Announcement

Collapse
No announcement yet.

Showtec Power Lightset V2 en Scanmaster 16/2

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Showtec Power Lightset V2 en Scanmaster 16/2

Vandaag voor het eerst begonnen met DMX. Ik heb de scanmaster netjes aangesloten met een echte DMX kabel naar de led-parren en een afsluitweerstand gebruikt. Achter op de SM de knop van polariteit goed gezet conform de manual.
    Op de Lightset zet ik de mode op DMX, op het display staat d001. Op de scanmaster selecteer ik program en dan fixture 1. Ik zet de schuiven open om een scene te maken en.... niets, er gaat geen licht branden.
    Ik merk dat op de Lightset het ledje knippert bij d001, dat zou ook moeten ten teken dat er DMX signaal aanwezig is. Maar dat ledje knippert ook als ik er geen DMX kabel in prik.
    Wie kan mij helpen?

jan willem

Staat de blackout functie nog aan op je lichttafel toevallig?

Comment

Originally posted by Rick View Post
      Staat de blackout functie nog aan op je lichttafel toevallig?
      Nee die heb ik uitgezet. Gisteren nog met een collega lichttechnicus gesproken maar die kon ook niet bedenken wat er fout is. Met een andere lichttafel geprobeerd met hetzelfde resultaat. Andre kabeld geprobeerd, met en zonder afsluitweerstans, helaas.
      Volgens mij moet het in de dmx adressering op de liggen maar die staan op d0001 en P4

Comment

Staat het masterkanaal van de LED-balk open? Alle dimmerkanalen vol open?

Comment

Originally posted by Rick View Post
          Staat het masterkanaal van de LED-balk open? Alle dimmerkanalen vol open?
          Ja dat staat open.
          Inmiddels ben ik wel een stuk verder. Met de andere lichttafel, SM1612, kreeg ik opeens licht toen ik de lichtbar op Slave instelde. Toen nogmaals geprobeerd op d001 en p4 in te stellen en toen werkte alles zoals het moet. Ik kan dan dus per pas de kleur instellen en het totaal en het stroboscoop effect, hoera!
          Ik zag dat het dmx ledje op de lichtbar nu constant aan was.
          Toen simpel de dmx plug in de SM16/2 gestoken, geen resultaat. Het ledje op de lichtbar knippert nu weer. SM 16/2 uitgezet, polariteits schakelaar omgezet en weer opgestart, niets.
          Volgens mij is dan de enige conclusie dat er geen DMX signaal uit de SM16/2 komt. Ik gebruik de 3 polige aansluiting.
          DOA?

Jan Willem

Comment

Zou mogelijk zijn, heb je de mogelijkheid om een ander DMX-armatuur aan te sluiten? Dat zou de vermoedens kunnen bevestigen.

Comment

Ik heb twee Power Led bar's, die doen beide hetzelfde. Verder heb ik (nog) geen andere DMX armatuur.

Comment

Inmiddels de SC 16/12 omgeruild voor een juist werkend exemplaar. Werkt nu zoals verwacht.
                draadje mag dicht

Comment

Topics blijven hier altijd open i.v.m. mogelijke extra vragen in de toekomst.

Comment

Working...
                  X