Announcement

Collapse
No announcement yet.

Handleiding voor vrijwel alle scanmasters

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

oh sorry ik heb wat verkeerd getypt,

Want ik kan gemakkerlijk chases maken, maar hoe je ze afspeelt is me een raadsel. Ik heb geprobeerd om op de chase te drukken en dan de speed fader omhoog maar hij reageert niet. Ik heb een Chase met 2 banken erin, dus die moeten dan gewoon kunnen afspelen. Toen heb ik geprobeerd de auto/del knop te drukken, en dan de speed fader omhoog, dan speelt hij wel de 8 scenes af op de 2 banken, want dat volgde ik even. maar of hij nou dan de chase afspeelt of de banken, dat weet ik niet.

Comment

Ik denk dat je érg in de war bent met termen.

bank = geheugenbankje met 8 plaatsen
      scene = stap, neemt 1 plaats in op een geheugenbank
      chase = verzameling opvolgende stappen/scenes (meestal 8)

Comment

ja, ik heb 16 stappen in de scene, in een bank zitten 8 stappen.

Comment

Scene = Stap

In je chase heb je 16 stappen. Die scenes (stappen) heb je uit een bank gehaald.

Precies zo gedaan?
          Originally posted by Rick View Post
          Hoe maak ik een chase?
          (Een chase is een reeks van achtereenvolgende scčnes.)
          Zie 'Hoe maak ik een scčne', stappen 1 t/m 8.
          Op het moment dat je denkt dat je genoeg scčnes hebt, kan je een chase maken.
          (Ik ga verder bij 9)
          9. Druk op je 'Program'-toets, zoals hierboven beschreven, als je nog in je Prog-mode bent, blijf daar.
          10. Selecteer de bank waar je de scčnes hebt opgeslagen die je wilt gebruiken.
          11. Selecteer nu de chase waar je de scčnes in wilt zetten. (Chase 1/2/3/4/5/6)
          12. Selecteer nu de eerste scčne die je wilt gebruiken door op de betreffende scčneknop te drukken (1 t/m 8 )
          13. Je ziet nu op je displayvenster bijvoorbeeld: 1210
          Dit betekent:
          1 = Je chase
          2 = Je scčne
          10 = Je bank waar je scčnes staan opgeslagen.
          Het afspelen:
          -Ga uit de program modus (program butten 3 sec. indrukken)
          -Zorg dat de tafel niet in black out modus staat (standaard na program modus)
          -Druk één keer op de chase die je wilt afspelen
          -Zorg dat de fixture buttons uit staan (met de faders moet je dus niets kunnen doen)
          -Bepaal met de speed fader of met de tap/sync knop de snelheid

Als het niet werkt moet je even precies de stappen van je handleiding volgen (wel in het engels). Het kan namelijk zijn dat sommige dingen net wat anders zijn.

@Rick: waarom meestal 8 scenes in een chase? Je kunt bij een scanmaster scenes uit meerdere banken halen (max. 99 scenes per chase).

Comment

Ik klik de chase aan, en alles staat uit maar hij doet niks, ik doe gewoon de speed fader omhoog. Moet ik niet iets extra's aanklikken?

Comment

Auto mode aanvinken, dan de chase naar keuze selecteren.

Comment

ik heb nog even een vraagje... als ik een chase in de music mode afspeel, waarmee is dan de gevoeligheid te regelen?

Comment

Kan zo te zien niet. ;)

Comment

dat vind ik er dus een nadeel aan... heb jij dat ook niet een keer al onderzocht? ik doe het wel vaak in de auto mode maar in de music mode moet hij best hard staan voordat hij signaal opvangt.

Comment

Toen ik mijn scanmaster-kloon had, gebruikte ik bijna altijd de speed fader en tap-functie.

Comment

de tap functie vind ik zelf heel handig, zo kan je ze goed laten knipperen op de maat van de muziek.

Comment

Kan ik ook in een scene de parren apart andere kleuren geven want nu doen ze allemaal hetzelfde of staan ze uit.

Comment

Dan zul je je LED-parren anders moeten adresseren waarschijnlijk. Maar ligt helemaal aan de setup die je nu hebt staan en de controller die je nu hebt.

Comment

Is mij gelukt. Maar het toestel is toch beperkt. Spijtig..........

Comment

Nou ik heb alle scenes en chases ingesteld ik krijg 3 blauwe led lampjes te zien
                                maar hij wilt niet aangaan

Comment

Working...
                                X