Announcement

Collapse
No announcement yet.

Doppen (end caps) voor Prolyte Truss

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Doppen (end caps) voor Prolyte Truss

Bestaan er, behalve de aluminium end caps, ook kunststof doppen om de uiteinden van je Truss te beschermen/af te sluiten?
    Het gaat om 51mm Prolyte, maar misschien dat de koppelingen gestandaariseerd zijn.

Waarom zou je er kappen overheen willen hebben. Lijkt mij alleen maar lomper en nog opvallender worden dan gewoon een uiteinde zo te laten als het nu is.
    Ik zou me er in ieder geval niet aan storen.

Wij doen er zelf nooit een eindkap op. Hebben zelfs de eitjes die erin zitten aan 1 kant met borg moeren vast gezet. Zo hoef je ook maar de helft van de aantal pennen en veren erin te steken als je wat opbouwt.

Comment

Ja hoor, zo laten kan ook. Truss is natuurlijk veredelde steigerpijp, maar het leek me wel zo netjes en omdat je de truss ook wel eens rechtop zet bescherm je de uiteinden.

Dat met de eitjes en de pen/borgmoer heb ik ook gedaan (was tip van Rick). Dan raakt het ook niet zoek.

Comment

Originally posted by Theo56 View Post
        Ja hoor, zo laten kan ook. Truss is natuurlijk veredelde steigerpijp, maar het leek me wel zo netjes en omdat je de truss ook wel eens rechtop zet bescherm je de uiteinden.
        Mwa zo zou ik het dan toch nog niet willen noemen. Niet alles wat buis is valt meteen onder vereedelde stijgerpijp.

Wat je ook zal zien is dat de truss aan het einde waar je hem koppelt een stuk dikker is.
        Als je hem rechtop wil gebruiken zal je er toch een degelijke grote baseplate onder moeten gaan zetten om het stabiel te houden. Dan heb je dus ookal niets meer aan je eindkappen.

Ik begrijp ook wel dat niet iedereen het precies het zelfde moet en zal doen maar als ik zie dat wij een dikke 100m van dat spul hebben liggen en een behoorlijk wat collega bedrijven die ik ken het ook voor xxxx aantal meters heeft staan/liggen, niemand eindkappen gebruikt en heeft terwijl dit elke keer weer probleemloos gebruikt word. Dan zal het allemaal wel niet zoon probleem geven.

Comment

Met rechtop zetten bedoelde ik bij het laden. Als totem zie ik ook wel mogelijkheden, maar dan met baseplate idd.

Het verschil zit hem idd in de aantallen. Ik heb (nog) maar 2 stukken en zie het ook een beetje als decoratief. Bij tig meter kijk je er anders naar denk ik ;-) Bovendien kost het aanbrengen en verwijderen van doppen ook tijd en bij zulke aantallen weegt dat zwaar.

Comment

Working...
          X