Announcement

Collapse
No announcement yet.

Truss constructies gevraagd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

ahjah dat ziet er wel prima uit! Kende die klemmen helemaal niet. Enige probleem verder is dat ik ons plafond niet voor 100% vertrouw maarja daar doe je weinig aan.....

Comment

Originally posted by Jan Koelstra
      ahjah dat ziet er wel prima uit! Kende die klemmen helemaal niet. Enige probleem verder is dat ik ons plafond niet voor 100% vertrouw maarja daar doe je weinig aan.....
      Misschien een domme vraag... niet aanvallend bedoeld, maar als je 't plafond al niet vertrouwt, waarom dan die lichteffecten er aan hangen aan die buizen?

Comment

Originally posted by Jan Koelstra
        Enige probleem verder is dat ik ons plafond niet voor 100% vertrouw maarja daar doe je weinig aan.....
        Doe je wel wat aan, niets ophangen als het onbetrouwbaar is. Onveilig werken boven mensen is niet verantwoord, en zowel sociaal als verzekeringstechnisch niet goed te praten.

Comment

als ik het niet vertrouw zet ik het liever op poten dan ik het ergens in vastboor

Comment

Oke, oke.... zo erg is het nu ook weer niet. Ik bedoel er hangt ook gewoon TL verlichting aan en een ventilator (het wil nog wel eens heel warm worden) dus zo erg zal het niet zijn. En daarbij denk ik dat als wij truss gaan nerzetten dat er binnen no-time iemand in gaat klimmen ofzo.... (hebben jullie daar trouwens nooit last van?)

Comment

inpakfolie voor rond paletten rond draaien, kunnen ze er niet in klimmen of ze moeten een mes bij hebben en eerst al de plastiek eraf halen(is gewone vershoudfolie)

Comment

Je gaat nu een paar tl-en en een ventilator vergelijken met een trussconstructie (heeft al behoorlijk gewicht) met lampen, die ook nog een bevestigd word aan de dakconstructie.
                Dit is geen riggen, dit is vragen om problemen. Ga eerst eens op zoek naar de nodige info over riggen, en kijk dan zelf eens of het toelaatbaar is. Bij rigging boven publiek neem je nooit onnodige risico's.

En vershoudfolie??? als je er zo met een vinger door heen kan prikken, denk je dan echt dat het klimmers tegenhoud? Hier werkt maar 1 ding: security (en gezond verstand).

Comment

Voor de duidelijkheid, er hangen geen truss het zijn slechts ijzeren ronde balken met de dikte van truss. En daarbij hebben er mensen aan gehangen dus dat zal geen probleem geven. Verder hangen ze al ruim 2 jaar zonder problemen!

Comment

Gek is dat, die brug vorig jaar in Amsterdam, daar liepen ook dagelijks mensen op op en neer. En toch stortte die in ?!? :wink:

Comment

4 Houten platen (of traanplaat als je t er een beetje beter uit wilt laten zien) er tegenaan plakken met een paar flinke bouten werkt ook prima ;)

Comment

Ga aub niet houtje touwtje oplossingen gebruiken wanneer je een grid van honderden kilo`s boven mensen gaat hangen. Dit is absoluut niet verantwoord.

De normale weg is om steels of strops te gebruiken om trussen aan elkaar te knopen en op te hangen. Ook dit heeft een speciale manier van aanpak nodig. Wanneer je een combinatie maakt met gekeurde steels en de juist half couplers (gekeurd op de juiste gewichten) kan er niks fout gaan. Gebruik dus daarom ook niks anders dan Doughty couplers en fatsoenlijk gekeurde steels.

Op het moment dat een truss aan het dak bevestigd moet worden voor een vaste installatie heb je hier speciale packages voor. Met zware keilboten wordt een ophanging gemaakt waar vervolgens de truss weer aan bevestigd wordt. Naar mate de belasting van de truss wordt het grid om meerder c.q. om de meter/anderhalve meter vastgezet aan het plafond.

Comment

Working...
                        X