Mixertje heb ik al wel, dus ik hoef alleen nog draaitafels, k zal eens een beetje gaan rondzoeken op internet :D
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Baseplates
Collapse
X
-
CD's + Atomix Virtual DJ hiero ;)
Wil wel overstappen op vinyl. De hele fun van het draaien vind ik minder met CD's, je loopt alleen maar op knopjes te rammen. Bovendien reageren sommige CD-spelers (m.n. goedkopere) en Virtual DJ te traag. Ik moet bijna een kwart beat vooruit gaan denken in dat soort situaties en dan al op Play douwen...
Comment
-
Originally posted by Stoney3KCD's + Atomix Virtual DJ hiero ;)
Bovendien reageren sommige CD-spelers (m.n. goedkopere) en Virtual DJ te traag. Ik moet bijna een kwart beat vooruit gaan denken in dat soort situaties en dan al op Play douwen...
Comment
-
Ik draai voornamelijk van CD, de reden: in de scene waar ik draai komt het meeste nieuwe werk alleen uit op CD, Vinyl is gewoon te kostbaar om in kleine oplagen te produceren. Een verschil dus met de commerciele dance die voornamelijk eerst op vinyl en dan pas op CD uitkomt.
Het oude spul, wat op vinyl uitkwam omdat CD producties te duur waren in de beginjaren 80, draai ik wel het liefst van vinyl.
@justix - Ik ben het niet eens met jouw opmerking dat als men de moderne hulpmiddelen gebruikt die op sommige spelers aanwezig zijn een mindere DJ is. Het is niet de techniek, maar de atmosfeer die een DJ maakt met zijn set die het publiek doet genieten. Een helehoop idioten staan tig uur per dag te scratchen tot hun duimen blauw zien, kunnen alle turntablism trucjes maar kunnen de dansvloer nog geen 5 minuten gaande houden omdat ze die niet kunnen aanvoelen.
Comment
-
Originally posted by LorddeWordeIk ben het niet eens met jouw opmerking dat als men de moderne hulpmiddelen gebruikt die op sommige spelers aanwezig zijn een mindere DJ is. Het is niet de techniek, maar de atmosfeer die een DJ maakt met zijn set die het publiek doet genieten. Een helehoop idioten staan tig uur per dag te scratchen tot hun duimen blauw zien, kunnen alle turntablism trucjes maar kunnen de dansvloer nog geen 5 minuten gaande houden omdat ze die niet kunnen aanvoelen.
Comment
-
draai met beide zoals jullie weten en het maakt mij eerlijk gezegd niet meer zoveel uit!
platen takken over als ik over een dikke set moet inc freefloats of earthquake daar heb ik met cd geen last van vindt dat als je met platen draait je nog altijd meer respect krijgt van de crouwd :)
Comment
-
@LorddeWorde
dat ben ik ook met je eens dat wel ik vind alleen wel dat het de dj tegenwoordig wel erg gekakkelijk gemaakt wordt op sommige punten qwa techniek. maar idd je gevoel met het publiek is wel het belangerijkste.
we hebben bij onze jeugdsoos een 'dj'(wil hem bijna niet zo noemen) maar technisch draaien kan hij niet maar de dansvloer staat wel altijd vol
sinds arend en ik daar beatmixen en andere technieken gebruiken probeerd hij het ook wel een beetje (en het nadeel aan deze jongen is dat hij vrijwel altijd flink aangeschoten of dronken achter de draaitafel staat.
Comment
Comment