Announcement

Collapse
No announcement yet.

Decotruss > Hot or not?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Dimmer pack's maken zoals gezegd geluid.
    Moet je die maar eens vlak bij overhead mic's houden dan wordt een geluidtechnicus helemaal gek (op school meegemaakt).
    Een adapter maakt ook geluid.
    Dit komt omdat de sinus van de stroom wordt afgesneden waardoor je kan dimmen.
    Je moet ook nooit electriciteit-kabels van licht waarmee je de lampen aanstuurt vanaf de dimmer naast geluidskabels leggen om dezelfde reden, dan krijg je namelijk een brom.

Comment

Originally posted by drek View Post
      Je moet ook nooit electriciteit-kabels van licht waarmee je de lampen aanstuurt vanaf de dimmer naast geluidskabels leggen om dezelfde reden, dan krijg je namelijk een brom.
      [off topic]
      Je krijgt lang niet altijd een brom. Als je kabels goed afgeschermd zijn heb je meestal nergens last van. Als je zorgt voor een goede stroomvoorziening (en verdeling!) heb je aan de belangrijkste 'niet-brom garantie' voldaan.
      Bij mij liggen lichtmulti's en geluidsmulti's dan soms ook naast elkaar. En ik moet eerlijk zeggen dat er bij mij dan meestal geen brom optreedt.
      [/off topic]

Maar goed, tot zover mijn offtopic gezeik.
      Dimmers maken een lichte brom/zoem. Het ligt eraan of je eraan ergert of niet, dat is puur persoonlijk.

Comment

Het uittesten van de par zal pas zijn na de inventarisatie, want hij kon zo gauw niet gevonden worden door het magazijnteam. Gezien je gepost had dat het pas rond februari rond moet zijn hoop ik dat dat geen probleem is? ;)

Comment

Geen probleem voorlopig, eerst moet er een besluit worden gemaakt of het dak er uit kan. Anders vervalt toch 9/10e van het plan. Toch bedankt. :)

Comment

Een par 20 is ongeveer zo groot als de grote Mc Donalds milkshake. Aan een decotruss kan wel wat hangen. Ik zou het op par 16's houden. Deze zijn net een slag kleiner. Een par 16 is ongeveer zo groot als een beker Almoff Biogarde. Ze zijn niet erg zwaar en je kan er wel een stuk of wat aan een decotruss kwijt. Vooral als je die truss over die 3 meter aan 5 punten ophangt.

Comment

Er mag wel wat licht uitkomen opzich, ik ga er nu vanuit dat ik een par 30/36 neem. Aangezien ik ga het toch ga houden op 4 parren, en als ik voor 4 keer een par 16tje een dimmer moet gaan kopen kan ik net zo goed een paketje met 4 spotjes en een dimmer bij de ikea gaan halen. Alleen is het dan niet DMX.

Comment

Par 36 is veel te groot op een kamer, dat wordt net een zoeklicht. Met meerdere kleine lichten bouw je een betere sfeer dan een paar grote. Een ikea spot is niet vergelijkbaar met een Par 16. Een par 16 is een volwaardige par, alleen kleiner. Met de steeds groter wordende keuze in led lampen heb je geen dimmer meer nodig. Die komt in de praktijk toch altijd op dezelfde stand te staan.

Comment

Originally posted by JPSholland View Post
                  Par 36 is veel te groot op een kamer, dat wordt net een zoeklicht. Met meerdere kleine lichten bouw je een betere sfeer dan een paar grote. Een ikea spot is niet vergelijkbaar met een Par 16. Een par 16 is een volwaardige par, alleen kleiner. Met de steeds groter wordende keuze in led lampen heb je geen dimmer meer nodig. Die komt in de praktijk toch altijd op dezelfde stand te staan.
                  Ben ik met je eens, maar een Par6 op je kamer ziet er niet mooi uit. Je kan natuurlijk ook een dimmerpack aanschaffen of er gewoon zwakkere lampen in draaien. Maar Par16 frames lijkt me zo wie zo al een beetje kinderachtig staan.

Comment

Vanavond komt er iemand kijken of het te realiseren is, dan wordt het zaterdag bevestigt. Graag zou ik enkel horen of ik een par 20 of 30 moet nemen. Ik ga voor gewone analoge parren.

Edit Zojuist is er 2 keer 1,5 meter alu deco truss besteld. Nu enkel nog de belichting. Maandagavond zou het project af moeten zijn.
                    Last edited by Fiegel5; Thursday-13-01-2011, 22:22.

Comment

Ik zou gewoon een paar Par 20 spotjes nemen, is groot genoeg, zeker wanneer je er meerdere gebruikt.

Comment

Ik ga er vier nemen, deze moeten de (HELE) kamer gaan belichten. Kom dat met 20-ers wel tot zijn recht dan?

Dit dimmerpack, kan dat ook? + Hoe sluit ik dit aan op mijn kanalen, want ik zie maar 1 setje deepswitches.
                        DMX-dimmerpack die ideaal te gebruiken is voor vaste installaties. Dankzij diverse montagemogelijkheden en een maximale belastbaarheid van 5A per kanaal is deze perfect in te zetten.
                        Last edited by Fiegel5; Friday-14-01-2011, 16:31.

Comment

DMX dipswitch is alleen voor instelling van het startkanaal.

Zet jij de dipswitch op 36, dan zitten je kanalen op 36, 37, 38 en 39.

Of ze je hele kamer gaan belichten is grotendeels afhankelijk van je richting. Het zal hetzelfde effect geven als de verschillende woonkamerspotjes die vaak per 3 of 4 op een armatuur zitten.

Comment

Oke, nouja ze aan op-eenlopend vanaf de 129. Maar welke kan ik beter nemen, die? Of kan ik beter 4 weken wachten op de showtec editie?

Nouja, ik bedoelde meer qua vermogen. Want een par 30 is groter en heeft meer vermogen als een 20 lijkt me. :P

Comment

Par 20: E27 fitting
                              Par 30: E27 fitting

Het armatuur zelf heeft geen vermogen. Vermogen wordt gerealiseerd door de lamp die je er in steekt. Die lamp produceert een bepaalde lichtopbrengst en dát is belangrijk.

Voor de PAR 20 spotjes hebben we zelfs speciale dimbare LED-lampen, de Briteq LED Par 20 3x2W dimbare lamp. En we hebben ze ook voor Par 30, maar dan in een 7x2W LED versie.

Beiden hebben een openingshoek van 30 graden dus zitten tussen spot en medium in. Experimenteer met ophangen van de armaturen. Mocht de afstraling niet helemaal voldoen aan je wensen dan kun je nog frost filters gebruiken om een wash-effect te creëren.
                              Maar hou wel in het achterhoofd dat par-armaturen bedoeld zijn om spot-effecten te creëren. ;)

Comment

http://www.bax-shop.nl/dimmerpack-dm...t-details.html je zou voor deze kunnen gaan/? of is deze te groot?

MVG
                                DJ Jordy

Comment

Working...
                                X