Announcement

Collapse
No announcement yet.

t-4

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• t-4

Mischien hebben jullie wat aan deze handleiding.
    Hij komt deels van internet maar heb hem hier en daar een beetje veranderd.

Om de parlampen aan te kunnen sturen gebruiken we een T4-balk.

Deze T4 kun je op een lichtmengpaneel aansluiten of 'stand alone' laten werken.

Op deze Showbar T4 kun je 4 PAR lampen (of lichteffecten) aansluiten en deze besturen.
    1 aansluiting is een vaste spanning om een lichteffect op aan te sluiten.

DMX gestuurd of stand alone

Druk op de F knop en op Up of Down

Als het lampje brandt voor MASTER staat de Showbar T4 op 'Stand alone'
    Als het lampje brandt voor DMX kun je de Showbar T4 aansturen met een lichtmengpaneel
    Als het lichtmengpaneel aangesloten is en functioneert, knippert het lampje bij DMX SIGNAL

Je kunt de T4 Bar resetten door drie knopjes tegelijk in te drukken:

F
    SIGNAL SELECT
    RESET

Stand Alone

De Showbar T4 moet op MASTER mode staan

Door de F ingedrukt te houden kun je met de MODE button diverse opties kiezen:

MANUAL DIMMER
    Hier kun je de sterkte van de lampen instellen van 0 tot 100 procent (d00)

MANUAL PROGRAM
    Je het kunt het programma kiezen van een looplicht

AUTO PROGRAM
    Als de T4 bar in deze mode staat kun je de snelheid van het looplicht regelen
    Met de Up en Down knop kun je de snelheid regelen

HOLD SOUND
    De lampen knipperen kort op een beat

PROG SOUND
    Een looplicht loopt op de maat van de muziek

AUTO SOUND
    De Showbar T4 functioneert automatisch, kiest zelf programma's

Als je de T4 bar op een looplicht wilt zetten kun je het beste eerst naar AUTO PROGRAM,
    waarmee je de snelheid kunt regelen.
    Daarna kun je met MANUAL PROGRAM een looplamp kiezen.

DMX GECONTROLEERD

Sluit de Showbar T4 op een lichtstuurtafel aan

Druk op F en Signal Select

Nu moet het DMX lampje knipperen

De kanalen instellen:

Druk CH.1 (Channel 1) één keer in

kies het nummer dat je als startadres wilt hebben door de UP en DOWN button

Druk nogmaals één keer op CH.1

herhaal dit voor al de Channel buttons (4 kanalen)

Altijd handig voor de beginners die een tweedehands balkje aanschaffen zonder handleiding. ;)

Comment

Ik heb zelf een keertje een hele avond staan kl***n met die Showtec T4 omdat ik dat ding met geen mogelijkheid in de goede mode kreeg gewoon. Dat ding had een eigen wil dacht ik, hij bleef maar bij DMX staan! Uiteindelijk bleek dat het heel simpel was, maar ja, hoe krijgt Showtec het voor elkaar om zoveel modi etc. onder een knop of 6 te krijgen? Heel makkelijk, door een ingewikkeld menu waar je niet uitkomt zonder handleiding of voorstudie...:)

Comment

Ik was er zelf na een kwartiertje klooien achter hoe alles werkte, dus valt opzich wel mee... had ook geen handleiding en de T4 onderweg naar het evenement opgehaald (2de hands gekocht via internet)

Comment

thnx

hoi dj dave , ben niet zo goed in deze dingen thanx voor de uitleg lekker helder , groets hans:D

Comment

Originally posted by Deejay View Post
            Ik was er zelf na een kwartiertje klooien achter hoe alles werkte, dus valt opzich wel mee... had ook geen handleiding en de T4 onderweg naar het evenement opgehaald (2de hands gekocht via internet)
            Was dat geen risico dan? stel dat hij kapot was, dan moest je zonder op dat evelement! misschien iets om het in het vervolg niet meer te doen. Het blijft internet. foto's kunnen ook van internet zijn geplukt, al lijkt het of ze in een of andere huiskamer staan.

Comment

Na een tijdje heb je het wel onder de knie,
              Al ben ik er na 2/3 jaar nog niet achter wat al de functies zijn ...

Comment

Originally posted by dj-drace View Post
                Was dat geen risico dan? stel dat hij kapot was, dan moest je zonder op dat evelement! misschien iets om het in het vervolg niet meer te doen. Het blijft internet. foto's kunnen ook van internet zijn geplukt, al lijkt het of ze in een of andere huiskamer staan.
                Ga jij met maar 1 T-bar naar een klus(je)? Ik heb minstens twee losse 1 kanaals dimmertjes bij en vaak ook een extra T-bar kompleet met parren er aan.
                Puur om geen risico te nemen.

Comment

Ook ik ga met één T4'tje op pad. Mocht nu het geval zijn dat die T4 opeens kuren krijgt en op geen enkele manier meer aan de praat te krijgen is, dan zou ik alles gewoon recht inprikken op een blokje.

Comment

Of je laat een andere balk oprukken vanuit het magazijn.

Risico analyse staat niet in de handleiding, apart topic dan maar?

Comment

het was maar een opmerking, heb enkel geen antwoord gehad. lijkt mij gewoon een groot risico. ONTOPIC

Comment

is het interessant om met de chauvet obey 10 de showtec showbar 4 te bedienen (en een programmatje voor te maken, dat ik dat gewoon laat afspelen)? of werk ik voor die showtec showbar 4 beter met de bijhorende showtec lite 4 (die ik gewoon plug and play op muziek modus kan in stellen, wat trouwens goed genoeg is), terwijl mijn andere lichten wel op de chauvet obey 10 zitten?

Comment

Wat jij het makkelijkst vind werken denk ik? Kan allebei he!

Comment

ik denk dat met de lite 4 het makkelijkste is, maar het mooiste met de chauvet... Alleen heb ik nog niet zo veel ervaring met het programeren van verlichting (en al zeker niet met parren). ik heb dus totaal geen idee of dit een beetje doenbaar zal zijn...

Comment

Op de T-bar zit ook meestal een beschrijving gedrukt of geplakt waar de belangrijkste dingen op staan....

Comment

Working...
                              X