Announcement

Collapse
No announcement yet.

(opnieuw) Dode door instorting muziekpodium Canada

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• (opnieuw) Dode door instorting muziekpodium Canada

Waneer houd het op....

Een persoon is om het leven gekomen, toen tijdens een hevige storm het podium van een muziekfestival in de Canadese provincie Alberta instortte. Vijftien mensen raakten gewond.

Countryster Billy Currington was juist bezig zijn spullen in te pakken, toen het podium het als gevolg van hevige rukwinden begaf. Het incident had plaats tijdens een vierdaags countryfestival nabij Camrose, ongeveer een uur rijden ten zuidoosten van de stad Edmonton.

De organisatoren hebben nog niet besloten of het festival wordt afgelast of dat het zondag, de laatste dag, wordt voortgezet. Tot de musici die zouden optreden, behoren acteur Kevin Costner en zijn band, die na Burrington het podium zouden beklimmen, de Kentucky Headhunters en Glen Campbell.
    Bron: Click.

Erg triest natuurlijk. Maar het kan natuurlijk ook dat dergelijke voorvallen niet eerder in het nieuws kwamen en nu wel omdat het meer gebeurt.
    Ik begin me nu wel af te vragen hoe het zit met de algemene kennis en toepassing van rigging. Als om de zoveel tijd een tent instort door natuur-invloeden, is er toch iets mis met de veiligheidsvoorschriften. Ik vraag me af, zouden zij het weer niet in de gaten houden?

Comment

madonna haar podium was ook ingestort in marseille :(

Comment

+ nog z'n dertig andere podiums dit jaar over de wereld...
        Vorige week in Frankrijk ging het ook mis tijdens het opbouwen van een truss care, kwam in een keer 1 van de 2 takels naar beneden (wat er verder daarna gebeurde kon ik niet zien, terrein werd gelijk afgezet), er hingen tientallen parren + Mh's aan..

Comment

Was je erbij dan:O

Comment

Was op vakantie in Frankrijk, en het podium werd net opgebouwd, dus ik dacht laat ik eens kijken (altijd leuk :) ), maar goed, ging dus niet zoals het moest....., raakte verder ook niemand gewond (stond niemand onder zoals dat hoort, weet je ook gelijk weer waarom..) alleen de apparatuur voor een deel naar de mallemoeren....

Toch was het enigzins leerzaam, ook voor mij, dan zie je weer hoe hard en onverwachts zoiets naar beneden komt (en geloof mij, niemand meer die onder mij lichtbrug staat als ik die omhoog takel, gelukkig was dat al zo maar word er nu wel extra hard duidelijk gemaakt)

Ik vond het persoonlijk ook een aardig vreemde constructie met dwarsbalken die in mijn ogen eerder op het spoor thuis horen en trusstoren die ondersteund moesten worden met andere truss torens, + nog dat de truss absoluut niet op truss lijkt zoals wij die kennen....

Jammer dat ik geen fototoestel had...

Comment

jammer van dat fototeostel . was eens benieuwd naar die truss ;)

Comment

Ik zal even op internet zoeken, ik weet van wie het concert was dus vind het vast wel (hoop ik..)

Comment

gevonden:P?

Comment

Nee..

Het was een optreden van de scorpions in juan-le-pins in frankrijk

Google en youtube konden me helaas niet helpen

Comment

Working...
                    X