Announcement

Collapse
No announcement yet.

2x Beamz MHL-74 moving heads in spiegelbeeld aansturen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 2x Beamz MHL-74 moving heads in spiegelbeeld aansturen

Ik heb dus 2 stuks Beamz MHL-74 MH's en kan deze met m'n scanmaster al aardig programmeren.
    Loop overigens ook tegen de beperkingen aan, maar dat is iets anders.

Mijn vraag: is het mogelijk om deze 2 MH's vanaf 1 adres aan te sturen (antwoord = JA) maar dan 1 stuks in spiegelbeeld?
    In de praktijk zitten de twee MH aan uitserste linker c.q. rechterkant van m'n stagerack aan achterzijde podium.
    Op een gegeven moment moeten deze MH's beide vanaf ruststand naar een centraal punt tussen de twee MH's stralen; hier hangt een doek met daarop het logo van de band.
    Beide MH's in ruststand wijzen naar de grond; de linkse gaat dus aan en tegen de klok in 90 gr. naar rechts; de andere gaat 90gr. zou met de de klok mee naar links moeten draaien.
    Dat gaat niet want zit dan tegen z'n stop aan.
    In de praktijk programeer ik deze zo dat 1ste stap 360 gr. draait (licht uit) en in stap 2 die beweging naar links maak met licht aan.

Als ik twee adressen gebruik (dus 1/per MH's) en twee scenes, dan is dat wel te programmeren; maar ik was benieuwd of dat via een truckje ook op één adres kan; en dus dan ook op 1 scene.
    Ben er niet van overtuigd dat dat met de locale instellingen achterop de voet (waar je o.a. ook adres insteld) niet zou kunnen.
    M.a.w. niet alle gebruikte termen zijn me daar duidelijk en boekje geeft weinig uitleg.

Ben benieuwd

In de handleiding staat dat je de pan en tilt kan instellen. Standaard is de instelling 'Normal'. Je kan ook voor de optie 'Reversed' kiezen. Wanneer je het ene kopje in Normal zet en de andere op Reversed en vervolgens beide kopjes op hetzelfde DMX adres dan moet het lukken om vanuit 1 adres twee fixtures aan te sturen waarbij er 1 in spiegelbeeld is.

Comment

Perfect!

Ik was in eerste instantie even bevreesd wat er zou gebeuren met de head als je PAN en TILT op REVERSE zet; want dan zou het tegen z'n eindstop draaien, dacht ik.
      Maar wat gebeurd er tot mijn vrolijke verbazing:
      PAN --> rev ...hoofd draait helemaal terug naar de andere ruststop.
      TILT--> rev ...Lamp draait 180gr.
      Staat dus perfect 100% spiegelbeeld van z'n tegenhanger en reageert bij aansturing exact in spiegelbeeld..
      We kunnen gaan zwaaien....

Weer pluspuntje erbij in de review voor deze serie MH's (t'is nog ff wachten op "harde" werkelijkheid bij de eerste show...)

Comment

Working...
      X