Announcement

Collapse
No announcement yet.

Decotruss > Hot or not?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by BDB lasershows View Post
    Wel een beetje moeilijk om aan een muur te bevestigen!!!
    toch....
    Wie had het over een muur dan?
    kom op het idee om deze decotruss aan het plafond te maken

Comment

En ik ben op 6/10e van het proces, een van de twee dimmers is binnen. Hij begint inderdaad licht te zoemen als ik de 30jes dim, maar dit was niet schadelijk voor de dimmer toch?

Verder zit ik alleen met een bevestigingsprobleem, Ik wou hem in de truss tjappen met 2 g-haken aan de beiden zijden, enkel haal ik dat niet. Nu vraag ik me af, zou 1 haak in het midden ook kunnen? Zou dat veilig zijn? Of moet ik hem toch echt aan de muur gaan hangen?

Comment

Ik zou hem dan aan de muur hangen. Je loopt/zit er toch vaak onder... Doe ook overal een safety rond!

Trouwens...

Zijn dat echt 30jes? lijken wel gewoon par 56 long. Hangt trouwens wel vol vindt ik. Ik zou het zo niet ophangen. Eerlijk gezegd vindt ik dat zo een lelijk gezicht.

Comment

Ja het zijn wel echt 30jes, maar indd de long variant.

Er moeten zelfs nog 2 ledparren bij, hoe zou jij het doen dan?

Comment

Niet, ik zou ze er niet bij hangen. Ik zou zelf 4 led short parren hebben gekocht en die er in gehangen.

Comment

Dat zei een maat van mij ook, maar LED is alleen RGB (betaalbaar) en het was niet de bedoeling dat het een disco werd. Maar gewoon een slaapkamer. :p

Comment

Ik heb ze ook op mijn kamer. Ik zit altijd achter mijn bureau waar nog 2 bureaulampjes staan. Dan de led parren op blauw of wit en dat vindt ik een prima kleur. Maar smaken verschillen.

Het hoeft ook geen disco te worden met led parren.Bij mij zit er niet eens een dmx controller aan. Je kan namelijk met de dipswitch ook kleuren vast zetten. Ik vindt het mooi voor de deco.

Comment

Nouja, dat vond ik persoonlijk niks. Daarnaast heb ik nu al allemaal ingekocht en hangt het nu allemaal al (incl de ledparren) beetje krap in de truss. Maar ah, opzich is het ook wel weer lachen. :)

Weet iemand iets over dat gezoem onder het dimmen? Ik merk dat een losse par beter dimmt met minder geluid dan geschakelde via een 3weg verdeeltje (wat ook goed moet kunnen)

Comment

Dan trek je meer vermogen weg. Waarvoor hij wat meer moeite moet doen en dan zoemt hij een beetje meer.

Comment

Aha, nouja. Het is niet voor zo heel lang, volgende maand neem ik er nog een dimmer bij. Dankje. :D

Voor de geïnteresseerde die zich afvragen hoe het nu was, en is heb ik op hyves een albumpje gemaakt waar een soort van collage opstaat. Ik dacht dat je ze gewoon zo kunt zien, anders stuur even een verzoek of ik gooi ze wel ergens anders ook nog op.

Comment

Ik ben deze hemelvaart naar Duitsland geweest op een camping. Zoals de meeste campings hebben, hebben ze een podium met het licht/geluid. Nou hebben we het hier gehad over decotruss. Daar wil ik even op terug komen omdat er op die camping heel wat decotruss hing, met vele dingen eraan. Ik denk dat de foto's voorzich spreken op deze link http://www.mijnalbum.nl/Album=A88GTTTI
                        KLIK OP DE FOTO EN JE ZIET HEM GROTER!!

Comment

En dan zeggen de meeste dat decotruss voor een paar dingetjes is bijv. 2 parren nou op die foto met meer lampen eraan is dat niet nodig

Comment

Het ligt er bij vaste installaties vooral aan hoe de bevestiging aan plafonds/muren/balken is. Als die verbinding ietwat zwak is kun je er sowieso amper iets aan hangen.

Comment

Als je genoeg bevestigings punten gebruiken kan dat geen kwaad volgens mij, je moet echter deco truss niet gaan gebruiken om lengtes te overspannen (bijv 6m op 2 statieven) Denk dat je nog blij kan zijn dat je naar een Duitse camping bent geweest een niet naar en of ander zuidelijk / arabisch land. Wat ik daar toch allemaal aan deco-truss constructies ben tegengekomen (complete carre's, en podiumoverkappingen )

Comment

Gewoon geen dingen aan decotrussen hangen. Ze zijn bestemd om te bevestegen aan de muur of aan het plafont. Je kan er hooguit een paar kleine spotjes aanhangen, maar daar blijft het ook bij.
                                Maargoed, het blijft je eigen keuze. Ik neem liever geen risico's.

Comment

Working...
                                X