Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alles op 1 statief

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Alles op 1 statief

Hoi,

Ik had een vraag, ik wilde graag een speaker van 9 KG op een statief dat 30 KG kan hebben. Maar nu komt het, is er een mogelijkheid om onder die speaker nog een soort T-bar te kopen voor verlichting, had dit bij een vriend gezien, je kon hem om de paal heen klemmen. Weet iemand hier meer van en kan iemand mij hier verder mee helpen?

Wat voor verlichting moet daar op komen?
    Je hebt ook de Eurolite LED-MAT-BAR dat is dit effect. Dat kun je gewoon op je statief schuiven.

Wil je een losse t-bar met daarop je eigen verlichting dan koop je een truss clamp en boort een gatje in de t-bar, maar dan aan de andere kant. en verbind alles met elkaar. Dit is niet echt stevig want als je teveel aan een kant hangt dan kan hij makkelijk omvallen.

Comment

Originally posted by BDB lasershows View Post
      Wat voor verlichting moet daar op komen?
      Je hebt ook de Eurolite LED-MAT-BAR dat is dit effect. Dat kun je gewoon op je statief schuiven.

Wil je een losse t-bar met daarop je eigen verlichting dan koop je een truss clamp en boort een gatje in de t-bar, maar dan aan de andere kant. en verbind alles met elkaar. Dit is niet echt stevig want als je teveel aan een kant hangt dan kan hij makkelijk omvallen.
      Bedankt voor tip, maar was een bevestiging zoals in van die twee dingen http://www.bax-shop.nl/truss/statief...t-details.html en dan verticaal aan de paal bevestigen.

Comment

Nee, wat jij nu stuurt is een truss adapter. Dat stop je in je statief en daar kun je je truss aan bevestigen. Wat jij misschien nodig hebt is dit: http://www.bax-shop.nl/haken-safetys...t-details.html
        of deze:http://www.bax-shop.nl/haken-safetys...t-details.html

Comment

Originally posted by BDB lasershows View Post
          Nee, wat jij nu stuurt is een truss adapter. Dat stop je in je statief en daar kun je je truss aan bevestigen. Wat jij misschien nodig hebt is dit: http://www.bax-shop.nl/haken-safetys...t-details.html
          of deze:http://www.bax-shop.nl/haken-safetys...t-details.html
          Ja die zocht ik, bedankt voort de hulp iedereen ;)

Comment

Let even op hoe dik de buis van je statirf is. Us dit minder dan 35mm dan is er speling bij de half-couplers. En schuiven die dus omlaag. In dat geval beter een G-haak nemen.

Ps. Habg natuurlijk niet teveel gewicht aan een kant.

Comment

Een G-haak moet je niet verticaal gebruiken. Je krijgt dan erg vreemde krachten waardoor hij gaat wrikken en naar beneden wil gaan buigen.

Comment

Warom maak je niet zelf iets? uit PVC of zelf lassen, is leuker en je kunt er op elkemanier een eigedraai aangeven, zorg wel dat wat je maakt niet de maximale draag last van je tripod overbelast,

of maak gebruik van de borgpen gaten die (als het goed is) in je tripod zitten, daar kunje vaak wel een bout in zetten dan daat dan een constructie omheen maken....(van bv, staal of pvc(zou geen hout gebuiken...)

Comment

of maak gebruik van de borgpen gaten die (als het goed is) in je tripod zitten, daar kunje vaak wel een bout in zetten dan daat dan een constructie omheen maken
                  uit PVC of zelf lassen
                  Wil je voortaan niet meer van dit soort adviezen aan anderen geven, in verband met veiligheid..?

Wat jij aangeeft, daar is het spul niet voor gemaakt. Een bout in een safety-pin gat draaien, dan ga je kracht uitoefenen op de opening en kan er voor zorgen dat de buis het begeeft omdat door het gat en het aandraaien van de bout de stevigheid van het geheel op die plek afneemt.
                  Als er een fatsoenlijke én veilige manier zou zijn om dit soort dingen te doen, dan zou een merk dit allang hebben opgepakt..

En lichteffecten ophangen aan PVC???

Comment

PVC?? Dat is echt verkeerd.
                    Dat is dus echt niet sterk en weet ik veel wat nog meer.
                    Nee, dat is niet goed!!

Comment

Voor een jaarlijks terugkerend evenement in een sporthal ben ik op dit moment ook bezig vier losse palen te maken waar veel meer aan komt te hangen dan enkele lampen, maar dan praat je over een vrij zware constructie.

Basis vormt een stalen 60mm paal met een wanddikte van 5mm, per paal kan er een gewicht aan hangen van 300kg. De palen worden +/- 5 meter hoog. Alles wordt volledig demontabel en ik ben zelf gecertificeerd lasser.

De keuze voor deze opzet is het feit dat wel niks aan het plafond kunnen hangen en toch zo weinig mogelijk in het zicht van de bezoekers willen hebben!

Je kunt dit soort dingen alleen veilig doen als je alles goed doorrekent, want je draagt de volle verantwoordelijkheid!

Comment

Originally posted by Deejay View Post
                        ik ben zelf gecertificeerd lasser.

Is fijn te horen dat je een gecertificeerd lasser bent.
                        Maar ben je ook een gecertificeerd constructie berrekenaar?

Je lassen kunnen wel goed zijn maar is de constructie er ook op berekend.

Je kan er misschien wel 300 kilo aan hangen maar hoe hang je ze eraan. Krijg je zijdelingse belastingen?

Waar komt het te hangen? Is het een punt belasting. Noem zo maar op.

Leuk dat je kunt lassen maar zonder een constructie berekening weet je nog niet wat het kan hebben.

Zoals zovaak in het wereld van ow dat maak ik zelf wel want anders is het teduur. Kom je al snel terug op het punt dat je het zelf constructie technische niet kunt berekenen. Als het dan fout gaat is het niet van wie heeft het gelast maar wie heeft dit berekend.

Voor dit soort dingen moet je eigenlijk al snel naar een constructie technische of bouwkundige ingenieur. Hmmm vervelend dan word het nog vrij duur.

Comment

Ik heb de juiste opleiding en ervaring om dergelijke constructies te berekenen, want waar denk je dat die 300kg vandaan komt. Het is trouwens in veel gevallen geeneens goedkoper alles zelf te bouwen....

Comment

voor djmisterfreaky

dit werkt perfect!
                            The A.T.L.A.S from ULTIMAX For the Mobile DJ Roadshow. http://www.ultimax1.com They have many more ideas for the mobile dj set up.http://www.djtutor.com/d...

Comment

En ook dat is nog een fragiele constructie omdat je met een verlengstuk werkt dat alleen aan de basis een bevestigingspunt heeft.. Verder, de directe doorkoppeling van de trillingen van je luidsprekers is niet zo best voor elektronica.

Comment

Working...
                              X