Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uitbreiding verlichting, en wat nu

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Uitbreiding verlichting, en wat nu

Hoi allen,

Tot nog toe heb ik steeds op (mijn eigen) feestjes (waarbij de muziek op een laptop in willekeurige volgorde wordt afgespeeld - ik moet immers meefeesten :) ) gebruik gemaakt van twee LED Derby's in master/slave (muziekgestuurd) op een statief en een viertal LED parren, die ook in master/slave langzaam van kleur veranderen (op de grond, naar boven gericht). Een kleine rookmachine zorgt incidenteel (als ik op het knopje druk) voor wat extra sfeer.

Nu wil ik dat uitbreiden met twee scanners, en mogelijk een kleine laser.

Als ik dat allemaal tegelijkertijd laat afgaan, al dan niet in master/slave (de scanners dan) en alles muziekgestuurd, dan zul je wel gek worden van het licht.

Dus bedacht ik mijzelf: ik ga daar een ook meteen een controller bij bestellen, maak wat scenes/chases en laat dat dan muziekgestuurd flitsen.

Is dat de juiste manier om dat te regelen, of hebben jullie andere voorstellen (vooropgesteld dat ik niet de hele avond achter de een of andere console wil staan)?

Ik zou in jouw geval aanraden een dmx dongle te kopen, en een pc controller
    Ik gebruik zelf al jaren sweetlight ( is nu geloof ik quick dmx),
    Je kan veel scenes programeren en dan met knoppen eenvoudig starten
    Het programma is gratis, je dient wel om er licht mee aan te sturen de dmx dongle van sweetlight(quick dmx) te kopen
    Download het eens en probeer maar uit of je er mee kunt werken, de dongle kan je altijd later kopen

Comment

Dank je voor je antwoord, al beantwoordt het niet geheel mijn vraag: op dit moment zie ik het voordeel van controller vs gratis software op mijn Mac nog niet helemaal (behalve dat het gratis is, behoudens de dongle), maar dat zal wel te maken hebben met het gemak van programmeren van scenes/chases.

Mijn vraag ging echter over het muziekgestuurd afspelen: laat ik de controller muziekgestuurd chases afspelen, of laat ik de controller in een fixed tempo de fixtures via DMX muziekgestuurd instellen, die dan tijdens een scene gewoon 'hun ding' doen?

Nogmaals, ik wil tijdens mijn feestjes geen knoppen bedienen (behalve de volgorde van de muziek, die ik kan beïnvloeden via een app op mijn telefoon).

Comment

Muziek gestuurd ben je afhankelijk van hoe de fabrikant dit voor je regeld, in het gunstige geval zal het kloppen met de muziek, aan de andere kant kan het een complete warboel worden.
        Om hier achter te komen zal je het met verschillende muziek moeten uitproberen. Hier kan niemand een goed antwoord namelijk op geven

Comment

Working...
        X