis heeft.
          Maar toch bedankt voor het meedenken.

Comment

Is de bovenste buis van het lichtstatief niet te verwijderen? Grote kans dat de 2e buis wel 35 mm is. Dan kun je toch deze gebruiken.

Comment

Originally posted by René Sance View Post
              Is de bovenste buis van het lichtstatief niet te verwijderen? Grote kans dat de 2e buis wel 35 mm is. Dan kun je toch deze gebruiken.
              Nee daar zit een moer opgelast. En als ik hem afzaag kan ik de 28 mm buis niet meer gebruiken.
              Het wordt dus of iets maken of toch maar het advies van Rick opvolgen en 2 speaker stands kopen.

Comment

Working...
              X