Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hoe werkt DMX precies

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Meestal gaan ze dan in de automaat.

Comment

Of hij onthoudt de laatste DMX waarde. Mijn Showtec led parretjes tenminste..

Comment

bij mij onthouden ze dat ook of gaan ze een beetje raar doen...

Comment

Was wel al een topic uit januari he. ;)

Comment

Originally posted by jochanan View Post
            Het DMX protocol is eenvoudig en robust, de data wordt continu verzonden tot 1000 keer per seconde, zodat, om welke reden dan ook, de data die de eerste keer niet goed is 'gelezen' opnieuw wordt verzonden in een fractie van een seconde.
            Normaal kick ik geen oude topics, maar dit kon ik echt niet laten staan...
            De maximale refresh rate van DMX is geen 1000Hz, maar enkele decades lager, namelijk 44Hz.

(Bron: ANSI E1-11 spec REV 2004, blz 31)

Comment

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij kan ik dit met daslight opkrikken, maar dat komt in nadele van andere functies. En het komt dan volgens mij in dr buurt van je processor overklokken...

Comment

Plus dat je natuurlijk het verschil hebt tussen zenden en ontvangen. Zou dus bijv. best kunnen dat je DMX-interface of lichtsturing op 1000Hz uitstuurt, maar je DMX-fixture het op 44Hz inleest.

Maargoed, dit gaat ook mijn kennis wat te boven. :)

Comment

Als je het opkrikt zit je niet meer binnen de DMX specificatie en is een juiste werking niet meer gegarandeerd.
                  Als je de volle 512 kanalen uitstuurt kun je trouwens niet sneller, want daar is geen tijd voor. (Reken maar uit, 1 bit duurt 4*10^-6 seconden, DMX stuurt 11 bits (1 start, 8 data, 2 stop) per kanaal en 1 startbyte. Met de break & mark after break er bij is er geen tijd meer om sneller dan 44Hz uit te sturen. ;-)

Als je minder kanalen uitstuurt kun je een hogere refresh rate halen, maar dat is niet meer helemaal binnen de specificaties.

Comment

Working...
                  X