Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wat is een gebruikelijke indeling voor een Elation Midicon

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wat is een gebruikelijke indeling voor een Elation Midicon

Ik heb een Midicon met Sunlite 2 gekocht en moet het hele spul nu gaan programmeren. Nu vraag ik me af of er uberhaubt een "gebruikelijke" manier is om de layout op de Midicon op een bepaalde manier te programmeren. Wie kan me hier wat meer over vertellen?

Alvast bedankt voor de reacties.

Als eerste!
    Ik werk NIET met sunlite maar met cuelux en cuelux pro ( waar deze controller dan ook perfect op aansluit )
    Ik gebruik zelf bank 1 van de faders voor master faders. Dus hier kan ik de felheid van bijvoorbeeld me koppen, scans, strobo, rook wat dan ook mee bepalen.
    Onder bank 2, 3 en 4 enz zet ik dan vaak chases. Dus bijvoorbeeld bank 2 voor me led parren bank 3 voor de scans bank 4 voor de koppen enz enz. Hier kan je dan ook een eventuele strobo functie onder 1 van de faders zetten voor bijvoorbeeld een lamp.

Dan gebruik ik de knoppen vaak voor go buttons. Dus onder de knoppen zet ik bijvoorbeeld kleuren, gobo enz.

Nu kan je dus met de faders de felheid bepalen en met de knoppen de kleuren, gobo en bijvoorbeeld een primsa of filter in en uitschakelen.
    Als ik echt heel erg me best doe met indeling ( niet universeel maar echt voor 1 show ) heb ik vaak al genoeg aan 3 banken met faders en 2 banken met knoppen. Dan kan ik daar al een behoorlijke show met samen stellen en bedienen.

Maar echte regels voor wat waar moet en hoe wat moet is er niet.
    Ik probeer het zoveel mogelijk uit te splitsen zodat ik met me knoppen snel en eenvoudig een kleine wijziging kan maken in een show zodat deze heel de tijd veranderd e leuk blijft om naar te kijken.

Een flash knop voor een blinder, strobo of POEF rook is dan natuurlijk ook handig om snel tot je beschikking te hebben.

Comment

Thanks! Dat is al een stuk duidelijker...ik denk wel dat ik iemand nodig ga hebben die me kan helpen met het programmeren ervan. Ik had iets soortgelijks al in gedachten, maar op dit moment krijg ik de scanners in de 3d omgeving niet eens zo afgesteld dat ze bewegen binnen de ruimte die ze fysiek hebben...Het toevoegen van fixtures geen probleem, en knoppen programmeren ook niet. Maar de combi van bepaalde functies (alles stroben bijvoorbeeld) of alles een kleur, dat moet ik er ook in zien te krijgen.

Comment

Working...
      X