Announcement

Collapse
No announcement yet.

Baseplates

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Mensen die (net als ik) een laptop gebruiken bij hun sets, wees niet bang en denk niet dat je er dan niet bijhoort, want zelfs één van 's werelds beste DJ's, Paul van Dyk, gebruikte op Sensation 2004 ook een notebook bij zijn set.

Bron: Sensation White 2004 DVD.

Comment

Vinyl natuurlijk wel erg duur i.v.m. cd's.
      Zelf lijkt me met cd's draaier ook wel leuk maar de aanschaf van cd spelers is wel duur.
      De cd's heb ik wel ik nu zo'n 6000 nummers.

Comment

Het is wel zo, en daar blijf ik bij (heb ik het ook met TNox over gehad): Je kunt nooit de nieuwste releases op CD krijgen. Ik draai zelf trance (nog met CD's) maar het is voor mij erg moeilijk om nieuwe releases op CD in m'n handjes te krijgen. Draai je met vinyl is dit toch veel makkelijker te krijgen! Ben daarom ook van plan, als het geld er binnenkort voor is, om over te stappen op vinyl. Heb van verschillende personen ook gehoord dat er wereld voor je open schijnt te gaan, ben benieuwd!

Comment

Dan gaat er echt een wereld voor je open het alleen wel duur als je er vanuit gaat dat 1 plaat gem. 10 euro kost.
          En dat voor meestal 1 nummertje.
          Maar het is dan ook je hobby,ik ben meestal voor 1 mixje van 74 min 160 euro kwijt.

Comment

.
            Last edited by DJD-TraXx; Wednesday-12-08-2020, 20:44.

Comment

Toch heb ik persoonlijk ergens wel het gevoel dat vinyl toch steeds minder gaat worden. Ik weet wel dat het gevoel echter is, en de releases veel makkelijker op CD te krijgen zijn, maar waarom zou dit niet op CD kunnen? Immers als je kijkt naar de CDJ1000 kun je er in feite alles mee wat je met een beetje draaitafel ook kunt.

Ik weet het toch niet...

Comment

cdj 800 draai ook aardig vinyl en de technics cd turntable draai ook niet bagger als je maar weet hoe vinyl draait

daarom durf ik de stelling aan "iedereen die zegt dat de technics cd turntabel bagger draait nog nooit echt met vinyl heeft gedraaid"

maar het is net wat je wilt wat ik al veel vaker heb gezegd

Comment

Ik draai met beiden, maar vinyl blijft het "natuurlijkst" voor me

Comment

megagirl, ook al woon je 1 straat verder, en we altijd samen draaien... maak je plaatje even kleiner;)

verder was mijn vote: cd spelers

Comment

Originally posted by Tomazos
                      megagirl, ook al woon je 1 straat verder, en we altijd samen draaien... maak je plaatje even kleiner;)

verder was mijn vote: cd spelers
                      Gateh heeft ook al zo'n groot plaatje :P

Comment

met plaatendraaiers :)

Comment

MOD WARNING: GEEN SPAM AUB !!! :twisted:

Comment

Alleen vinyl, daar dat ik nog geen goeie cd-spelers heb.. (momenteel heb ik de TEC-2500 waardeloos ding)

Comment

Hey, hebbben julie gezien dat deze topic al bijna 2 jaar oud is?
                              Zal ik nog even wat olie op het vuur gooien?

Vinyl is dood!
                              CD's zijn achterhaald en niet actueel!
                              Digitaal heeft nooit geleefd!

Alle drie de stellingen zijn waar!!!
                              Alle drie zijn ze ook te betwisten!!!

Dat vinyl binnen een aantal jaren helemaal zal verdwijnen, dat staat gewoon vast. Maar het is wel het medium met de meeste ballen en "Feel".

CD's staan qua qualiteit aan de top. Een goed onderhouden CD op een goed onderhouden Speler zal nooit overslaan, of last hebben van Feedback.

Digitaal kan eigenlijk helemaal nooit misgaan, zelfs het mixen niet (mits goed bedient)!!! Met de juiste interfaces kun je dezelfde feel "benaderen" als die van Vinyl en CD's bij elkaar en de qualiteit bepaal je zelf. Draaien met WAV. files is geen uitzondering meer en heeft eenzelfde bitdichtheid als een CD!!! De bezoekers van feesten die meer bezig zijn met "op de DJ letten" dan met feesten vinden dat de digitale DJ teveel met zijn scherm bezig is. (maar dat ligt aan jezelf)....

Topic was natuurlijk.... waar draai jij mee?

Ik met alle drie en soms nog wat extra (live artiesten of keyboard/samples)... laatste tijd heel veel met de PC ( en de mensen vinden het prachtig).... Maar ik zet nog steeds vinyl over naar de PC en CD,. want ik kan mijn PC niet overal inprikken en dan gebruik ik gewoon CD's... soms ook vinyl, maar dan moet ik zeker weten dat de set die er staat goed is onderhouden. (want daar ontbreekt het nogal eens aan).....
                              Ik hoop dat ik mag komen draaien op het forumfeest... met mijn oude house/oldskool vinyltjes!!!

Party ON!!!

Comment

Ben het eens met de hierboven geplaatste opmerkingen ;-)

Met uitzondering van een paar kleinigheden; Dat vinyl verdwijnt heb ik ook al heel vaak gedacht, maar afgelopen week bleek uit een onderzoek in o.a. Engeland, dat de vinylverkoop explosief aan het stijgen is; vooral omdat jongere mensen het een beetje zat zijn om weer zo'n saai CD-tje te kopen, of om gezichtsloze MP3's te downloaden. Dus wie weet ;-)

En wat sound betreft; mee eens dat CD's en vinyl allebei een goed geluid hebben; maar er is 1 groot verschil dat digitaal niet 100% is na te bootsen, en dat is de grotere dynamiek van een vinyl-track! De meeste mensen die alleen MP3's en CD's kennen horen dan ook echt geen verschil meer tussen kwaliteit van tracks, maar wat meer geoefende luisteraars horen dat wel.
                                Geeft net "Das gewisse Etwas" mee aan de sound; dus voor mij gaat er niets boven vinyl :P

Los van dit alles; ik draai met zowel CD's als vinyl; en af en toe ook MP3, maar dan moet het wel van goeie kwaliteit zijn.

Comment

Working...
                                X