Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welk statief..

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by dj-drace View Post
    ( goede keus? lijkt me wel... )
    Dit komt best twijfelend over. Heb je nu alles dat je er aan wilt gaan hangen gewogen en opgeteld en gekeken naar het totaalgewicht dat je truss en statieven mogen gaan dragen?

En heb je ook een merk + type van je truss?
    Zoniet, dan kun je deze alsnog niet gebruiken om een lichtconstructie op te zetten omdat je dan nooit de maximum belasting weet.
    Zowel, dan kan dit alsnog invloed hebben op hetgeen je er aan wilt gaan hangen.

Comment

ik bedoelde meer de prijs verhouding daarmee, voorzover de truss zelf, ik heb een stickertje van prolite er op zien zitten, daar zal het vast wel bij staan. heb de set vanavond opgezet gehad, het valt zeker niet tegen! maandag maak ik fotos met de rest van de spullen er bij;)

Comment

ik heb ondertussen enkel de truss even opgezet, en heb er wat aan gehangen enzo omdat ik niks te doen had :P ik heb ook even de type nummer opgezocht, die op een stikkertje stond. hier kwam uit prolyte x30v l200 .
        En de foto van de 6 meter truss :
        Last edited by dj-drace; Sunday-28-02-2010, 13:49. Reason: plaatje vervangen door link

Comment

Ziet er netjes uit! alleen vage statieven vind ik;p

Comment

Gelukkig worden ze het meeste van de tijd in het donker gebruikt, zijn de statieven zwart en zul je ze dus amper zien..
            Bedenk wel, dit spul is kwalitatief prima mits goed onderhouden. Dat telt toch even een stukje meer mee dan het uiterlijk van zo'n systeem.

Comment

Lijkt het zo of is het statief wat vooraan staat een beetje krom? Het kan aan mij liggen dus zeg het maar als ik het fout heb.

Comment

Zou kunnen komen door een incorrecte plaatsing van het statief t.o.v. de truss (de truss-adapter 'leunt' ook precies tegen de dwarsligger en wellicht trekt het daarom een beetje).

Comment

Daar komt het inderdaad door, er is verder niks mis mee :) ik moet de truss en de statieven wel een poetsbeurt gaan geven:P ze zijn goed smerig, haha. Ik ben wel blij dat ik nu een degelijke truss heb gekocht, en dat ik van de goedkopere dingetjes af ben. hier zou ik jaren mee vooruit moeten kunnen. als dit topic open moet blijven mag dat, maar het mag evt. gesloten worden aangezien het probleem is opgelost:)

Comment

Heb de set net weer afgebroken, dus heb ook een fototje gemaakt voor jullie:D

Tips enzo mogen uiteraard over de gehele drive-in, safety's komen er ook aan;)

Comment

Ik denk dat ze foto's bij het topic "post hier je drive-in show foto's" mag.
                      Voor de rest zou ik je speakers buiten de truss zetten.

Comment

Over het geluid zal ik maar even niks zeggen (Trillende boxen die richting de grond gaan?). Maar het licht ziet er een heel stuk beter uit, een echte verbetering. Ik hoop dat je ook inziet dat het gaan voor duurdere wind-ups (VMB's) absoluut geen verkeerde keuze is, hier ga je nog lang plezier van hebben.

Klein dingetje nog over het licht, je hebt er no geen basisverlichting bij hangen, dit ziet er erg mooi uit maar het zal de zaal niet echt verlichten (het zal dus wel donker blijven, misschien handig om 2 four-barren aan te schaffen?)

Comment

@paradise

Daar had ik inderdaad ook aan gedacht, maar aangezien ik nu niet naar budget-statieven heb gekeken had ik daar helaas geen geld meer voor over, anders had ik of led, of gewone parren mee gebracht. en dan van elk minimaal 8. dus zoals je het wel kunt horen, als het budget er weer is, gaan we dat bijkopen :)
                          Dit was maar puur voor de foto, heb het daarna zowat direct afgebroken, ik zal ook bij het draaien even een spanband er omheen spannen, dan kan er af trillen niet het geval worden :)

Comment

Jongens, kunnen we ons hier dan weer verder richten op truss en statieven? Over drive-in setups en verlichting zijn tal van andere topics waar we het over die dingen kunnen hebben.

Comment

Excuses van mij dan, aangezien ik aangaf dat tips over de drive-in ook welkom zijn. Excuses;) wat vindt jij hiervan rick?

Comment

Lijkt me duidelijk toch?

Comment

Working...
                                X