Announcement

Collapse
No announcement yet.

Zo moet het dus niet

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Waar staat dan dat het wettelijk verpicht is? Heb ik nog nooit gezien...
    Dus misschien een tip voor bax om dan even een in het oog vallend berichtje neer te zetten als iemand een lichtbrug (of iets in die richting) wilt bestellen dat er ook nog safetys bij horen. En dan natuurlijk een korte tekst waarom dat dan moet. En dat je dan op OK kunt klikken (als je al safetys hebt), of op een linkje waar de safetys staan (en als je het nog beter wilt doen, dan maak je een link met daarin direct een hele goede safety voor een nette prijs) ;)

Comment

we dwalen wellicht een beetje af, maar het is nu eenmaal een soort hijs- en heftopic dus ik vind dat het nog net wel even kan.

Nog iets wat in het grijze gebied zit, maar waar eigenlijk niemand aan voldoet:
      riggingplot, heel precies gezien is dit iets wat wel echt verplicht is terwijl de safeties dat niet zijn (passende maatregel om de veiligheid te vergroten/waarborgen).

Volgens de machinerichtlijn dient namelijk bij het hijsen (/heffen) van een last met meerdere hijswerktuigen (=bijna altijd bij ons; 2 statieven, 2 of meer takels) een hijsmeester aanwezig te zijn en een hijsplan met daarin de lastenverdeling.

Heel kort door de bocht is de regelgeving dus zo:
      - safeties zijn niet verplicht volgens de wet, maar wel volgens de (ongeschreven) normen die we hanteren
      - een riggingplot/hijsplan is verplicht volgens de wet, maar in de praktijk zal geen enkele discoboer ook maar iets berekend hebben aan zijn truss/lichtbrug korter dan 12m.

Comment

Zucht, helaas wordt dit topic weer aangevuld

2 ikea kastjes met daar bovenop een ijzerenpaal met verlichting. Let maar eens op hoe scheef die kastjes staan..

Comment

opzich is het concept van ledparren in zo'n kastje helemaal niet slecht, alleen wat ze er dan bovenop "beunen" is gewoon echt eng

Comment

En dat is nog niet het enige. De speakers staan niet echt stabiel op de statieven. Die andere 2 speakers duw je ook met 2 vingers weg. Onder die 2 ikea kasten liggen ook nog dingen wat lijken op een deksel van een flightcase, welke scheef zijn. Kabels, tja ook niet echt netjes :s Die ijzeren bar ligt ook nog eens helemaal op de voorste punt van de kasten. Hun lasers staan de hele tijd aan, die dingen kunnen dat meestal niet aan... Daarnaast vermoed ik dat de PA niet van hun is, aangezien er nog een extra rekje staat. Als laatste vraag ik me af hoe die met hun 2en met 2 pc's kunnen draaien. Verder ziet het er wel netjes uit. Ahum...

Comment

Originally posted by nijst001 View Post
              Verder ziet het er wel netjes uit. Ahum...
              Van wat er nog over is wel ja....

En kijk eens hoeveel lampen er aan die ''lichtbrug'' hangen.

Comment

Bijl erin en pyro effect van maken... zon kast is geen statief.

Comment

Kijk, als hij nou eens 2 statieven er bij koopt. En daar de truss (mag ik die wel zo noemen?) op legt. En eventueel die kastjes voor led parren gebruik (ZONDER die deksels eronder) dan wil dat er nog best leuk uitzien. Maar dit kan zo echt niet.

Mag in ieder geval voor hem hopen dat hij de 'truss' vast heeft gemaakt aan die kastjes...

Comment

Working...
                  X