Announcement

Collapse
No announcement yet.

Deco Truss Permanent bevestigen.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Deco Truss Permanent bevestigen.

Hallo,

Ik ben bezig met kleine verbouwing te doen op mijn kamer.
    De bedoeling is om wat decotruss te hangen.
    Mijn vraag is hoe kan ik ze het best bevestigen aan het plafond?

Qua gewicht dat et zal aankomen heb ik niet echt een idee, maar ik ben vanplan om iets met ledTubes of LedStrips te doen.

Dat ligt meer aan de constructie van je plafond. Heb je houten balken als draagvlak dan kun je dat gebruiken als draagbalk voor je truss, maar dat is natuurlijk niet overal.

Post wat meer info over je bevestigingsmogelijkheden, anders zul je een bevestiging tegen de muur moeten maken. ;)

Comment

Ik heb zelf deze gebruikt.

Meegeleverde bout eruit gehaalt en met een houtdraadbout in de draagbalk bevestigt. Decotruss erin leggen (bij mij een simpele cv-buis) en aandraaien.
      Met om de 1 á 1,5 meter een haak aan het plafon gaat het prima en kan redelijk wat gewicht dragen.

Foto's kunnen er op wens wel geleverd worden.

Comment

Ik weet dat de plafond Gyproc is en de muren zijn steen :D

Ik zou het liefst via de plafond willen hangen want als ik via de muren ga werken gaat het moeiljker worden en niet echt een wauw effect geven.

Ik had zelf ook al zo iets in mijn gedachten als Rio maar dan nie op die manier, dan had ik meer gedacht op Dit.
        Maar zou ik dit stevig genoeg kunnen dichtdraaien?

Comment

Maar zou ik dit stevig genoeg kunnen dichtdraaien?
          Nee.

Gyproc, is dat niet hetzelfde spul als systeemplafonden? Zoja, dan zou ik daar persoonlijk niet draag decotruss aan bevestigen.

Wat je ook nog zou kunnen doen, is een carré maken vanuit de hoeken... Dat lijkt me wat stabieler. ;)

Comment

Decotruss is 16mm, die klem is voor 50mm. De enige haak die bax verkoopt voor 16mm is volgensmij de gene die ik aanhaalde.

Comment

Zou het idd niet aan Gyproc gaan hangen dat houd het niet. Blijft enige optie dus de wand of statiefen. Tenzij er houten dwarsbalken lopen (schuin dak) tussen de bevestigings balken van de Gyproc. zie: http://www.gyproc.nl/gyproc/images/4.3_a.jpg

Comment

@ Rick : Ja een carre had ik ook al gedacht.
                maar bedoel je dan Vanaf de grond? of bevestigen via de muren?

@ Rio : Ja dat lijkt de beste optie om ze zo vast te zetten. zou het ook werken om ze aan de muren te bevestigen ?

@ Gerwin : Ja, er is een schuin dak aanwezig, Ik ga eens bekijken of ik iets kan weer vinden van waar ongeveer de steunbalken zich bevinden.
                want die gyproc profielen gaan ook ergens moeten aanvast geschroeft zijn.

Comment

Of door het Gyproc een metalen staaf/buis naar het dak erboven laten lopen. Maar dan moet daar wel in geboord worden.

Edit:

Hier zie je goed hoe ik het heb gedaan:
                  Last edited by Rio; Monday-25-07-2011, 14:14.

Comment

Als ik niet kan werken via die steunbalken ga ik de voor de muren gaan werken.
                    Hoe bevestig ik ze dan het beste ?
                    via een buis/staaf en daar de deco laten op rusten en dan op 1 of andere manier vastzetten?
                    of ook via die G-haken?

Comment

Ik heb het ook gedaan, maar dan op een zolder. Alleen heb ik er heel mijn dak voor omgegooid, hier zie je hoe ik dat deed.

Comment

Working...
                      X