Announcement

Collapse
No announcement yet.

Zo moet het dus niet

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Plaatsing van de statieven is anders ook wel schitterend te noemen ;-)
    Plus het feit dat de poten zeker niet ver genoeg open staan om zo'n constructie de lucht in te duwen...
    Ook had ik de subjes plat gelegd en de hele boel een pak naar achter geschoven.
    Vind het een vrij raar zicht in zo'n zaaltje dat set zo ver voor het podium staat.
    Last edited by showtechnics; Wednesday-05-09-2012, 16:23.

Comment

Originally posted by djflugstar View Post
      Er zit nog een fout in de truss in elkaar tikken met een gewone hamer in plaats van een
      koperen hamer.
      Fout?! Nee hoor. Koperen hamer is beter voor je Truss pinnen, maar nergens staat dat het moet. Dus dat is gewoon onzin!

Comment

Hallo mensen, dit geheel was in spanje. Daar mag dat allemaal gewoon zolang er geen doden vallen.

Comment

Dat maakt toch helemaal niks uit? Oh... is het feest in Spanje(kan ook een ander land zijn)??! Dan hoeven we geen safetys, degelijke truss en statieven mee te nemen, kunnen we alles gewoon met elastiek vastmaken, en we zien wel als er wat naar beneden valt...!

Comment

Originally posted by Dj-scratch View Post
            Fout?! Nee hoor. Koperen hamer is beter voor je Truss pinnen, maar nergens staat dat het moet. Dus dat is gewoon onzin!
            Dat wist ik ook niet? Ik gebruik ook een gewone hamer

Ook is het een foute DJ, om de seconden zet hij zijn kwebbel open, meer gepraat dan muziek :shock:
            We zouden ons beter afvragen wat ze wel goed doen :D

Comment

Iemand al opgevallen hoe die truss op de statiefjes ligt?
              Gewoon los, 3cm van het einde... een keer niezen en het zooitje stuitert er af.

Gek he, dat er zo vaak doden vallen op bruiloften in Spanje en Portugal...

Comment

Originally posted by DJMa5treat View Post
                Dat maakt toch helemaal niks uit? Oh... is het feest in Spanje(kan ook een ander land zijn)??! Dan hoeven we geen safetys, degelijke truss en statieven mee te nemen, kunnen we alles gewoon met elastiek vastmaken, en we zien wel als er wat naar beneden valt...!
                In Spanje (en overigens in heel zuid europa) wordt het allemaal niet zo nauw genomen als bij ons.
                Was ook enigszins sarcastisch bedoeld.

Waar ik me overigens wel aan kan ergeren (helaas geen foto) zijn verkeerd bevestigde safeties.

- heel veel overlengte
                - "teruggrijpend" op eigen staalkabel
                - etc.

Comment

Tja, er is tenminste een safety...
                  Zie ook vaak genoeg gebeuren dat die er niet zijn. Terwijl (kan ik me ergens van herinneren) dit wettelijk verplicht is.

Comment

Ik zie liever geen safety aan een lampje dan een complete rig die levensgevaarlijk is...

Comment

@JanPetersen
                      In nederland is niets verplicht, enige regelgeving die er bestaat (voor zover bij mij bekend) is de Machinerichtlijn.
                      Deze schrijft over hijsen (takel) en heffen (statief) "dat zich geen personen onder de last (truss) mogen bevinden, tenzij passende maatregelen genomen zijn"

De passende maatregelen in de entertainment branche zijn over het algemeen "verdubbeling van de veiligheidsfactor" en "aanbrengen van een veiligheidskabel (safety)".

Maar dit ligt nergens vast, echter gezien het als "norm(aal)" gezien kan worden in onze branche zal een verzekering je wel aansprakelijk kunnen stellen wanneer er schade/letsel is ten gevolgen van het niet aanhouden van het geen bekend is als "norm(aal)".

Comment

Staat wel op de bax site dat dit wettelijk verplicht is!

Comment

dan zullen ze het (ondanks alle goede bedoelingen) niet aan het juiste eind hebben, alhoewel het wellicht voor beginners een goede raad is om gewoon altijd safeties te gebruiken, maar dan dus wel op de goede manier.

De enige regelgeving die op dit moment van kracht is in Nederland is de door mij eerder aangehaalde Machinerichtlijn.

Comment

Ik kan het in ieder geval iedereen aanraden. Zo'n ding kost niks (3-4 euro). Terwijl als er een flinke mh bij iemand op z'n bol valt is de prijs wel wat meer dan 3-4 euro!

Comment

ik loop regelmatig als rigger op middelgrote tot grote evenementen rond en ik controleer altijd of de safeties aanwezig zijn en of ze dan goed bevestigd zijn.

Eerder gaat het grid of de truss niet omhoog.

Comment

Duim omhoog

Comment

Working...
                                X