Het forum is niet langer in gebruik. De informatie op het forum blijft beschikbaar, maar het is niet langer mogelijk om te reageren. Voor het laatste nieuws, achtergronden en advies verwijzen we je graag door naar onze website, blog en het keuzehulp-overzicht.
Qua fitting zijn ze hetzelfde. Qua afmetingen niet. Waardoor je in een Par 30 een grotere lamp kunt steken. maar dat heeft in principe nog niets te zeggen over het vermogen.
Ik volg het even niet: laat ik even op zijn newbies stellen: Uit een par 20 komt even veel licht als uit een 30?
Zoals malstrommusic inderdaad al zegt, het ligt er maar aan welke lamp je er in steekt.
Het is net als auto's. Een Volkswagen (par 20) met een 2.0 TDI motor (stel, 7W LED), zal waarschijnlijk sneller zijn dan een Audi (par 30) met een 1.4 benzinemotortje (stel, 3W LED).
50 watt is niet veel voor een par, maar dat ligt ook aan de toepassing.
Een spot zal het licht ook meer bundelen zodat het in vergelijking tot flood lamp feller is.
en je kan uit het feit dat ze niet in een hoger wattage worden verkocht wel afleiden dat, dat het hoogste wattage is.
Ik ga even langs de lokale boer wippen om te checken wat het beste is, ik weet niet of jullie interesse hebben in de voortgang van het project. Maar anders is nu hier de eerste foto te vinden.
Na zoveel informatie willen we uiteraard wel álle voortgang volgen. Ik tenminste wel. ;)
Overigens ligt het voornamelijk aan het armatuur en de bekabeling wat het beste is qua lamp. Een Par 20 heeft niet zo'n brede behuizing, waardoor een kleiner lampje er in moet worden gedraaid.
We hebben overigens ook, zoals ik al aangaf, dimbare LED-lampen. Hebben ook dezelfde kleurtemperatuur als normale halogeenpitjes (wit met een licht gelige tint), maar zijn energiezuiniger en geven niet zoveel warmte af.
Ik zal het doen, ik had een vraag. Ik heb vandaag bij de lokale boer besloten om de par 30 te nemen, maar die hadden de opmerking dat ze gingen zoemen op de dimmer.
Dit is niet helemaal waar Rick
Je moet maar eens kijken je hebt 2 soorten dimmers, dimmers waarmee je een trafo kunt aansturen en dimmers waarmee je gewoon een 230 lamp mee kunt aansturen.
Sluit je een dimmer aan waar je een 230 lamp mee kunt aansturen aan op een paar (waar een trafo in zit) dan gaat je dimmer zoemen. Dit is echt aan te raden, het werkt wel maar je dimmer gaat een stuk minder lang mee. Aan de andere zeide is een nieuwe goeie dimmer ook niet goedkoop.
Comment