Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welke lichtbrug kan ik hier het best voor kopen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Welke lichtbrug kan ik hier het best voor kopen?

Welke lichtbrug kan ik hier het best voor kopen?

Dit is wat er aan moet kunnen hangen minimaal:

1x Imove movinghead 5s: 12 kg
    1x Martin scanner scx600: 12.3 kg
    4x Showtec led par 56: 2.3 kg per stuk
    1x Green laser: 3 kg

En welke zou ik moeten kopen als dit er ook nog bijkwam:
    4x Showtec led par 56: 2.3 kg per stuk
    1x Martin scanner scx600: 12.3 kg

--------------------------------------------------------------------------------

Ik weet nooit goed wat nu echt goed kwaliteit is.
    Denk wel dat ik minmaal een dertig milimeter trus nodig heb.

Budget?

Comment

Word zoiezo sparen.
      Dus wat heb ik minimaal nodig hiervoor.

Comment

Minimaal deze met eventueel nog een stukje extra truss er tussen van ca. 1 meter.

Comment

Sorry Rick, maar ik denk persoonlijk dat de TS voor mijn onderstaande lijst kan gaan...:

Aangezien je geen budget opgeeft raad ik je aan voor onderstaande te gaan, mocht budget toch een probleem worden dan zou ik Rick zijn set overwegen maar dan met andere truss.

Als wind-ups zou ik de VMB TE-034 aanraden, deze zijn gekeurd (ST-132 niet!) en zijn makkelijk bij te huren, kijk ook zeker bij wind-ups van Manfrotto, Work en Fantek.

Truss gewoon de standaard nemen: Prolyte X30D (of V, de vierkant versie) overal bij te huren in allerlei hoeken en maten. Duidelijke tabellen en je zal het nooit meer hoeven te veranderen
          Ik zou hiervan de 2x 2 meter nemen en 2x 1 meter

Natuurlijk niet de passende adaptors en truss pennen vergeten (en je hamer)

Nogmaals, deze optie zal niet goedkoop zijn, maar je hebt voor de rest van je leven een gekeurd setje wat ook nog de standaard is.., helaas verkoopt bax dit niet (blijf ik toch echt jammer vinden)

Comment

Het voordeel en nadeel van de ST-132 is inderdaad de afwezige keuring. Voordeel; Goedkoop, presteert prima. Nadeel; niet gekeurd.

Vierkante truss is erg handig wanneer je veel kabels in je truss hebt (bovenop leggen) en werkt met grotere belastingen, maar voor de kleinere toepassingen voldoet driehoeks prima.
            Hiernaast, voor de grotere toepassingen kan je eerder een volledig carré huren waarbij je de driehoeks kunt gebruiken voor tegenlicht of een backdrop.
            Wel zou ik even kijken wat de lokale verhuurboer heeft staan, stukje truss bijhuren kan altijd van pas komen.

Ik weet overigens niet of Bax aan VMB kan komen, misschien zou je even kunnen mailen. Niet geschoten is altijd mis. Je zou eens moeten weten hoeveel producten er nog openstaan om in te voeren... Ik heb in ieder geval nog voldoende werk voor de rest van de vakantie. :D

Comment

Vergeet ook niet het gewicht en de ingeklapte/uitgeklapte hoogte van de ST-132, het zijn voor het geld super statieven maar niet zo handelbaar...

Keuze is dus voor het budget wat jij hebt en de inhuur mogelijkheden (ook qua hoeveelheid!)

Comment

Zég, ze staan wel in de shop hoor. ;)
                Zilver en Zwart

Comment

Je hebt gelijk, maar kan je ook het prijsverschil verklaren?

Kost het kleurverschil zoveel :D

Nu hoeft bax dus alleen nog Prolyte te gaan verkopen en ik ben blij :)

Comment

Nee. Het kan diverse oorzaken hebben.

Stel, Bax koopt in april een stel zilveren in (op bestelling + voorraadje) welke ze voor 599 kunnen verkopen.

In mei, gaat de prijs voor de zilveren en zwarten omhoog. Bax koopt ze in (bestelling klant + voorraad aanleggen, ik noem maar wat) en kan ze verkopen voor 629. Echter, de zilveren zijn dan nog op voorraad, dus die moeten niet worden aangeschaft.

Dat zou het al verklaren. ;)

Comment

Dat word nog even sparen.
                      Maar ik weet in iedergeval in welke richting ik moet kijken.
                      Thanks!

Comment

Working...
                      X