Announcement

Collapse
No announcement yet.

Scenes maken met SHowtec Easy 16

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Scenes maken met SHowtec Easy 16

Ha all,

Recent 4 Showtec Par7 LED gekocht met een Easy 16 controller zodat kinderen zelf licht kunnen regelen bij vieringen op school. Nu moet het mogelijk zijn om scenes in te stellen bij de controller, maar dit lukt ons niet.

In de handleiding staan 4 korte stappen ( druk op program + 1 5 6 8, we zien lampjes knipperen dus we zijn in prgrm modus, stel de faders in en sla deze op onder het kanaal, exit prgrm mode met progrm+blackout) die we hebben gevolgd. Nu verwacht ik dat wanneer ik alle 4 de lampen op rood heb ingesteld onder '1' ik rood licht krijg als ik kies voor scene 1, maar dat gebeurt niet.

Wat doen we verkeerd?

Omdat je het startadres van de Easy 16 niet kan instellen start het 1e dmx adres bij 1 . Afhankelijk welke dmx mode je op de led par gebruikt zul je kanalen 1 t/m 16 onder page A moeten zetten en 17 t/m 32 onder page B per sene moeten opslaan. Vergeet bij het afspelen niet de backout in actief te maken.

Ik ga er een beetje vanuit dat je weet hoe dmx in elkaar steekt.

bedoel je met led par 7 de tri led par, deze heeft verschillende mogelijk heden tot het aantal te gebruiken DMX kanalen per armatuur. 3/4/8 kanalen. Het meest gebruikte is 4 kanalen, want dan kun je ook het armatuur dimmen.

Lamp 1 page A
    Kanaal 1 Dimmer
    Kanaal 2 Rood
    Kanaal 3 Groen
    Kanaal 4 Blauw

5/6/7/8 is lamp 2 Page A
    9/10/11/12 is lamp 3 Page A
    13/14/15/16 is lamp 4 Page B

Ik hoop dat er wat aan hebt, goed de gebruikers handleiding lezen

Comment

Working...
    X