Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hoe werkt DMX precies

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Dat komt omdat daar nog arbeidskosten bij komen kijken ;) Als je ze zelf maakt lig je een stuk goedkoper, maar je moet het natuurlijk wel goed doen ;) 1 foutje en je hele lichtshow is naar de donder...

Comment

Inderdaad en wij willen ook nog iets verdienen :D. Neem geen risico en gebruik ze, dit bespaard je een hoop ongemakken.

Comment

Ja, dat denk ik dan ook. Het is 8 euro. Voor die 8 euro moet je anders zelf plug kopen, weerstand halen en zelf zitten solderen. Voor dat geld, ga ik echt niet zelf zitten kutten. Tis dat hier genoeg liggen, al raak ik die dingen wel snel kwijt. :roll:

Comment

ik klik die altijd aan mn dmx kabel..;-)

Comment

Ja kan. Maar aangezien kabels hier in kratten liggen, en ik pak per klus gewoon een zooi kabels eruit en gooi die in kabelcase. Dus elke keer zoeken naar kabel met terminator wordt beetje gek :wink:

Heb gewoon een rommelkoffertje voor dat spul, maar raakt soms gewoon kwijt.

Comment

aja, ik heb eigenlijk altijd alles bij me in kabel cases.. heb je nooit te kort;-)

Comment

Tja. Maar laatste tijd heel veel parsetjes verhuur hier. En je raadt het al, deze zijn dmx. Daar moeten dus telkens kabel bijgeleverd gekregen. En voor een klusje met 1 fourbar en 2 scans ga ik niet al me kabels meenemen. Mij te veel.

Comment

Vandaar dat wij een vij forse kabelcase meenemen, kan meteen de flightcase van de cd-spelers er op, en (zoals full Effect al zei) we hebben altijd genoeg bij ons, geen onverwachte zaken. Dit ook omdat we vrij uitgebreidde shows wegzetten meestal.

Comment

Oke, en wat is fors? Heb namelijk nog maar weinig foto`s van jullie shows voorbij zien komen op dit forum.

DMX terminators altijd apart bewaren in een gereedschapkoffer met andere verlooppluggen en wat gereedschap. Wij hadden er altijd zon 20-30 bij, je weet nooit wat de klant nog extra wilt of ineens zijn beamer uit de kast tovert die via 100 omwegen op jouw installatie moet worden geschoven.

Comment

Originally posted by sonic boom
                      Dit ook omdat we vrij uitgebreidde shows wegzetten meestal.
                      Ik zou zeggen, kijk even in het drive-in show foto topic. Staan foto's van mij show. Ook lang niet altijd 4 parretjes. Vaak wel meer, maar goed.

Bij die kleine showtjes pak ik meestal paar 10 meters en paar 5 meters, maar om alles mij te noemen wordt gewoon te veel.

Comment

Originally posted by jochanan
                        Oke, en wat is fors? Heb namelijk nog maar weinig foto`s van jullie shows voorbij zien komen op dit forum.
                        Ik post geen foto's van shows, ook niet op de eigen site, als de klant daar geen prijs op stelt, vandaar geen foto's. Verdere foto's van klanten worden op onze site met een inlog in de player vrij gegeven, zijn niet publiek.

Een "forse kist" is een flightcase (op wielen) van 90 cm hoog, 105 cm breed een 60 cm diep (ik doe dit even uit mn hoofd, kist staat in opslag). Hierin zitten alle kabels die we momenteel nodig hebben voor onze shows, d.w.z. verlengsnoeren lang en kort, dmx-kabels, xlr-babels, alles eigenlijk. bovenin ligt een bak (valt in) met alle losse onderdelen netjes in bakjes, d.w.z. pluggen, verlooppluggen, lampjes, tywraps, kleine couplers, etc.
                        Zo sta je nooit voor een verrassing. En de kist werkt tevens goed als werkblad om de flightcase met cd-spelers op te zetten, en dan ook nog netjes de cd-hoezen etc. er naast te kunnen leggen.

Edit Sonic boom: :wink: Kist effe opgemeten

Comment

ow en niet te vergeten over onze kabelkist.. god dank staat ie op wieltjes :shock: :)

Comment

Een "forse kist" is een flightcase (op wielen) van 90 cm hoog, 130 cm breed een 70 cm diep (ik doe dit even uit mn hoofd, kist staat in opslag). Hierin zitten alle kabels die we momenteel nodig hebben voor onze shows, d.w.z. verlengsnoeren lang en kort, dmx-kabels, xlr-babels, alles eigenlijk. bovenin ligt een bak (valt in) met alle losse onderdelen netjes in bakjes, d.w.z. pluggen, verlooppluggen, lampjes, tywraps, kleine couplers, etc.
                            Zo sta je nooit voor een verrassing. En de kist werkt tevens goed als werkblad om de flightcase met cd-spelers op te zetten, en dan ook nog netjes de cd-hoezen etc. er naast te kunnen leggen.
                            Ik ben nieuwgierig geworden, foto beschikbaar toevallig?

Comment

bla

Comment

Ziet er erg netjes uit, laten we het nu weer over DMX hebben.

Comment

Working...
                                X