Announcement

Collapse
No announcement yet.

Decotruss > Hot or not?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Dat zal nu wel lukken.

Ik ben a.t.m bezig met het kijken en inkopen van het materiaal, ik kan bij een groot bedrijf hier voor 40 euro 8 parretjes opkopen. Dat ben ik wel van plan, en dan aanstaande maand een dimmertje, wat bevestigingsmiddel en nog een ledpar en dan is het voor mij compleet.

Comment

Ik heb even een vraagje:

Ik gebruik momenteel op mijn zolder een statief met t-bar. Ik kom op het idee om deze decotruss aan het plafond te maken, en daar dan wat lichteffecten aan op te hangen.

Mijn vraag is nu: hoeveel kilo kan deze truss hebben?

Ik heb momenteel dit aan lichten:

4x showtec led par 56 op een t-bar van 1 kg
      1x Koollight double derby 2
      1x Skytec moonflower

Comment

De truss zal het wel houden, het zal voornamelijk aan je bevestingspunten liggen.

Comment

eventueel kunnen er ook 2 stukken gemonteerd worden, maar hoeveel kilo zal er ongeveer aan kunnen? rond de 50?

Comment

Originally posted by yobotje View Post
            hoeveel kilo zal er ongeveer aan kunnen? rond de 50?
            Alleen als je dat getal deelt door 10. 50 kilo ga je echt niet redden.

Comment

50 kg is wel héél positief bekeken. Het is niet echt goed in kilo's uit te drukken, maar gebruik je gezond verstand. Het setje dat je aangaf moet prima lukken, maar misschien is het ook verstandig daar het gewicht van te bepalen.

Comment

mijn parren op tbar wegen al 10 kilo, en mijn derby met moonflower ook rond de 14. rick zegt dat het wel kan, maar de american dj decotruss systemen die kunnen dat wel houden?

Comment

Het DuraTruss systeem heeft op de onderste dwarsverbinding dikkere stroken metaal zitten, om je lichteffecten aan te bevestigen. Dit creëert al een stuk meer stevigheid dan normale Decotruss.

Het setje wat je nu aangeeft moet lukken, mits goed verspreid en met degelijke bevestiging.

Comment

Ik denk dat het met die goedkope alutruss ook wel werkt, het oogt heel miezerig als het binnenkomt. Maar als je het juist bevestigd kun je erzoals ik elders in dit topic al aangaf met 80 KG gewoon aan 1 punt gaan hangen. Dus als jij dat setje netjes verdeeld over je truss, dan moet dat zeker gaan.

Comment

met 80 KG gewoon aan 1 punt gaan hangen.
                      Maar dat moet je ook niet langer dan een kwartier doen...

Dat is net als met een normale auto 200 km/u gaan rijden. Gaat vast prima op een kort stukje, maar als jij dat stuk van Amsterdam naar Parijs gaat rijden met bijna constant 200 km/u, draai je alles in de soep.

Comment

Dat is inderdaad zo, het was alleen even als voorbeeld om te laten zien dat decotruss niet meteen slecht spul is. Over het algemeen is het zelfs best stevig.

Comment

Verkopen jullie ook stukken welke rick aangaf?

Comment

American DJ Dura Truss systeem verlengstuk

Comment

Wel een beetje moeilijk om aan een muur te bevestigen!!!
                              toch....

Comment

ai, dat is ook een stukje duurder... je kan het gewoon bevestigen met kettingen etc.

Comment

Working...
                                X