Dat komt omdat daar nog arbeidskosten bij komen kijken ;) Als je ze zelf maakt lig je een stuk goedkoper, maar je moet het natuurlijk wel goed doen ;) 1 foutje en je hele lichtshow is naar de donder...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Hoe werkt DMX precies
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Oke, en wat is fors? Heb namelijk nog maar weinig foto`s van jullie shows voorbij zien komen op dit forum.
DMX terminators altijd apart bewaren in een gereedschapkoffer met andere verlooppluggen en wat gereedschap. Wij hadden er altijd zon 20-30 bij, je weet nooit wat de klant nog extra wilt of ineens zijn beamer uit de kast tovert die via 100 omwegen op jouw installatie moet worden geschoven.
Comment
-
Originally posted by sonic boomDit ook omdat we vrij uitgebreidde shows wegzetten meestal.
Bij die kleine showtjes pak ik meestal paar 10 meters en paar 5 meters, maar om alles mij te noemen wordt gewoon te veel.
Comment
-
Originally posted by jochananOke, en wat is fors? Heb namelijk nog maar weinig foto`s van jullie shows voorbij zien komen op dit forum.
Een "forse kist" is een flightcase (op wielen) van 90 cm hoog, 105 cm breed een 60 cm diep (ik doe dit even uit mn hoofd, kist staat in opslag). Hierin zitten alle kabels die we momenteel nodig hebben voor onze shows, d.w.z. verlengsnoeren lang en kort, dmx-kabels, xlr-babels, alles eigenlijk. bovenin ligt een bak (valt in) met alle losse onderdelen netjes in bakjes, d.w.z. pluggen, verlooppluggen, lampjes, tywraps, kleine couplers, etc.
Zo sta je nooit voor een verrassing. En de kist werkt tevens goed als werkblad om de flightcase met cd-spelers op te zetten, en dan ook nog netjes de cd-hoezen etc. er naast te kunnen leggen.
Edit Sonic boom: :wink: Kist effe opgemeten
Comment
-
Een "forse kist" is een flightcase (op wielen) van 90 cm hoog, 130 cm breed een 70 cm diep (ik doe dit even uit mn hoofd, kist staat in opslag). Hierin zitten alle kabels die we momenteel nodig hebben voor onze shows, d.w.z. verlengsnoeren lang en kort, dmx-kabels, xlr-babels, alles eigenlijk. bovenin ligt een bak (valt in) met alle losse onderdelen netjes in bakjes, d.w.z. pluggen, verlooppluggen, lampjes, tywraps, kleine couplers, etc.
Zo sta je nooit voor een verrassing. En de kist werkt tevens goed als werkblad om de flightcase met cd-spelers op te zetten, en dan ook nog netjes de cd-hoezen etc. er naast te kunnen leggen.
Comment
Comment