Announcement

Collapse
No announcement yet.

Max lengte van decotruss

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Max lengte van decotruss

Hallo,

Ik wil een brug maken van decotruss.
    Kan ik 5 mtr lengte overbruggen, in de hoeken komt ongeveer 5 kg te hangen, is dat veilig?
    Hij komt op poten van decotruss te staan en wordt verbonden met twee hoekstukken.
    Om te zorgen dat de constructie niet om valt denk ik aan twee T stukken onder de poten of gewoon platen eronder schroeven of zo.

Zou dit lukken of zijn er andere oplossingen?

Mvg Maiko

Is het voor vaste of mobiele installatie, wat wil je er mee gaan doen?

Decotruss is niet gemaakt om zware belastingen aan te hangen en is ook niet geschikt voor mobiel gebruik.

Twee objecten van 5 kg in de hoeken is mogelijk, mits goed ondersteund.

Om te zorgen dat de constructie niet om valt denk ik aan twee T stukken onder de poten of gewoon platen eronder schroeven of zo.
    Niet doen, blijft instabiel omdat je zwaartepunt hoog ligt. Een verkeerd stoot en je constructie valt om.

Comment

Is voor mobiel gebruik, voor videoschermen.

Ben idd bang voor omvallen.

nog ideeën voor een andere mogelijkheid?

Comment

Ja gewoon goede truss nemen. Niet decoratie materiaal. Deze kan het wel gewoon hebben. Zet hier 2 wind up statieven onder en klaar.

Je hebt ook totaal pakketen zoals deze. Dit is een stuk profesioneler dan met decotruss aankomen. Dit staat gewoon stevig en stabiel. Ook kun je dit in de toekomst nog gewoon uitbreiden.

Comment

Originally posted by imaik View Post
          voor videoschermen.
          De meeste van die dingen zijn best wel zwaar, zou ik dus niet in deco truss hangen. Inderdaad gewoon een goeie truss brug nemen. of verticale truss op een hele grote baseplate. dat kan ook best mooi zijn, eventueel met een ledparretje in de truss eronder.

Enne als je budget hebt voor schermen, dan moet het verschil tussen deco of normaal toch geen probleem zijn.

Comment

Ga geen schermen aan die decotrussen hangen ! dat is decoratie, en levensgevaarlijk met veel gewicht... Je kunt beter aan je portemonnee denken bij de video schermen dan bij de truss.. Veiligheid voor alles!

Comment

Originally posted by dj-drace View Post
              Ga geen schermen aan die decotrussen hangen ! dat is decoratie, en levensgevaarlijk met veel gewicht... Je kunt beter aan je portemonnee denken bij de video schermen dan bij de truss.. Veiligheid voor alles!
              Hoe weet jij nou hoe die videoschermen er uit zien? Misschien is het wel een doek met een beamer. En 5 kilo in de hoeken kunnen ze best hebben, mits je een stabiele ondersteuning gebruikt. En het binnen plaatst i.p.v. buiten, i.v.m. windstoten.

Comment

Originally posted by rintie View Post
                5 kilo in de hoeken kunnen ze best hebben, mits je een stabiele ondersteuning gebruikt. En het binnen plaatst i.p.v. buiten, i.v.m. windstoten.

Juist het is een super stabielen installatie. Ik zou ook zeker voor decotruss gaan. Er is gewoon niets beters. Elke prof wil werken met deco truss. Stabiel, sterk en heel fijn om mee te werken.

Als je toch alleen in de hoeken wil gaan belasten zou ik ook eerder voor een speciale base plaat met een stuk truss erop. Dan nog een mooi setje beugels voor het bevestigen van de schermen en klaar. Waarom een brug van 5 m maken als je alleen in de hoeken iets van 5 kg wil hangen :S.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
                  Juist het is een super stabielen installatie. Ik zou ook zeker voor decotruss gaan. Er is gewoon niets beters. Elke prof wil werken met deco truss. Stabiel, sterk en heel fijn om mee te werken.

Als je toch alleen in de hoeken wil gaan belasten zou ik ook eerder voor een speciale base plaat met een stuk truss erop. Dan nog een mooi setje beugels voor het bevestigen van de schermen en klaar. Waarom een brug van 5 m maken als je alleen in de hoeken iets van 5 kg wil hangen :S.
                  Ik kan niet in zijn portemonnee kijken. Of heb jij wel dat 6de zintuig?
                  Tuurlijk, koop een eurotruss systeem. Met flinke baseplates er onder, gebruik goede trussklemmen en zeker alles met minimaal 5 safety's.

Ronennieshow had wel gelijk pak het goed en stevig aan!
                  2x Eurotruss FD 34 150cm
                  1x Eurotruss FD 34
                  2x Eurotruss FD 34 vierkant truss base
                  2x Eurotruss FD 34 vierkant trusshoek

Totaalprijs: €1147

Voor de safety's en trussklemmen moet je zelf maar even kijken. Vergeet niet dat de baseplate's niet stabiel zijn. Je kan beter grotere kopen, anders is je systeem veel te instabiel.

Comment

Ik denk niet dat de TS er veel wijzer van wordt als jullie elkaar hier een beetje in de haren vliegen heren.
                    Wellicht is het beter om de TS te vragen wat het budget is die hij er aan kan/wil besteden en van daaruit een oplossing zoeken.

Comment

Originally posted by René Sance View Post
                      Ik denk niet dat de TS er veel wijzer van wordt als jullie elkaar hier een beetje in de haren vliegen heren.
                      Wellicht is het beter om de TS te vragen wat het budget is die hij er aan kan/wil besteden en van daaruit een oplossing zoeken.
                      De topic starter zou zelf wat actie kunnen ondernemen en te zeggen van hmmm okee maar wat kost dat dan. Of nee dat budget heb ik niet, dit .... wel.

Er komt ook vrij weinig actie uit de hoek van ts.

Ik neem aan dat hij niet 4 jaar is waarvoor ik alles moet regelen. Ik geef graag advies deel graag me kennis en wil ook nog graag dingen uitzoeken maar als de ts niet reageerd dan geloof ik het ook wel. Dan deel ik mijn mening wel met de overige forum leden.

Verder denk ik dat het verschil in prijs wat de ts voorstelde en ik als alternatief bood ( de truss palen op een extra grote base plaat ) niet erg veel verschillen. Ook is een standaard pakket met truss en statieven al voor gesteld maar ook weinig echte reactie.

Comment

Hallo Ronennie(show),
                        Net zoals jullie niet in mijn portemonnaie kunt kijken, kun je ook niet in mijn agenda kijken. Het is niet dat ik niet wil reageren maar ik heb er niet altijd tijd voor.
                        Ik lees jullie reacties met plezier en interesse en heb al even de alternatieven bekeken, Aangezien het om doorzichtschermen gaat moet de brug dus voor staan en dan vindt ik een brug op statieven niet zo mooi (kwestie van smaak) en om zo cynies te reageren op anderen vind ik een beetje zielig, weer zo iemand die zijn eigen mening beter als alle anderen vindt (vandaar ook de Ronennie Show) vooral als je dan met een alternatief kom die precies hetzelfde is als ik zelf al aangaf alleen van duurder materiaal en steviger, maar dat is mijn inziens niet nodig omdat het om een te verwaarlozen gewicht gaat.
                        Ik vind decotruss best wel mooi en minder geld en gewicht zijn dan extra's.
                        Zoals deco(ratie) als zegt "moet er mooi uitzien" en 5 KG in de hoeken kan het spul makkelijk hebben en is plezierig geprijsd , waar het mij om ging is het omvallen en eventueel doorbreken bij een te lange lengte.
                        In plaats van een brug te maken kan ik ook twee staande frames maken om de schermen, maar bij een brug heb ik minder truss nodig, omdat je maar twee poten hebt in plaats van 4 en de extra lengte van de boventruss natuurlijk.
                        Maar zoals gezegd kan het altijd omvallen mits de grondplaten groot genoeg zijn, misschien is een derde en vierde poot wel een optie die met een t stuk aan de boventruss wordt verbonden waar ik dan tevens de beamers aan kan hangen.
                        Zal er even een schets van maken.

In ieder geval bedankt voor het meedenken en excuses voor de verlate reactie

Mvg Maiko

Comment

Als je er een beamerscherm in wil gaan hangen zou ik al helemaal NOOIT deco truss nemen. Het gewicht zal niet het grootste probleem zijn maar ook wel eens aan lucht gedacht. Je scherm is namelijk een grote wind vanger. Zet een keer je constructie buiten neer en je zult nogal wat problemen hebben. Nu hun je ze altijd binnen gebruiken maar als dan een keer wat deuren open gezet worden en je hebt wat trek zit je met het zelfde effect. Wij plaatsen ook wel eens schermen en zowel binnen als buiten maar doen dit altijd of in een care of met degelijke statieven.

Comment

Wilde bij het lezen van het topic eerst de brandblusser halen om brandjes te blussen, maar kennelijk is dat al gebeurd. ;)

Terug naar het onderwerp:

Misschien is het makkelijk als de topicstarter precies vermeldt wat er mee gaat gebeuren, waar het neergezet gaat worden en hoe het er uit moet komen te zien. Nu weten we alleen dat er wat decotruss nodig is om een doorzichtscherm op te hangen, maar verder is er nog niet veel extra info beschikbaar.

Hoe meer info, hoe meer advies we kunnen geven.

Comment

Ja zo had ik het misschien ook kunnen zeggen ;)

Comment

Working...
                              X