Announcement

Collapse
No announcement yet.

Truss constructies gevraagd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Is inderdaad afhankelijk van het gebruikte materiaal, maar zeker zo belangrijk is of de constructeur met deze extra belasting rekening heeft gehouden.

Comment

Ik hoop t maar .. anders heb ik onder een onveilige truss doorgelopen..
      Maar ik neem aan dat degene die de truss ontwerpt voor supervet hier ook wel op let ;) ?

Comment

als die gene een rigging diploma heeftwel lijkt mij.

Er zijn helaas een hoop mensen die zeggen dat ze het weten, maar eigenlijk er niets van af weten en erg onveilige situaties creeeren

Comment

indien je dit niet weet hoe veel belasting je aan de takelpunten moogt hangen kan je dit beter op voorhand eens opvragen bij de zaaleigenaar, hij weet hoeveel belasting dat punt maximaal mag hebben.

een andere leuke constructie is als je kunt takelen een cirkel van 10m en om de 2cirkel delen een blok tussen steken en daar een stuk cirkel van 10m(in totaal heb je 1.5 cirkel van 10m nodig) aanhangen en aan het uiteinde een movinghead hangen

Comment

Je zou een kruiscaré kunnen overwegen. daar kan je mooi je dansvloer mee overspannen. Kan je boven ook meteen mooie effecten van centrum naar buiten laten lopen, je kunt in de poten leuke dingen met licht doen én het is de ideale overspanning voor het werken met een mooi centerpiece.

Met kruiscaré bedoel ik trouwens een grote plus op poten, kan je dan als X of als + boven het dansgedeelte plaatsen.

Je kan ook een zelfde trusscaré neerzetten, en doeken rond de staanders doen, geeft een pilaareffect. Zet hier verlichting in en je kan leuke dingen doen.

Comment

iets wat ook leuk is en je geen takels voor nodig hebt en de ruimte beperkt is, is een wall effect te creeren, een rechtop staande carre met buizen in gescaft en daar 16 parlatten in te hangen(8verticaal vanboven en nog een 8verticaal eronder), dan moet je ze zo patchen op de dimrack dat de par linksboven gelijk is aan de par rechtsonder, het is een hoop programeerwerk maar als je het uiteindeliujke effect bekijkt is het wel schoon( je kan er natuurlijk minder parren in hangen en wat effecten toevoegen zoals scanners)

Comment

of juist niets samen patchen, zodat je nog veel meer dingen kan doen.

Comment

het patchen moet je op je dimmer als volgt doen: par1 =kanaal1, en zo verder gaan, dan moet je gaan programeren en dat je daar creert zal de doorslag geven.

Comment

Originally posted by dreezer
                    het patchen moet je op je dimmer als volgt doen: par1 =kanaal1, en zo verder gaan, dan moet je gaan programeren en dat je daar creert zal de doorslag geven.
                    Dat is niet patchen dus....

Comment

patchen is op de dimrack de par op een kanaal steke.

Comment

Tja, dat is misschien even een verschil van opvatting.
                        Mij lijkt patchen iets anders dan aansluiten.

Dreezer, bedoel je dat je élk dmx apparaat op een apart kanaal aansluit?
                        Dat lijkt mij zonde van de beschikbare kanalen.
                        Vaak worden lampen gegroepeerd per kleur, dus dat alle groene lampen samen op één kanaal zitten, en dus ook allemaal tegelijk knipperen etc. in plaats van dat alles maar door elkaar loopt te branden.

Maar laten we niet al teveel afdwalen...

Comment

In het theater gebruik ik gewoon voor elke lamp een appart kanaal. Dan kan je echt alle lampen afzonderlijk sturen.
                          Ik heb daarom ook 40 dimmerkanalen ter beschikking.

Patchen is inderdaad iets anders.
                          Als je gaat patchen, dan bepaal je met korte kabeltjes op een patchpanel welk kanaal je in welke multie wil hebben. Je kan ook softpatchen. dan doe je het niet met een kabeltje, maar softwarematig.

Comment

bij mij is het zo, ik heb een dimrack met (voorlopig nog) shuko uitgangen, miijn multi's komen daar toe en met een spin (verloop harting 10/16> shuko) steek ik de verschillende pars op het desgewenste kanaal, dat noem ik hier patchen(dat gene dat john erover zei klopt natuurlijk ook, heb ook al met dat soort dimracks gewerkt)
                            ps: mijn naam is dries en niet dreezer

Comment

Originally posted by NBeat
                              Geen idee, ligt ook aan de gebruikte materialen waarschijnlijk (Alu of staal)

Ik weet alleen nog hoe het er uit zag, omdat ik redelijk wat interesse heb in dit soort dingen, maar ik was daar niet als rigger of geluid/licht man/hulp oid, dus ik heb nou ook weer niet zo goed opgelet ;)
                              om een normale carre op te zetten met niet teveel belasting hoef je geen zware truss te pakken. Als je een grote constructie zet zoals een groundsupport is het aangewezen zware truss en poten te nemen, dan kan je ineens de cirkel met elektrotakels omhoog laten gaan. ik weet natuurlijk niet hoe groot de "goederenloods" is of hoe ze eruit ziet.
                              heeft iemands er soms een foto van?

Comment

2 dries, ik denk dat robert wel wat foto`s heeft van 1 van zijn Supervet feesten. Ik ken de goederenloods wel vrij goed, maar een hele grote truss constructie kan je hier niet kwijt.

Je zou een kruiscaré kunnen overwegen. daar kan je mooi je dansvloer mee overspannen. Kan je boven ook meteen mooie effecten van centrum naar buiten laten lopen, je kunt in de poten leuke dingen met licht doen én het is de ideale overspanning voor het werken met een mooi centerpiece.

Met kruiscaré bedoel ik trouwens een grote plus op poten, kan je dan als X of als + boven het dansgedeelte plaatsen.
                                Ik denk dat dit een goede optie is. Wij deden vroeger onze groter drive-in shows ook altijd met een x opstelling. Je hebt minder truss nodig en je creeert een beter effect. In het midden hang je een 75 cm spiegelbol en dan naar buiten parren en op de uiteinden scanners/mh`s. Let wel even op je punt belasting in het midden.

2robert. Misschien slim om eens het carre groter te maken en dan twee poten achter de bar te plaatsen en dan zo over heel de zaal?

Comment

Working...
                                X