Announcement

Collapse
No announcement yet.

t-4

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

ja, er staat inderdaad op hoe je op DMX mode, Stand-alone mode... zet. Ik weet ook al dat de t4 maar 4 dmx kanalen in neemt. Ik neem dus aan dat ieder lamp 1 kanaal is. (in de handleiding staat ook geen tabel met welk kanaal welke functie heeft) Maar daarom lijkt het me dus juist zo'n groot werk om een goede show hiermee te programeren. (je hebt bv geen "knipper" functie). Of bestaan hier betere manieren voor? (en led parren is geen optie ;) )

Comment

Daar is het programeren nu net voor! Als je via je adresjes alleen maar automaatjes aan of uit zet is iedere show hetzelfde.
      Met een leuke programering kan een lichtnicht zijn show uniek maken. Je kan bijvoorbeeld in een chase je lampen gedimd aan en uit doen, maar ook zo snel als een switch. Zonder daarvoor een instelling op je t-bar om te hoeven zetten! Als je er alleen maar standaard aan/uit effecten aanhangt dan is het pas interresant om de kanalen van je t-bar op switch te zetten omdat dat soort effecten niet blij zijn met een dimmer.

Comment

ok bedankt. Ik ga sowiso eens op vorhand een dagje programeren. Ik zie wel hoe het me bevalt (in uiterste tijdsnood, wat ik niet verwacht, hang ik er alsnog de lite 4 aan)

Comment

Hey, om dat ik een leek ben in Engels en Duits is dit topic welkom en erg mijn dank. Enkel kom ik er niet aan om mijn parrs (300 watt) op stand by te zetten. Ik werk nog bewust niet met dmx om wille het er op mijn leeftijd niet goed meer in gaat. Een tip is dus erg welkom.

Mvg, Jan.

Comment

Je zou kunnen kijken naar een controller zoals een Showtec Lite 4. Is een eenvoudige en goed te bedienen controller waar de programma's al in zitten. Sluit die aan op de T4, stel het DMX-adres in op 001 en meer is niet nodig.

Op de controller kan de dimmerfunctie, programmafunctie en zelfs dimmer per kanaal ingesteld worden. Ook heb je directe controle over de snelheid van programma's. Zelfs voor iemand die weinig kaas gegeten heeft van DMX is dit een goed te bedienen controller. En met een enkele druk op de knop staan ze zo in stand-by mode (ook wel blackout genoemd).

Comment

Hartelijk dank.

Comment

Hallo allemaal,

Ik heb het geluk dat ik 5 t4 balken heb kunnen krijgen mét PAR lampen.
                Nu heb ik bij jullie een lichttafel gekocht de Showtec Lite-12 12 kanaals DMX controller.
                Alles werkt op één ding na. Van de 5 balken is er maar 1 die zich echt laat dimmen. De andere 4 balken gaan aan als ik de schuif halverwege open zet. Niet langzaam maar hóp aan....
                hoe komt het dat die ene het wel en al die anderen het niet doen?
                Een geheime instelling?
                Verkeerde zekeringen?
                Help!

Groet,
                Bas.

Comment

Staat in de handleiding, 1 staat als dimmer ingesteld de andere als cross dimmer. Cross dimmer houdt dat als het DMX signaal hoger is dan max 50% , het dimmer kanaals 100% open wordt gestuurd en daaronder dicht staat.

Comment

Dank dank dank!

Originally posted by music&lights View Post
                    Staat in de handleiding, 1 staat als dimmer ingesteld de andere als cross dimmer. Cross dimmer houdt dat als het DMX signaal hoger is dan max 50% , het dimmer kanaals 100% open wordt gestuurd en daaronder dicht staat.

https://assets.highlite.com/attachme...NUAL_GB_V1.pdf
                    Top!
                    Die handleiding had ik er niet bij. Alles werkt!
                    Nogmaals dank!

Comment

kleine moeite

Comment

Working...
                      X