Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welke Truss ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Welke Truss ?

Hallo,

Mijn vraag was is er ook een goedkope truss met 2 windsup en een truss
    en hebben jullie ( dus bax-shop )ook 2 windups met ladertruss

gr. wesley

dat heeft bax-shop!!

al met al heeft bax-shop ook een leuke brug met truss!!! deze is perfect en ik heb hem ook en ben zeer te vreden...

Comment

Re: Welke Truss ?

Originally posted by wesleey
      Hallo,

Mijn vraag was is er ook een goedkope truss met 2 windsup en een truss
      en hebben jullie ( dus bax-shop )ook 2 windups met ladertruss

gr. wesley
      Persoonlijk zou ik geen lader truss nemen maar Triangle (dus driehoek) truss. Deze truss heeft een hogere belastbaarheid dan ladder truss. Mits je een bekend merk neemt (bijv. Prolyte/Eurotruss) kan je makkelijk bijhuren waneer je eens een grotere klus hebt.

Comment

En voornamelijk dat laatste is toch erg belangrijk. Het is erg makkelijk wanneer het verhuurbedrijf van om de hoek dezelfde truss gebruikt alsdat jij hebt.

Verder is het zicht ook een stuk beter, een ladder truss komt bij mij altijd een beetje goedkoop over.

Comment

Welke truss?

Ik zoek een andere truss voor mijn licht.
          Ik heb nu een ladertruss, maar ik wil een stevigere.
          Ik had aan die ladertruss altijd 4 moonflowers, 2 rookmachines en één hexagon hangen.
          Nu zoek ik een goedde truss waaraan dit komt te hangen:
          4 moonflowers (2.6 kilo per stuk)
          1 Hexagon (5 kilo)
          2 rookmachine's
          4 scanners
          2 stroboscopen

Die rookmachine hoeven er niet perse aan.
          Weet iemand een goedkope en stevige truss?
          Of kan dit nog aan een ladertruss?? :?:

Comment

Dat is allemaal heel afhankelijk van welke truss je hebt.
            Ook moet je er rekening mee houden dat hoe langer je je truss maakt, hoe kleiner je last wordt.
            Al wat jij hier opnoemt aan een ladder truss zal daarom vrij krap worden.

4x Moonflower = 12 kg
            1x Hexagon = 5 kg
            2x Fogger = 10 kg
            4x Scanner = 48 kg
            2x Strobo = 5kg

In totaal kom je dan uit op 80kg
            Reken hierbij ook nog eens je kabels en een veiligheidsmarge van 10% en je komt al aardig dicht bij de 100kg uit.

Ok het zijn wel richtgewichten, maar je ziet hoe snel je toch al aan aardig wat gewicht komt.
            Ook moet je altijd in je achterhoofd houden dat een truss veilig moet zijn. Als er iets mee gebeurd ben jij daar verantwoordelijk voor.
            Daarom 1 tip die ik je meegeef, bespaar aub niet op truss en statieven.

Comment

Re: Welke truss?

Originally posted by ISO
              Ik zoek een andere truss voor mijn licht.
              Ik heb nu een ladertruss, maar ik wil een stevigere.
              Ik had aan die ladertruss altijd 4 moonflowers, 2 rookmachines en één hexagon hangen.
              Nu zoek ik een goedde truss waaraan dit komt te hangen:
              4 moonflowers (2.6 kilo per stuk)
              1 Hexagon (5 kilo)
              2 rookmachine's
              4 scanners
              2 stroboscopen

Die rookmachine hoeven er niet perse aan.
              Weet iemand een goedkope en stevige truss?
              Of kan dit nog aan een ladertruss?? :?:
              Niet alleen de kwaliteit van de truss speelt een rol in de hoeveelheid die je eraan hangt, maar een minstens zo belangrijke factor zijn de statieven. Ga alstublieft niet lopen besparen op statieven, want ik neem aan dat je geen mensen levens in gevaarwilt brengen.

Dan nog liever eerst een goed setje (wind up) statieven aanschaffen, en in een later stadium pas truss (tot die tijd kan je dit huren) dan dat je een goedkoop setje hebt, wat niet deugt.

Andere tip: Hang rookmachines niet in je truss! Waneer deze zou gaan sputteren loop je de kans dat de kokende vloeistof bij iemand in zijn nek terrecht komt.

Voordat ik een setje truss- en statieven kan aanraden, had ik graag eerst willen weten wat het totale gewicht is wat er aan komt te hangen (dus ook van de scans en strobo's).

Comment

veiligheids marge van 10 % ???

Volgens mij staat dat getal 10 toch ergens anders voor.. dat is t getal wat achter de variabele Vb (ofzoiets..) moet komen.. standaard houd de fabrikant al Vb = 5 aan..

Maar het is veilig om een Vb van 10 aan te houden als rigger.

Als je maar 1 trussje hebt met eenpaar statiefjes is dit nog net iets minder van belang, maar zodra je een heel netwerk van truss in de lucht gaat hangen.. dan komt er toch wat meer hogere wiskunde bij kijken..

Iig, veiligheids marge van 50% is geen overbodige luxe ;)

In dit geval kan t wel wat minder.. maar kijk er mee uit.. een truss op je kop is niet fijn.. en mocht dit verkeerd aflopen, dan zit jij voor de rest van je leven 1. zonder geld 2. miss zelfs in de bak 3. Nogal slechte reclame.. dus Hobby, vaarwel.. 4. Schuldgevoel van hier tot tokyo

kortom.. liever een paar centen meer..

Ohja.. Fogger.. op de grond, beetje omhoog richten, fannetje ervoor.. en foggen maar ;) :P

Comment

Ok 10% is mss een beetje weinig, was maar even om aan te tonen dat je snel aan redelijk wat gewicht zit zonder dat je het goed beseft.
                  Wij laden bijvoorbeeld nooit meer dan 250 kg op 2 ALT 550 statieven die normaal per statief 225 kg kunnen heben.
                  Het enige waar ik op doel is dat je beter meteen deftig materiaal koopt met oog op uitbreiding of bijhuren.
                  Die ladder truss systemen van bijvoorbeeld JB zou ik persoonlijk niet meer dan een kilotje of 25 durven aanhangen.
                  Als je een deftig trusje wil zou ik gaan voor een van de setjes die bax heeft samenesteld, en eventueel nog een elementje van 2 meter bijnemen.
                  Dit zijn heel degelijk systemen en nog voor een mooie prijs ook.
                  Een bijkomend voordeel is dat er redelijk wat bedrijven werken met de FD33 (althans toch bij mij in de buurt).

Comment

Originally posted by Pyro
                    Een bijkomend voordeel is dat er redelijk wat bedrijven werken met de FD33 (althans toch bij mij in de buurt).
                    Helaas valt dat in Nederland nog vies tegen. Het merendeel van de gerenomeerde bedrijven gebruikt Prolyte.

Comment

Het gebruik van Prolyte of Eurotruss is erg geografisch georienteerd, je ziet vaak wanneer een groot verhuurbedrijf in de buurt eurotruss gebruikt alle kleintje er rondom ook met Eurotruss. Dit hetzelfde als met prolyte, zo is hier in zeeland voornamelijk prolyte te vinden.

Overigens kunnen wij alle sets ook met prolyte leveren tegen de zelfde prijzen. Het is de bedoeling dat dit jaar nog het hele truss assortiment van zowel eurotruss als prolyte in de shop komt te staan, 1 ding ontbreekt ons alleen. Jawel de tijd.

Comment

Working...
                      X