Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welk statief..

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Welk statief..

Ik weet het, het is al het zoveelste topic, excuses daarvoor. maar de topic's die ik zie, staan dode links in. nogmaals excuses.

Beste,
    Ik wil binnenkort met de PA-Markt eens mijn licht gaan uitbreiden.
    daarbij gaat er ook een complete nieuwe truss aangeschaft worden, en deze keer zoals jullie misschien van mij gewent zijn geen goedkope rommel, maar gewoon FD34 eurotruss.

Ik wil in totaal 9 meter truss kopen. 2 losse meters gaat tussen mijn speakers, om het speaker paaltje heen met een leuke led-par er in.
    nu houdt ik dus 7 meter truss over.
    Die wil ik redelijk vol gaan hangen met de volgende verlichting:
    8 parren, led of GE is nog niet besloten
    2 mh's ( galaxy250 )
    4 scanners
    1 spiegelbol
    2 stroboscopen

Welke statieven kan ik hier het beste voor kopen?
    het liefst wel dat ik er er eventueel meer gewicht aan kan hangen,
    dat ik niet op m'n maximale gewicht zit. en dat ik dus nog een lange tijd door kan met deze statieven/truss .

Alvast bedankt voor jouw mening en advies, nogmaals excuses voor het zoveelste topic.

Mijn vriendelijke groet,
    DJ-Drace

Mijn tip:

American DJ ST-132.
    Degelijke statieven die flink wat gewicht kunnen hebben. Hoogte is ook meer dan genoeg.
    En het mooiste. Nieuwprijs is ongeveer de helft van de prijs van dezelfde (hij is echt hetzelfde) statief van Euro-lift.

Weet zeker dat je die 132's wel tegenkomt op de markt.

Comment

Nou...

Laten we de ST-132 er eens bij nemen.
      Mag theoretisch 85 kg hebben per statief. Delen door 2 (veiligheidsfactor), vermenigvuldigen met 2 (twee statieven), mag je ze met 85 kg belasten.

Laten we eens optellen wat er zoal in moet komen te hangen:
      4x scanner á 10 kg per stuk: 40 kg
      2x Galaxy mh á 12 kg per stuk: 25 kg
      2x T4'tje met parren: 20 kg

Dan is het maximale gewicht al overschreden. Neem hierbij ook nog eens dat de topicstarter 7 meter truss wil volhangen, dat gaat een groot instabiel geheel worden dat niet veilig genoemd kan worden.

Ik heb vorige + deze week nieuwe wind-ups uit de Beglec-stal ingevoerd, de zogenaamde ASD-reeks. Hier staan ze netjes voor je op volgorde.

Mijn advies: Hou het gewicht van 1 statief aan voor je volle belasting en zorg dat je niet boven de maximale belastbaarheid uit komt.

Je zult sowieso zien dat je zéker niet goedkoop uitkomt voor hetgeen wat je van plan bent. Probeer alsjeblieft niet op je statieven te bezuinigen, aangezien dit het kloppende hart is van je complete lichtbrug. Als je statieven het begeven om wat voor reden dan ook, of instabiliteit vertonen, kunnen de gevolgen héél serieus zijn. Laat dat even duidelijk zijn.

Comment

Originally posted by dj-drace View Post
        Ik wil in totaal 9 meter truss kopen. 2 losse meters gaat tussen mijn speakers, om het speaker paaltje heen met een leuke led-par er in.
        Goh, leg mij eens uit hoe jij een speakerpaal en ledpar in een FD34 wil verwerken?

Originally posted by dj-drace View Post
        nu houdt ik dus 7 meter truss over.
        Die wil ik redelijk vol gaan hangen met de volgende verlichting:
        8 parren, led of GE is nog niet besloten
        2 mh's ( galaxy250 )
        4 scanners
        1 spiegelbol
        2 stroboscopen

Welke statieven kan ik hier het beste voor kopen?
        het liefst wel dat ik er er eventueel meer gewicht aan kan hangen,
        dat ik niet op m'n maximale gewicht zit. en dat ik dus nog een lange tijd door kan met deze statieven/truss .
        Even een paar vraagjes:

-Heb je nagedacht waarom je dit eigenlijk wil aanschaffen, en wat dit kost?
        -Leg mij eens uit waarom 7 meter truss, verwacht jij in een ruimte te staan die minimaal 7 meter breed is? (7 meter is lang..)
        -Waarom 2 stroboscopen?
        -Waarom movingheads en scanners in dezelfde brug? Waarom niet of 4 movingheads, of 6-8 scans?
        -Nagedacht hoe het aantesturen? Ook nagedacht over de extra kabels, dimmers, backdrops en stroomverbruik?
        -Met deze bovenstaande apparatuur ga je ruim over de 100kg heen (truss, kabels, adaptors mee gerekend) en ga je al snel richting de 150kg.

Met andere woorden: Ik zou maar eens gaan kijken naar het merk VMB, en dan het type TE-034.

Comment

Originally posted by Paradise View Post
          Goh, leg mij eens uit hoe jij een speakerpaal en ledpar in een FD34 wil verwerken?
          Goed, ik bedoelde zoon soort truss lamp, maar ik kwam niet op de naam.

Even een paar vraagjes:

-Heb je nagedacht waarom je dit eigenlijk wil aanschaffen, en wat dit kost?
          Nee, Maar ik heb nu een redelijk budget. en de meeste lampen heb ik al.
          -Leg mij eens uit waarom 7 meter truss, verwacht jij in een ruimte te staan die minimaal 7 meter breed is? (7 meter is lang..) Ik heb het over 3 stukken van 2 meter, en het laatste stuk is dan 1 meter. daarmee kan ik alle maten ( 1t/m7 meter maken.
          -Waarom 2 stroboscopen? om de symmetrie terug te brengen.
          -Waarom movingheads en scanners in dezelfde brug? Waarom niet of 4 movingheads, of 6-8 scans? omdat het misschien niet eens allemaal tegelijk mee moet, maar ik heb dit gedaan dat ik ná mijn lampen nog gewicht over houdt.
          -Nagedacht hoe het aantesturen? Ook nagedacht over de extra kabels, dimmers, backdrops en stroomverbruik? Wat bedoel je precies?
          -Met deze bovenstaande apparatuur ga je ruim over de 100kg heen (truss, kabels, adaptors mee gerekend) en ga je al snel richting de 150kg.

Met andere woorden: Ik zou maar eens gaan kijken naar het merk VMB, en dan het type TE-034.
          Alsjeblieft:D

Comment

Ik heb het idee dat je je momenteel teveel focust op je truss en statieven en niet op aanverwante zaken. Maak een begroting van alles wat je nodig gaat hebben om het hele spul werkend, stabiel én veilig te krijgen, vanaf daar kun je verder werken. Ik kan je nu al zeggen dat daar veel meer geld in gaat zitten dan je nu voor ogen hebt.

Comment

Ik wil het uiteraard veilig hebben, en het nu goed gaan doen. mijpart moet ik nog verder sparen, voor de safety's en de kabels. ik wil het dure spul ( vooral de verlichting en de truss ) compleet gaan maken op de PA-Markt, de kabels ga ik dan, of er na bij kopen.

Comment

Volgende keer graag reageren via de quote functie, zorgt ervoor dat ik je reactie niet over hoef te typen.

-Leg mij eens uit waarom 7 meter truss, verwacht jij in een ruimte te staan die minimaal 7 meter breed is? (7 meter is lang..)
                Ik heb het over 3 stukken van 2 meter, en het laatste stuk is dan 1 meter. daarmee kan ik alle maten ( 1t/m7 meter maken.
                Met 2 stukken van 4 meter kan je 2 of 4 meter maken, dat begrijp ik..
                Maar waarom gelijk 7 meter? Verwacht je deze afstand te gebruiken?

-Waarom 2 stroboscopen?
                om de symmetrie terug te brengen.
                Een zware dmx stroboscoop kan toch ook in het midden? (Al kan je wel leuke loopeffecten doen met 2 stroboscopen).

-Waarom movingheads en scanners in dezelfde brug? Waarom niet of 4 movingheads, of 6-8 scans? omdat het misschien niet eens allemaal tegelijk mee moet, maar ik heb dit gedaan dat ik ná mijn lampen nog gewicht over houdt.
                Gewicht zal je niet overhouden (niet met de ST-132). Maar mijn vraag was meer: Waarom met verschillende type lampen werken, ik ga ervan uit dat je alleen drive-in-shows doet? Is het werken met dezelfde gobo's, kleuren, prisma, enz niet fijner?

-Nagedacht hoe het aantesturen? Ook nagedacht over de extra kabels, dimmers, backdrops en stroomverbruik?
                Wat bedoel je precies?
                Met bovenstaand lijstje (de lampen en truss) ben je er nog niet.
                Behalve je truss, wind-ups en lampen komen de volgende kosten nog:

- DMX kabels
                - Shucko kabels
                - Truss adaptors
                - Backdrop (?)
                - Safeties, G-haken, lowhangers enz (hangt er vanaf hoe uitgebreid je het wilt)
                - Krachtstroom verdelers en bekabeling (al zal je het nog wel halen zonder maar met een goeie dimmer voor je conventionele parren..)

En in geval van conventionele parren ook:
                -Reserve lampen
                -Multikabels/multibars (of wou je 8 extra shucko kabels door je truss trekken?)
                -DMX dimmers/ DMXbars

Bij elkaar (zeker met de dimmers) toch nieuw z'n €1500,-
                Handig om daar ook even aan te denken...

Even nog over z'n trusslight, dat gaat passen in sommige type truss, maar dan past een statiefpaal niet meer erbij.

Comment

Originally posted by Paradise View Post
                  Volgende keer graag reageren via de quote functie, zorgt ervoor dat ik je reactie niet over hoef te typen.

Met 2 stukken van 4 meter kan je 2 of 4 meter maken, dat begrijp ik..
                  Maar waarom gelijk 7 meter? Verwacht je deze afstand te gebruiken?

Een zware dmx stroboscoop kan toch ook in het midden? (Al kan je wel leuke loopeffecten doen met 2 stroboscopen).

Gewicht zal je niet overhouden (niet met de ST-132). Maar mijn vraag was meer: Waarom met verschillende type lampen werken, ik ga ervan uit dat je alleen drive-in-shows doet? Is het werken met dezelfde gobo's, kleuren, prisma, enz niet fijner?

Met bovenstaand lijstje (de lampen en truss) ben je er nog niet.
                  Behalve je truss, wind-ups en lampen komen de volgende kosten nog:

- DMX kabels
                  - Shucko kabels
                  - Truss adaptors
                  - Backdrop (?)
                  - Safeties, G-haken, lowhangers enz (hangt er vanaf hoe uitgebreid je het wilt)
                  - Krachtstroom verdelers en bekabeling (al zal je het nog wel halen zonder maar met een goeie dimmer voor je conventionele parren..)

En in geval van conventionele parren ook:
                  -Reserve lampen
                  -Multikabels/multibars (of wou je 8 extra shucko kabels door je truss trekken?)
                  -DMX dimmers/ DMXbars

Bij elkaar (zeker met de dimmers) toch nieuw z'n €1500,-
                  Handig om daar ook even aan te denken...

Even nog over z'n trusslight, dat gaat passen in sommige type truss, maar dan past een statiefpaal niet meer erbij.
                  Dit kan ik nou een echt goede reactie noemen.
                  Ik ben het uit eindelijk besloten om led parren te kopen ipv de normale parren.
                  Verder is dit inderdaad fijn om te weten, maar ik heb het er toch voor over. al moet ik nog even sparen voor de kabels, kan ik tijdelijk van mijn kennis nog wel even wat kabels lenen. toch bedankt voor deze info!

Comment

Wel even voor de goede orde en het bewaren van overzicht, alleen via de quote-knop reageren en de gehele post in stukken hakken met quote-tags als je gaat reageren op bepaalde stukken.

Reageer je op een algemene post en de volledige inhoud in één keer dan kun je gewoon replyen zonder het bovenstaande bericht helemaal te quoten.

Comment

Oke, zal ik doen. Offtopic: Rick.. niet meer op msn?:O

Comment

Ik heb besloten msn en forum gescheiden te gaan houden, het forum biedt voldoende contactmogelijkheden en anders ben ik te bereiken op mijn Bax-shop e-mailaccount rick.vandevoorde at bax-shop punt nl.

Weer back ontopic a.u.b.

Comment

ben net terug van de pa-markt en volgendsmij heb ik een goede statief keuze gemaakt.
                          wat ik heb gekocht:
                          1 1500 watt dmx stroboscoop
                          7 meter prolyte vierkante truss
                          2 VMB TE-034 statieven ( goede keus? lijkt me wel... )
                          2 VMB truss adapters
                          3 flightcases ( voor 6,50 xD )
                          Wat vinden jullie? ik heb me wel vermaakt:D
                          Last edited by dj-drace; Sunday-28-02-2010, 13:56.

Comment

Foto's?

Comment

a.s maandag zet ik de complete drive-in in de tuin op, om weer is nieuwe foto's te maken, uiteraard zal ik de nieuwe spullen er bij zetten:P je zult nu denken: wat heeft hij nou voorn case's gekregen?:O nou, ze zijn in iedergeval 19" breed, dus ik ga mn versterkers die nu in een houten kist zitten daar mooi in bouwen. zitten ze meteen goed afgeschermt!

Comment

Working...
                              X