Het forum is niet langer in gebruik. De informatie op het forum blijft beschikbaar, maar het is niet langer mogelijk om te reageren. Voor het laatste nieuws, achtergronden en advies verwijzen we je graag door naar onze website, blog en het keuzehulp-overzicht.
Hoi Frank.
Ik werk al jaren met TLC2006. Met translate en dergelijke geen ervaring, maar met programmeren in TLC2006 erg veel ervaring!
Wat wil je weten?
Rick schrijft ook dat niemand die software kent, en dat klopt. Voor hun is het dus ook een gemiste kans op geweldige theatersoftware! Jammer....
Last edited by john; Wednesday-04-12-2013, 23:22.
Reason: aanvulling
Wanneer je mij weet te overtuigen van de capaciteit die TLC2006 heeft, kan ik het altijd bij onze inkopers voorleggen. Maar dan moet ik het wel kunnen beargumenteren.
TLC is een programma waarmee je 512 kanalen kan sturen.
Bijna onbeperkt scenes kan aanmaken.
Live ingrijpen
Groepen maken
audio aan een lichtscene koppelen
volume van een gebruikte audiofile per scene te programmeren
programmeren op de timecode van de audiofile.
Scenes recorder (maken van capturefiles)
capturefiles in een scene importeren
scenes kopiëren en plakken waar je maar wil
ceupunten in de vorm van tekst als pop-up in het scherm, en in diezelfde pop-up starten van een scene
via een netwerk te bedienen, zelfs met twee computers dezelfde lichtshow bedienen.
TLC is echter niet echt geschikt voor intelligente verlichting. Zijn opvolger scenelight wel.
TLC is perfect voor theaterwerk, en er is geen tafel of software beter geschikt voor dat soort werk. Conventionele tafels en de andere soorten softwarepakketten zijn voor theater veel te ingewikkeld en te omslachtig om mee te werken. Puur omdat ze veel te veel (vindt ik) vaak nutteloze functies hebben.
Maar voor zover ik weet staat de ontwikkeling van TLC stil. De opvolger is scenelight.
Comment