Announcement

Collapse
No announcement yet.

Behringer LC2412

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Behringer LC2412

Hallo,

Ik heb een klein minitheater thuis en daar hagen nu 8 Led-parren. Ik heb ze allemaal gedresseerd middels de dipswitches op de achterzijde van de lampen:

Lamp 1 switch 1 1
    Lamp 2 switch 1 en 4 9
    Lamp 3 switch 1 en 5 17
    Lamp 4 switch 1 en 4 en 5 25
    Lamp 5 switch 1 en 6 33
    Lamp 6 switch 1 en 4 en 6 41
    Lamp 7 switch 1 en 5 en 6 49
    Lamp 8 switch 1 en 4 en 5 en 6 57

Ik had een scanmaster van Showtec bij JenH maar dat was een rotding die half kapot was. Ik heb hem teruggestuurd en kreeg niets terug: ik zou het apparaat geopend hebben (wat beslist niet weer is)... maar goed.

Ik heb nu de Behringer LC2412 en ik wil de lampen aansturen: individueel en later via scenes de boel programmeren.
    De handleiding is echter zeer summier en ik heb geen idee hoe ik de lampen een voor een aan een knop kan koppelen om hem daarna te regelen via de faders...

Kan iemand mij helpen? Of heb ik de verkeerde tafel gekocht of heb ik nog iets anders nodig?
    Ik gebruik het allemaal voor toneelvoorstellingen waarbij ik gebruik maak van vaste lichtstanden en overgangen naar een volgende stand.

Alvast bedankt voor de hulp!

Tot mijn spijt moet ik je mededelen dat je met deze tafel de lampen nooit zal kunnen aansturen zoals jij het nu aangeeft.
    de LC2412 stuurt slechts 24 kanalen maximaal uit en zoals je opstelling er nu naar uit ziet, heb je er 64 nodig.
    Je zal dus maximum 3 lampen kunnen aansturen.

Comment

Mijn kennis van dmx ( niet dat die zo uitgebreid is hoor) zegt me dat je bepaalde lampen op hetzelfde adres zult moeten programmeren. Die lampen zul je dus ook nooit appart kunnen regelen dan, maar je kan op sen minst je behringer gebruiken...

Comment

Volgens mij is het mogelijk om bepaalde kanalen te patchen met deze controller, maar je zult je verder in de manual moeten verdiepen om hier meer over te weten te komen. Dan kun je bijv. alle masterdimmers en macro's van je parren op 1 kanaal zetten.

Welke LED-parren heb je? Voor diverse LED-parren zijn namelijk behoorlijk wat leuke controllers op de markt met ofwel ingebouwde programma's, ofwel de mogelijkheid om eenvoudig zelf aparte programma's te maken.

Ik vrees dat de LC2412 niet precies is wat je nodig hebt, aangezien deze echt meer gericht is op theater- en podiumverlichting in halogeenvariant (waarbij elk armatuur dus 1 kanaal in beslag neemt ipv 4, 5 of 6).

Comment

Bij de LC2412 kun je in Utility 2 (knop) de DMX patch aanpassen.
          Je kunt per tafelkanaal maximaal 3 DMX kanalen softpatchen.
          Zoals Rick al aangeeft kun je de masterdimmers dan onder één tafelkanaal gooien.

Als je deze route kiest, moet je dus van tevoren goed uitzoeken hoe je gaat softpachten.

Succes! ;)

Comment

Working...
          X