Announcement

Collapse
No announcement yet.

Zo moet het dus niet

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Klopt het bulkt op internet van dingen die helemaal nergens overgaan. Ik heb er hier ook nog 1 gevonden.

Echt fraai kan ik het niet noemen. Ook twijfel ik hierbij sterk of er ook maar ergens aan keuring en veiligheid gedacht is. Overal uistekende stukken, Stof en een lamp er erg dicht bij, Geen echte stabiele onderkant. Dus zomaar een gammel niet echt mooi uitziend en brandgevaarlijke knutsel prulletje.

Ook komen we hier ook wel eens mensen tegen die een t4 setje en dergelijken met bijvoorbeeld spanbanden op willen hangen en hier gewoon echt al serieus over na aan het denken geweest.

Dus ja ken het gevoel helemaal. Levens gevaarlijk van die hobbyiesten die denken van hmmm ik heb hier nog wel wat oude rommel daar kan het ook net zo goed mee. Als het echt allemaal zo goedkoop kan en dan nog gewoon veilig is dan koopt natuurlijk niemand meer de echte apparatuuur.

Comment

Hier ga ik toch even in mijn verdediging schieten... stof + lamp wordt over nagedacht, ga ik niet zo maar in het wilde weg een gloeilampje onder zetten, maar als het iets wordt, dan wordt het een ledlamp waarvan ik weet dat ze na een paar uur geen warmte afgeeft. En anders wordt het niks. En of het nu mooi en velig is is of niet, plaats je maar even in mijn topicje, ik ben altijd in voor andere meningen. ( en er is nogaltijd geen zekerheeid dat ik dit ga gebruiken, eerst de mening van verschillende mensen afwachten)

Van die t4 klopt het inderdaad dat ik er over GEDACHT heb om het te doen, én dat ik me geïnformeerd heb over de veiligheid ervan vooraleer het uit te voeren en dus ook te weten ben gekomen dat ik het niet moet doen. Ik denk dat het grootste deel van de forumleden hier komt om te leren, ik dus ook.

Dus even een kleine nuance in vorig bericht: ik heb niemand de tip gegeven deze 2 dingen te doen ( wat in de filmpjes wel het geval is) en ik heb me voor ik deze 2 zaken toepas eerst geïnformeerd over de veiligheid e.d. ( wat volgens mij ook ontbreekt bij de mensen uit de filmpjes)

Comment

Al denk JIJ dat iets veilig is wil dit natuurlijk niet zeggen dat het ook veilig is. Tenzij je keurmeester bent. Brandgevaar is niet alleen met warmte.

Let daarom dus ALTIJD heel erg op met zelfbouw. Er komt veel meer bij kijken dan je denkt. Zelfbouw is vaak ook niet gecertificeerd. Gewoon opletten dus! Beter nog als je ook maar 1 klein beetje twijfelt niet eens aan beginnen.

Comment

Een goede oplossing is helemaal niet duur!

Als je dit had gekocht, was je hartstikke goedkoop uit geweest, het is veilig (Mits je het gebruikt waarvoor het bedoeld is)
          Kost je amper tijd, en ziet er een heeeeel stuk mooier uit dan zelfbouw.

Als je onveilige zelfbouw boven dit kiest, kan je net zo goed een andere hobby/beroep zoeken.

Comment

Ja dit had ik ookal in een ander topic voorgesteld. Maar met de gedachte van ik vind het leuk om te maken was er dus voor de zelfbouw gekozen.

Zelfbouw is vaak heel erg vaak niet eens echt goedkoper en vaak zelfs duurder. Dan nog het niet gekeurde en heel vaak minder mooie dan een fabrieks product.

Kortom vaak ben je beter af met een kant en klare product. Alleen als je echt heel specefieke eissen gaat stellen aan je spullen is het soms interresant om zelf iets te gaan maken.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
              Dan nog het niet gekeurde en heel vaak minder mooie dan een fabrieks product.
              Ik ga 100% akoord me wat ronennieshow zegt, maar ik vraag me eigenlijk af in hoeverre die decotruss eigenlijk gekeurd is, want je vind heel moeilijk ( of zelfs geen) cijfers over hoeveel die deco truss aankan. Dat ze voldoende zijn om mijn jb scarab lazertje op te zetten wil ik best wel geloven. ( dit staat even los over de discutie van zelfbouw ;) )

Comment

Decotruss is dan ook niet gemaakt om (grote) lasten aan te hangen en heeft puur een decoratief doeleinde.

Je zult in dat geval een stukje GBV (gezond boeren verstand ;)) moeten gebruiken en alles nauwlettend in de gaten houden. Een paar parspotjes er aan hangen met een fatsoenlijke haak en fatsoenlijke bevestiging voor de truss; geen probleem.

Wil je er movingheads, scanners en lichteffecten in hangen, dan zul je toch naar een degelijker systeem moeten kijken.

Comment

Denk dat dit ook een mooie toevoeging op dit topic is
                  Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Comment

Ik vind het knap, dat die laddertruss nog niet doorgezakt is. Dus is echt levens gevaarlijk, als hij het zo in het echt neer zet..

Comment

Je ziet wel hoever die laddertrus is doorgebogen, dat is wel goed gelukkig want zolang het buigt breekt het niet, maar er komt natuurlijk een moment dat het geheel *krak* zegt

Comment

En hij heeft er zijn bed ook nog onderstaan, dus dat wil denk ik zeggen dat hij er s'nachts ook nog eens onder ligt.

Je zou zo'n lamp op je harses krijgen tijdens het slapen...

Comment

hij zal (hopelijk) goed geleerd zijn dan...

Comment

Hoppa speakertjes met een spanband riggen
                            terrenos de la feria de hollister ca. un evento privado rentamos el equipo para la banda,mariachi, dj. 831.320.4375

Comment

Zitten nog meer fouten in hoor. Speakers maar op 1 punt opgehangen en geen safetys of wat er ook kan op lijken, pa-tafel stond uiterst wankel en ik hoop dat ze die headjes achteraf nog hebben vast gedraait, want nu zie je enkel dat ze de headjes aan de truss haken. Wie heeft er nog fouten opgemerkt? :p

Comment

Er zit nog een fout in de truss in elkaar tikken met een gewone hamer in plaats van een
                                koperen hamer.

Comment

Working...
                                X